فواید شگفت انگیز بادام در رژیم غذایی

فواید شگفت انگیز بادام در رژیم غذایی

آشپزها همیشه به دنبال چیزی برای افزودن به دسر خود هستند که ترد و در عین حال خوشمزه و سالم باشد. بادام ترد طعم ایده آلی را به غذای شما اضافه می کند. چه شیرینی، چه کلوچه، چه کیک یا هر نوع غذای پخته دیگری، بادام علاوه بر تزئینات، به عنوان ماده اصلی برای تهیه چندین غذا و نوشیدنی شیرین هندی نیز اضافه می شود. اگر تعجب می کنید که چرا مردم تا این حد به مصرف بادام وسواس دارند، دلیل آن لذت خوردن بادام همراه با فواید متعدد برای سلامتی است.

نکات مهم درباره فواید بادام برای سلامتی

 

بادام مغز شما را سالم نگه می دارد

 

بادام منبع غنی از ویتامین های B کمپلکس از جمله تیامین، نیاسین، ویتامین های B1، B2 و B9 است که برای رشد کامل مغز، به ویژه در دو سال اولیه پس از تولد ضروری است. علاوه بر این، حاوی منگنز است که یک ماده معدنی ضروری برای عملکرد صحیح مغز و اعصاب است. یکی از مهمترین فواید بادام افزایش سلامت مغز است و بسیاری از کارشناسان سلامت مصرف بادام را برای تقویت حافظه و تمرکز توصیه می کنند.

سطح کلسترول را تثبیت می کند

اگر به دلیل عدم تعادل در سطح کلسترول، مشکلات سلامتی دارید، افزودن بادام به رژیم غذایی روزانه می تواند به طور موثر کمک کند. تعادل بین کلسترول LDL و کلسترول HDL برای تثبیت سطح کلسترول در خون ضروری است. کلسترول متعادل یکی از فواید مهم سلامتی بادام است زیرا خواصی برای کاهش کلسترول LDL دارد زیرا منبع غنی آنتی اکسیدان است که از سلول ها در برابر رادیکال های بدون آسیب محافظت می کند. 

بخوانید  خواص عناب برای سرماخوردگی

سلامت قلب را حفظ می کند

بادام حاوی چربی های سالم است که از قلب برای حفظ سلامت کلی آن حمایت می کند. همچنین منبعی غنی از آنتی اکسیدان قوی و ویتامین E است که از سفت شدن رگ ها جلوگیری می کند. فسفر موجود در بادام با ویتامین B به طور موثر ضربان قلب را حفظ می کند. اگر مشکلات ضربان قلب غیر طبیعی دارید، این آجیل را همراه خود داشته باشید تا از هر گونه عارضه ای جلوگیری کنید.

به کاهش وزن کمک می کند

طبق مطالعه ای که توسط مجله تغذیه پارلان انجام شده است، مصرف روزانه 55 گرم آجیل مانند بادام، شما را از خطر افزایش وزن، دور نگه می دارد. می توانید با مصرف آن به عنوان میان وعده از فواید سلامتی بادام بهره مند شوید زیرا به کاهش اشتهای بیش از حد و خطر افزایش وزن کمک می کند زیرا حاوی چندین ماده مغذی است که یافتن آنها دشوار است.

 برای مو و پوست مناسب است 

از آنجایی که بادام حاوی ویتامین E است، به بازیابی رطوبت پوست و حفظ انعطاف پذیری آن کمک می کند. مشاهده شده است که افرادی که به طور منظم بادام مصرف می کنند ظاهری خوش اندام و جوان تر دارند. وجود یک آنتی اکسیدان قوی در بادام، آن را به یک درمان موثر برای جلوگیری از آسیب مو تبدیل می کند.

 

مصرف کلی کالری را کاهش می دهد

پروتئین و فیبر موجود در بادام باعث می شود دیر تر گرسنه شوید و شما را از مصرف کالری بیشتر محدود می کند. بنابراین افزودن بادام به رژیم غذایی به کنترل اشتهای شما کمک می کند. این یکی از مهمترین فواید سلامتی بادام است زیرا این آجیل کربوهیدرات کمی دارد و حاوی مقدار پروتئین و فیبر بیشتری است.

بخوانید  آیا تا بحال تخم مرغ وگان خورده اید؟

 

با این حال، افراد در هر گروه سنی می توانند از مزایای سلامتی بادام استفاده کنند، اما کسانی که به آجیل درختی حساسیت دارند باید از آن اجتناب کنند. اگر می خواهید غذای خود را با بادام تزئین کنید، بادام خرد شده را امتحان کنید. می توانید بادام درجه۱ پارلان را از طریق سایت فروشگاهی خرید کنید و در درب منزل خود تحویل بگیرید.



دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا