کاربرد با دام هندی در صنایع

چهار کاربرد بادام هندی در صنایع

 بادام هندی دارای کاربرد های متعددی در صنایع مختلف است. بادام هندی را امروزه میتوان در صنایعی همچون سوخت ،زیبای ،غذایی و داروسازی یافت. فواید بادام هندی می توان به فیبر، پروتئین و چربی های سالم اشاره کرد. بادام هندی از برزیل آورده شده است و درهند پرورش یافته و در سراسر جهان تجاری شده است. در طول قرن شانزدهم، پرتغالی ها بادم هندی را وارد هند کردند.بادام هندی  این میوه خشک و خوشمزه را پس از آن که در سراسر آسیای جنوب شرقی گسترش یافت  امروزه می توانید انواع مختلفی از محصولات غذایی مشتق شده از بادام هندی را پیدا کنید.

 کاربرد بادام هندی در صنایع مختلف

 

بادام هندی یک ماده محبوب است که درغذاهای مختلف استفاده می شود. علاوه براین، بادام هندی را می توان به صورت خام، نمک زده یا بو داده مصرف کرد. کاربردهای بادام هندی را می توان درغذاهای متعددی مشاهده کرد، به عنوان مثال، شیر، کره، خامه، ماست وغیره. با این حال، صنایع مختلف از بادام هندی در محصولات خود استفاده می کنند. و این صنایع عبارتند از:

۱.بادام هندی در صنعت سوخت

 

 

کاربرد بادام هندی در صنعت سوخت

آجیل بادام هندی تقریباً 30٪ مغز و 70٪ پوسته دارد. پوسته بادام هندی بسیار سخت است و معمولاً 10.8 درصد آب و2.6 درصد خاکستر دارد. علاوه براین، 25 تا 30 درصد ازبادام هندی سفت وازمایع پوسته مغز بادام هندی (CNSL) تشکیل شده است. این مایع به عنوان سوخت زیست توده برای تولید انرژی پاک استفاده می شود. علاوه براین، CNSL کاربردهای متعددی دارد زیرا روغن برای پوشش سطح، لاک، پوشش چوب و رنگ مفید است. تولید انرژی یکی از بهترین کاربردهای بادام هندی است.

بخوانید  تفاوت برگه زردآلو و قیسی در چیست؟

۲.بادام هندی به عنوان یک میان وعده سالم

نیازی به گفتن نیست که بادام هندی منبع عالی چربی های سالم، پروتئین و فیبر است. علاوه براین، آنها منبع خوبی ازمنیزیم، مس و منگنز هستند. این مواد مغذی برای سلامت مغز، تولید انرژی، سلامت استخوان، افزایش ایمنی و در نهایت کاهش وزن ضروری هستند. بنابراین، بادام هندی جایگزین سالم تری نسبت به سایر تنقلات خوش طعم در نظر گرفته می شود.

۳.بادام هندی در صنعت مراقبت از پوست

 

کاربرد بادام هندی در صنعت مراقبت از پوست

واقعیت این است که بادام هندی در درمان آکنه پوست بسیار موثر است. از آنجایی که بادام هندی سرشار از سلنیوم است (که به عنوان یک آنتی اکسیدان با ویتامین E عمل می کند)، پوست را آبرسانی کرده و التهاب را کاهش می دهد. این یکی از دلایل اصلی استفاده صنایع مراقبت از پوست از بادام هندی برای ساخت انواع کرم ها مانند کرم های مرطوب کننده، ضد آفتاب، تونرها، پاک کننده ها و غیره است. بدون شک بادام هندی به عنوان یک ماده مغذی برای مبارزه با آکنه عمل می کند.

۴.بادام هندی در صنعت داروسازی

 

کاربرد بادام هندی در صنعت داروسازی

بله درست خواندید استفاده از بادام هندی را، می توان در ساخت دارو در صنعت داروسازی نیز مشاهده کرد. از آنجایی که بادام هندی برای دیابت، بیماری های قلبی، کلسترول بالا، مشکلات پوستی و ناراحتی های معده و روده استفاده می شود، شربت‌ها و داروهای زیادی با استفاده از بادام هندی برای درمان این اختلالات ساخته شده است. علاوه بر این، برخی افراد بادام هندی را مستقیماً به عنوان محرک پوست روی پوست خود می‌مالند که برای التیام زخم، میخچه و زگیل استفاده می‌شود.

بخوانید  چرا باید آجیل بسته بندی شده بخریم؟

کاربردهای محصول نهایی بادام هندی

استفاده های بی پایانی از بادام هندی وجود دارد، و در اینجا نحوه استفاده از بادام هندی برای تولید محصولات نهایی مختلف را برجسته خواهیم کرد.

۱.کره

همه در مورد کره بادام زمینی می دانند، اما کره بادام زمینی نیز در بازار سروصدا می کند. کره بادام هندی حاوی بسیاری از چربی های سالم، آهن، منیزیم، کلسیم و ویتامین B6 است. این کره از بادام هندی خام و پخته شده ساخته می شود و طعمی غنی و خامه ای به شما می دهد.

۲.شیر

محصولات بادام هندی برای جایگزینی لبنیات مناسب هستند و شیر بادام هندی یکی از این محصولات است. این یک محصول بدون لبنیات است که برای قهوه، اسموتی ها، سوپ، غلات، سس ها و موارد دیگر معجزه می کند.

۳.ماست

ماست بادام هندی از آجیل بادام هندی خام بدون نمک تهیه می شود. برخلاف ماست لبنیاتی، ماست بادام هندی دارای قند کم و فواید بسیاری برای سلامتی است زیرا منبع ایده آلی از پروتئین و چربی است. علاوه بر این، ماست بادام هندی که حاوی چربی های غیراشباع گیاهی است برای سلامتی بسیار مناسب است.

۴.پنیر

انواع مختلفی از پنیر ساخته شده از مغز بادام هندی وجود دارد.ار آن به عنوان رویه ساندویچ، نان تست و پیتزا استفاده می‌شود. علاوه بر این، پنیر بادام هندی طعم کمی؛ آجیلی و شور دارد.

بادام هندی در صنعت مواد غذایی 

در نهایت، بادام هندی نیز در محصولات غذایی مختلف به عنوان مواد تشکیل دهنده دیده می شود. به عنوان مثال، محصولات شکلاتی، غلات صبحانه، میوه و آجیل، و… .علاوه بر این، به خوبی با اسموتی ها، سالاد، سرخ کردنی ها، و غذاهای مختلف دیگر ترکیب می شوند تا طعم غذا را غنی تر کنند. از آنجایی که بادام هندی منبع بالایی از پروتئین، چربی های سالم، فیبر و … است، به همین دلیل است که استفاده از بادام هندی در صنایع غذایی در ساخت محصولات غذایی روبه افزایش است.

بخوانید  5 باور غلط تغذیه ای که باید از بین برود

برای نتیجه گیری، بادام هندی منبعی غنی از پروتئین، چربی های سالم و فیبر است. به همین دلیل است که استفاده از بادام هندی در صنایع مختلف در ساخت محصولات، رشد چشمگیری داشته است. اگر به دنبال آجیل بادام هندی ترد برای ساخت محصولات هستید و پلتفرم قابل اعتمادی برای خرید نمی شناسیدحتما به سایت فروشگاهی پارلان مراجعه کنید .پارلان  اینجاست تا به شما خدمت کند. ما یک شرکت پیشرودر صنعت آجیل هستیم که آجیل های خوشمزه را درب منزل شما عرضه می کنیم. بدون فکر کردن به فروشگاه ما سر بزنید تا از محصولات ارگانیک و با کیفیت ما دیدن کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا