چرا باید آجیل بسته بندی شده بخریم؟

مصرف کنندگان به دلایل مختلف به دنبال آجیل های بسته بندی شده می گردند و خرده فروشان باهوش به سختی تلاش می کنند تا از تک تک آنها نهایت استفاده را ببرند.

آجیل‌های بسته‌بندی شده به طور کلی در دسته انتخاب‌های سالم‌تر قرار می‌گیرند. آجیل ها منابع خوبی از چربی، فیبر و پروتئین هستند. مطالعات مکرر نشان داده است که آجیل فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله کاهش عوامل خطر بیماری قلبی. بیشتر چربی موجود در آنها تک غیراشباع و همچنین چربی های چند غیر اشباع امگا 6 و امگا 3 است. آنها همچنین انواع ویتامین ها و مواد معدنی از جمله منیزیم و ویتامین E را ارائه می دهند.

به طور کلی آجیل به عنوان یک تنقلات مفید در نظر گرفته می شود. و یکی از اصلی ترین میان‌وعده ها است، همچنین می‌تواند به همراه میوه‌های تازه و خشک مصرف شود که چیزی نزدیک‌ به یک وعده غذایی کامل می شود. به عنوان مثال، پسته به عنوان یک آجیل مفید و مهم در دستور العمل های  غذاها و همچنین سالاد، مورد استفاده قرار می گیرد. فروشندگان می توانند با گذاشتن آنها در کنار سایر مواد اولیه پخت و پز، مصرف کنندگان را به خرید آن تشویق کنند.

موادغذایی خشک

موادغذایی خشک شده مستعد آلودگی حشرات و جذب کننده رطوبت هستند و باید بلافاصله بسته بندی و نگهداری شوند. ابتدا بایستی کاملا خشک گردند چونکه موادغذایی گرم باعث تعریق می شود که می تواند رطوبت کافی برای رشد کپک را فراهم کند. غذاهای خشک شده باید در مناطق خنک، خشک و تاریک نگهداری شوند. زمان های توصیه شده برای نگهداری مواد غذایی خشک از 4 ماه تا 1 سال متغیر است. از آنجایی که کیفیت مواد غذایی تحت تأثیر گرما قرار می گیرد، دمای نگهداری به تعیین مدت زمان نگهداری کمک می کند. هر چه دما بالاتر باشد، زمان نگهداری کوتاهتر است. بیشتر میوه های خشک را می توان به مدت یک سال در دمای 60 درجه فارنهایت و 6 ماه در دمای 80 درجه فارنهایت نگهداری کرد.

بخوانید  غذاهای غنی از کلسیم و چرا به آن نیاز داریم؟

آجیل از جمله غذاهای پرطرفدار و پرمصرف است. با توجه به تقاضای زیاد برای این محصول، تعداد زیادی شرکت در بازار وجود دارد که به خرید و فروش خشکبار مشغول هستند. شرکت بین المللی آفتاب پارلان ارس نیز در میان این شرکت ها، برترین تولید کننده انواع آجیل و خشکبار با بسته بندی های متنوع و جذاب مطابق با اخرین تکنولوژی های روزدنیا وارد بازارهای جهانی شده است .

بسته بندی آجیل

بسته بندی آجیل اغلب در هنگام تولید آن انجام می شود و یا از طریق تاسیسات تولیدی شرکت های بسته بندی به صورت تخصصی انجام می شود. در هر صورت، هدف اصلی از بسته بندی مناسب و کارآمد آجیل برای حفظ یکپارچگی و تازگی آن است.

اندازه گیری دقیق وزن تنظیم شده برای هر قسمت از مغز آجیل در بسته بندی آن بدون تجهیزات بسته بندی و با تکنولوژی بالا غیرممکن است . به همین دلیل استفاده از ماشین‌های تمام اتوماتیک به شما این امکان را می‌دهد که آجیل ها را بدون آسیب یا اتلاف وقت در بسته پر کنید، که این امر هزینه‌های تولید را به حداقل می رساند. چنین رویکرد خاصی برای بسته بندی مورد نیاز است زیرا که آجیل یک محصول گران قیمت است که نباید در طول فرآیند بسته بندی هدر رود.

بسته بندی میوه خشک

دربسته بندی میوه های خشک و آجیل خوراکی بایستی به این نکته دقت کنیم که ویژگی های ارگانولپتیک و کیفیت محصول حفظ شود. ظرف بسته بندی باید در برابر آلودگی های باکتریولوژیکی و سایر آلودگی ها (از جمله آلودگی از خود مواد بسته بندی)، هیچ گونه بو، طعم، رنگ یا سایر خصوصیات خارجی را به محصول منتقل نکند. هیچ قانون کلی برای بسته بندی وجود ندارد، اما خشکبار و آجیل پوسته شده معمولاً در جعبه های کارتنی با آستر پلاستیکی بسته بندی می شوند. آجیل های بدون پوست که برای عمده فروشی در نظر گرفته شده اند، معمولاً در کیسه های پلاستیکی یا در “کیسه های چندگانه” بسته بندی می شوند. آنها همچنین می توانند در کارتن های مقوایی یا جعبه های چوبی بسته بندی شوند.

بخوانید  ماکادمیا و فواید آن

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا