تغذیه ورزشی: بهترین منابع برای ورزشکاران

تغذیه ورزشی: بهترین منابع برای ورزشکاران

هیچ کس ورزشکار به دنیا نمی آید. برای تبدیل شدن به یک ورزشکار یا بدنساز ، اراده، فداکاری، سبک زندگی سالم و اشتیاق زیادی لازم است. اما مهمتر از همه، برای به دست آوردن شخصیت و ظاهر آن ورزشکار، به “تغذیه ورزشی” نیاز است. بدون ذره ای شک، تمرین خوب و یک رژیم غذایی معقول چیزی است که یک فرد را به یک ورزشکار عالی تبدیل می کند. اما بهترین منابعی که می تواند به یک ورزشکار در تهیه تغذیه کمک کند چیست؟ چه در حال ورود به عرصه ورزش باشید و چه در حال حاضر یک ورزشکار، این وبلاگ راهنمای مفیدی برای شما خواهد بود. در اینجا شما با بهترین منابع برای ورزشکاران برای به دست آوردن تغذیه آشنا خواهید شد.

 

 کافیست تا انتها در این وبلاگ با پارلان همراه باشید تا در مورد تغذیه ورزشی و بهترین منابع برای بدست آوردن آن بدانید.مجموعه پارلان به شما کمک میکند تا بهترین و باکیفیت ترین محصولات آجیل و خشکبار را برای تغذیه ورزشی خود تهیه کنید. 

 

فهرست منابع برای ورزشکاران برای کسب تغذیه

 

ورزشکار شدن فنجان چای همه نیست. همانطور که به شما گفتیم، ورزش کردن به طور همزمان به چیزهای زیادی نیاز دارد و یکی از آنها کسب تغذیه است. در این وبلاگ ما لیستی از نکات مهم مواد غذایی را جمع آوری کرده ایم تا با توجه به آن در تغذیه خود حداکثر دقت را داشته باشید . 

پروتئین

 

یکی ازاولین مواد مغذی دراین لیست پروتئین است. برای رشد ماهیچه ها و ترمیم بافت های بدن کاملاً مفید است. ورزشکاران همچنین می‌توانند از پروتئین برای انرژی استفاده کنند. علاوه بر این، پروتئین برای ساخت آنزیم‌ها، هورمون‌ها و اعضای دیگر  بدن‌مانند پوست، خون، ماهیچه‌ها و بلوک‌های سازنده استخوان نیز مفید است. آیا در مورد غذاهای غنی از پروتئین فکر می کنید؟ شما می توانید پروتئین را از تخم مرغ، حبوبات، ماهی، مرغ، دانه های کتان یا چیا، محصولات سویا، بادام زمینی، لوبیا و آجیل، میوه های خشک طبیعی و محصولات لبنی دریافت کنید.

بخوانید  5 مورد از بهترین آجیل ها برای تقویت مغز در ایام امتحانات

کربوهیدرات ها

 

کربوهیدرات یکی دیگر از منابع مغذی است که برای تامین انرژی در حین ورزش مورد نیاز است. کربوهیدرات ها معمولا در کبد وماهیچه ها ذخیره می‌شوند. در واقع، اگر به شدت ورزش می کنید، انرژی مورد نیازبدنتان را برآورده می‌کنند. باید بدانید که کربو‌هیدرات ها به ازای هر واحد اکسیژن مصرفی انرژی بیشتری نسبت به چربی ها تولید می‌کنند. علاوه بر این، کربوهیدرات مورد نیاز بر اساس جنسیت و بدن ورزشکار متفاوت است. بهترین منابع کربوهیدرات ها سبزیجات، میوه ها، ماست، شیر،غلات و خشکبار هستند.

 

چربی ها

 

یکی دیگر از اجزای ضروری مواد مغذی چربی است. اگرچه چربی برای بدن شما مهم است، اما میزان مورد نیاز آن سوال اصلی است. مقدار زیادی چربی می تواند منجر به اضافه وزن در بدن شود و منجر به مشکلات جدی سلامتی شود. دو نوع چربی وجود دارد؛ چربى های اشباع (موجود در گوشت و محصولات لبنی) و غیر اشباع (موجود در غذاهای ارگانیک). چربی های غیر اشباع برای ورزشکاران مفید است. منبع اصلی چربی غیراشباع شامل زیتون، ماهی روغنی، آجیل،خشکبار و آووکادو است.

آب

 

بله درست خواندید آب در واقع یک ماده مغذی ضروری برای یک ورزشکار است. یک ورزشکار باید تمرینات زیادی انجام دهد که می تواند منجر به تعریق بیش از حد و در نهایت کم آبی بدن شود. برای تامین آب بدن در طول روز، باید مقدار زیادی آب بنوشید. ۵ تا ۷ لیتر آب به ازای هر کیلوگرم از توده بدن در طول روز برای بدن ضروری است .علاوه بر این، ورزشکاران می‌توانند نوشیدنی های انرژی زا نیز مصرف کنند، اما باید از میزان کافئین مصرفی خود آگاه باشید. با این حال، ثابت شده است که مصرف محدود کافئین در افزایش عملکرد ورزشکاران مفید است.

بخوانید  بادام هندی و 10 حقیقت جالب در باره آن

مکمل

 

آیا برای تغذیه باید مکمل مصرف کرد؟ اگرچه مکمل ها منبع ارگانیک تغذیه ورزشی نیستند، ولی برخی از ورزشکاران برای تقویت عملکرد خود از آنها استفاده می کنند. آیا واقعا باید مکمل را در برنامه تغذیه ورزشی خود قرار دهیم؟ خوب است، اما استفاده بیش از حد از هر چیزی برای بدن و سلامتی آن مضر است. بنابراین، اگر مکمل‌ها را به‌عنوان تقویت‌کننده مواد مغذی مصرف می‌کنید، مطمئن شوید که آنها را در حد مجاز مصرف می کنید ، در غیر این صورت ممکن است با مشکلات سلامتی شدیدی مواجه شوید. رایج ترین مکمل های ورزشی شامل پروتئین آب پنیر و کراتین است.

 

توجه: قبل از مصرف مکمل ها حتما با پزشک یا مربی خود مشورت کنید.

 

حال یکی از راهکارهای بی خطر تغذیه سالم در ورزش استفاده از انواع آجیل و خشکبار است .آجیل و خشکبار بدلیل وجود مواد مغذی بالا از جمله پروتین،کربوهیرات ها،چربی های غیراشباع،فیبر،کلسیم میتواند یکی از بهترین تغذیه برای ورزشکاران باشد.که بهترین روش مصرف آن مخلوط شیر،آجیل،عسل،کره بادام زمینی یا کره بادام هندی به همراه کاکائو است .

 

یک ورزشکار به خاطر بدن سالم و عملکردش معروف است و مواد مغذی ورزشی همان چیزی است که به شما کمک می کند تا به اهدافی که برای بدن خود تعیین کرده اید برسید. علاوه بر این، مصرف میوه های خشک طبیعی، بادام خیس خورده و مواد غذایی ارگانیک انرژی و عملکرد شما را روی زمین افزایش می دهد. بنابراین، آیا به دنبال خرید آنلاین میوه های خشک و آجیل های خوشمزه غنی شده با مواد معدنی و ویتامین هستید؟ پارلان باید گزینه مورد علاقه شما باشد.

بخوانید  فواید و عوارض جانبی بادام هندی برای سلامتی

 

همانطور که از نام مجموعه ما  پیداست، ما معتقدیم که خشکبار پر از عشق خالص و آجیل باکیفیت را به مشتریان خود ارائه می دهیم. بنابراین، صبر نکنید، فقط با ما در ارتباط باشید تا بهترین آجیل و خشکبار تولید روز از بهترین باغات ایران و محصولی کاملا ارگانیک را با قیمت های مقرون به صرفه و به صورت اینترنتی خریداری کنید.



دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا