فواید سلامتی میوه‌های‌ خشک برای کودکان

انتخاب میوهای خشک مغذی با توجه به فواید سلامتی آن برای بچه ها می تواند مشکل باشد. هنگامی که نوزاد شما شروع به خوردن غذاهای جامد کرد، مهم است که بدانید چه چیزی را در برنامه غذایی او قرار می‌دهید. در برنامه غذایی کودک خود میتوانید از میوه های خشک که سرشار از مواد مغذی است، استفاده کنید که به هضم بهتر کودک کمک می‌کند و ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را تامین می‌کند و سرشار از پروتئین، پتاسیم و … است.

تامل بیشتر در انتخاب صحیح رژیم غذایی کودک

اگر تازه مادر شده اید، بسیار مهم است که قبل از افزودن هر چیزی به رژیم غذایی کودکتان بیشتر تامل کنید. علاوه بر وجود احتمال خفگی، نوزادان سیستم گوارشی بسیار حساسی نیز دارند. به همین دلیل است که قبل از افزودن میوه های خشک به رژیم غذایی کودکان، باید سلامت کودک و توصیه های دکتر کودکتان را در نظر بگیرید.

کیفیت آجیل و خشکبار مسئله مهم 

هنگامی که شروع به اضافه کردن میوه های خشک به رژیم غذایی کودک خود کردید، مطمئن شوید که این میوه های خشک ارگانیک، با کیفیت و تازه هستند. هنوز سردرگم هستید؟ نگران نباشید! با کیفیت ترین آجیل‌ و خشکبار و میوه‌های خشک را می‌توانید از مجموعه پارلان به صورت آنلاین خریداری کنید.

راهنمای مفصلی را فهرست کرده‌ایم و در اینجا به سن مناسب خوردن میوه‌های خشک برای بچه‌ها، فواید سلامتی میوه‌های خشک و اینکه کدام میوه خشک برای سلامت کودک شما مناسب‌تر است، خواهیم پرداخت.

زمان مناسب برای دادن میوه های خشک به فرزندتان چه زمانی است؟

اگر قصد دارید میوه های خشک را در رژیم غذایی کودک خود قرار دهید، باید این روش های تغذیه را در نظر بگیرید. اگر کودک شما ۷  تا ۸ ماهه است یا حدود یک سال دارد، روش تغذیه باید به این صورت باشد که آجیل یا میوه خشک را یک شب در آب یا شیر خیس کنید تا نرم و خمیری شود. سپس خمیر به دست آمده را قبل از شیر دادن، به کودک خود بدهید. البته که می توانید خمیر میوه خشک را با قاشق به کودک خود بدهید و یا آن را با شیر مخلوط کرده و اجازه دهید نوزادتان آن را بنوشد.هنگامی که سن کودک شما حدود یک سال و نیم می‌شود، فقط میوه خشک را در آب خیس کنید و پوست آن را قبل از شیر دادن جدا کنید به کودک خود بدهید. به این ترتیب، کودک شما مواد مغذی ضروری را دریافت می‌کند و احتمال بروز هرگونه عواقب بعدی وجود نخواهد داشت.

بخوانید  تعدادی از میوه های خشک و فواید آنها

هضم آسان میوه خشک برای کودکان

خیساندن میوه‌های خشک در آب هضم آن را آسان‌تر می‌کند و اگر سیستم گوارشی کودک شما نسبتاً ضعیف است، می‌توانید تا سن ده یا یازده سالگی به او میوه‌های خشک خیس خورده بدهید.

فواید میوه های خشک برای کودکان

قبل از بحث در مورد فواید میوه های خشک، مهم است که بدانید کدام میوه های خشک و آجیل برای کودک شما سالم تر هستند. بادام، گردو،بادام هندی، خرما، زردآلو خشک و انجیر، این میوه های خشک برای بچه ها، سرشار از مواد مغذی ضروری مورد نیاز آنها هستند.

1- سرشار از ریزمغذی ها

آجیل و میوه های خشک حاوی مقادیر بالایی از ریز مغذی‌ها هستند که به رشد مناسب کودک شما کمک می‌کند. ویتامین های A، E، B3، پتاسیم، آهن، فولات و منیزیم مو، پوست و اندام های داخلی را سالم نگه می دارند.

2- سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد

از آنجایی که میوه های خشک سرشار از فیبرهای غذایی است، مصرف آن به راحتی می تواند سیستم گوارشی کودک شما را مدیریت کند. آلو خشک، هلو یا آب آلو پر از پروبیوتیک ها هستند و باعث تقویت باکتری های خوب در روده می شوند.

3- کاهش احتمال کم خونی 

 

کم خونی زمانی ایجاد می شود که کودک شما فاقد آهن در بدن خود باشد. آهن باعث افزایش سطح هموگلوبین سالم در خون می شود. برای جلوگیری از خطر کم خونی در کودک خود، باید روزانه دو بادام، یک گردو و یک انجیر به آن بدهید.

4- باعث افزایش سلامت چشم و استخوان می شود

رشد استخوان ها یکی از فرآیندهای ضروری در دوران کودکی است و برای اطمینان از داشتن استخوان های سالم تر، روزانه ۲ تا ۳ بادام هندی به کودک خود بدهید. بادام هندی به بینایی بهتر کمک می کند و از چشم ها و استخوان ها محافظت می کند.

بخوانید  5 مورد از بهترین آجیل ها برای تقویت مغز در ایام امتحانات

 

در کنار این فواید، میوه های خشک نیز باعث تقویت سیستم ایمنی و رشد مغز در کودک می شود. برای اطمینان از کیفیت عالی میوه های خشک بسته بندی شده از پارلان خرید کنید.پارلان تولید کننده و عمده فروش آجیل و خشکبار است. شما می توانید میوه های خشک را به صورت آنلاین سفارش دهید و از محصولات با کیفیتی که برای کودک و خانواده خود بی خطر هستند اطمینان حاصل کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا