طعم این محصول شبیه محصولی نیست که قبلا از شما خریده بودم. چرا؟

هر از گاهی، مشتریان وفادار ما سوالاتی از این دست می پرسند که چرا طعم این محصول، بنابراین ما تصمیم گرفتیم به این سوال جواب بدهیم که چرا محصولاتی که از یک تامین کننده تهیه می شوند ممکن است از نظر بو، طعم و ظاهر متفاوت باشند و پس از مدتی نیز طعم آنها تغییر کند. بیایید گام به گام دلایلی را برای اینکه چرا این کار ممکن است رخ دهد بیان کنیم.

چرا رنگ آجیلی که خریدم عوض شد؟

زیرا فرآیند خشک کردن و ذخیره سازی روی رنگ محصولات تاثیر می گذارد. شرکت‌هایی که محصولات لوکس می‌فروشند، تمایل دارند از راه‌های مختلفی برای خشک کردن طبیعی میوه جات و آجیل ها استفاده کنند. محصولات می توانند یخ زده، خشک شده در برابر هوا، خشک شده در زیر نور آفتاب، خشک شده در دمای پایین، خشک شده با اسپری و خشک شده در سایه باشند. در نتیجه، غلات، پودرها، حبوبات و میوه‌های خشک می‌توانند پاسخ‌های کاملاً متفاوتی به هر یک از فرآیندها داشته باشند. پیشرفت قابل توجه در صنایع غذایی منجر به انتخاب بهترین فرآیند خشک کردن برای یک محصول خاص می شود. مثلا انجیرهای ما در دمای پایین (زیر 115 درجه به مدت 28 ساعت) آبگیری می شوند تا حداکثر ارزش غذایی آن حفظ شود. در مورد گردوهای پارلان پس از تمیز کردن با دست، مغزهای خام به مدت 3 ساعت در دمای 45 درجه سانتیگراد به آرامی خشک می شوند. این روش خشک کردن در دمای پایین همچنین آنها را تبدیل به یک غذای “خام ارگانیک” می کند. با این حال، خشک کردن میوه باعث تیره شدن نسبتاً سریع تر پوست میوه حتی پس از فرآیند کم آبی می شود.

سایر میوه‌ها برای طولانی‌تر شدن ماندگاری آنها در فریزر خشک می‌شوند. اما رنگ آنها بر اساس مواد اولیه استفاده شده خواهد بود. و خشک کردن با روش های متفاوت باعث می شود که میوه جات رنگهای متفاوتی نیز داشته باشند.

بخوانید  عوامل موثر بر قیمت قیصی صادراتی در ایران

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت تغییرات فصلی، مانند بارندگی است.  به عنوان مثال، در مکان هایی مانند شمال کشور که فصل باران های موسمی است، مردم نمی توانند به دلیل باران شدید، محصول بکارند، که بر نرخ تولید تأثیر می گذارد. علاوه بر این، شرایط آب و هوایی شدید مانند سیل و خشکسالی می تواند گیاهان را از بین ببرد یا باعث شود گیاهان انرژی خود را از دست بدهند و ضعیف شوند. علاوه بر این، به دلیل گرم شدن زمین، خاک در حال خشک شدن است، بنابراین محصولات کمتری کاشته و برداشت می شود.

عنصر کلیدی دیگر نحوه نگهداری محصول قبل از خشک شدن است. فرآیند خشک کردن به این معنی است که آب را از محصول خارج می کنید. محتوای آب به طور قابل توجهی بر رنگ، طعم و ظاهرش تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، پس از برداشت، توت های گندم ما در انبار غلات ذخیره می شوند. آنها خیس نمی شوند زیرا خیساندن می تواند باعث فاسد شدن شدید و از دست دادن رنگشان شود. به عبارت دیگر می توان گفت که در هر صورت فرآیند خشک کردن می تواند منجر به تغییر رنگ یا طعم بدون توجه به نوع خشک کردن شود.

خاک چگونه بر تغذیه تأثیر می گذارد؟

ناگفته نماند که سال به سال آب و هوا پایدار نیست. برخی از فصول بارانی و برخی دیگر خشک هستند. و این می تواند تاثیر قابل توجهی روی منابع خاک داشته باشد. همچنین مهم است که تامین کنندگان از مزرعه به خوبی مراقبت کنند و به آن زمان کافی برای معدنی سازی مجدد بدهند. همانطور که تحقیقات نشان می دهد، بهترین راه برای انجام این کار استفاده از قسمت هایی از گیاه یا مواد غذایی است که به عنوان غذا مصرف نمی شوند ولی برای تغذیه مجدد خاک بسیار مفید هستند. ترکیب گیاهان پوششی که مواد آلی را به خاک اضافه می‌کنند، می‌تواند حاصلخیزی خاک را بهبود بخشد، زیرا کاشت مداوم محصولات، خاک را از نظر برخی مواد مغذی فقیرتر می‌کند.

بخوانید  فروشگاه پارلان افتتاح شد.

کسانی هستند که معتقدند گیاهان وحشی نیز می توانند ابزاری عالی برای بهبود باروری باشند. در مرحله اول، گیاهان وحشی به طور پایدار در زیستگاه طبیعی خود رشد می کنند. آنها با روش های مناسب برداشت می شوند و به هیچ وجه تغییر داده نمی شوند. در نتیجه، این منطقه غذای طبیعی غنی از مواد مغذی تولید خواهد کرد. ثانیاً،  بعضی از کشاورزان به محض برداشتن آنچه نیاز داشتند، مقداری گیاه (مثلاً تنباکو) را در زمین قرار می‌دادند تا به زمین مادر برگردانند. متعاقباً، زمین آنها محصول سازگارتری تولید می کرد.

آیا منطقه برداشت تفاوتی روی کیفیت محصول دارد؟

بله، این کار را می کند! بسته به فصل، محصولاتی که می فروشیم ممکن است از نقاط مختلف جهان باشند. بنابراین، نه تنها آب و هوا بر رنگ و طعم محصول تأثیر می‌گذارد، بلکه بر فرآیند تولید نیز تأثیر می‌گذارد که از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. به عبارت دیگر، منشاء غذا و روش تولید، بر تفاوت طعم تأثیر زیادی دارد.

 

تکنیک های کشت در مقابل برداشت 

  1. منطقه ای که محصول در آن کشت می شود در طبیعت است. توسط ساکنان مورد غفلت یا تغییر قرار نمی گیرد. اصولاً گیاهان در زمان خاص خود رشد می کنند.
  2. عدم کشت بیش از حد این امر منجر به یکپارچگی خاک (ظرفیت اکوسیستم خاک برای نگه داشتن و حفظ ساختارهای متمایز می شود، بنابراین می تواند عملکردهایی را انجام دهد که شکوفایی آن را ممکن می سازد)
  3. کاملاً یک روش سازگار با محیط زیست. گیاهان به دلیل توانایی طبیعی خود، محیط اطراف خود را به روشی طبیعی تطبیق می دهند.
بخوانید  استانداردهای قیسی صادراتی: راهنمایی برای تولید و صادرات

با این وجود، ما موفق شدیم هم مزایا و هم معایب را مشخص کنیم:

  • برای اکوسیستم و برای گونه‌ها، بهتر است غذا برداشت وحشی شود، زیرا جمعیت گیاهان وحشی را در جهت منافع ساکنان قرار می‌دهد.
  • با این حال، برداشت کنترل نشده ممکن است منجر به انقراض برخی از گونه ها شود.
  • کشت همچنین برای اکوسیستم و گونه ها مفید است زیرا فشار برداشت را بر روی گونه های کند رشد که بیشتر در معرض تهدید هستند کاهش می دهد.
  • اما کشت نیز می تواند مضر باشد، زیرا معرفی مجدد گیاهان می تواند منجر به آلودگی ژنتیکی جمعیت های وحشی شود.

روش های پیشرفته جدید خشک کردن در سال های آینده

توسعه سریع صنایع غذایی پتانسیل زیادی برای تغییر فرآیندهای خشک کردن در سراسر جهان دارد. بنابراین، فناوری‌های خشک کردن اخیراً در حال ظهور شامل خشک کردن با کمک خورشیدی، خشک کردن هیبریدی، خشک کردن با کمک مایکروویو است. [4] علیرغم تکنیک های خشک کردن مختلف که در حال حاضر وجود دارد، ما معتقدیم که فناوری برای تولید محصول بهتر بیشتر بهبود خواهد یافت.

همه چیز در نظر گرفته شده است، “به راحتی آشکار شده است که ما باید غذای خود را پرورش دهیم و چیزهای بیشتری را به صورت ارگانیک پرورش دهیم.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا