بادام هندی در غذاهای مختلف

چگونه از بادام هندی در غذاهای خود استفاده کنیم

بادام هندی یک آجیل بسیار ترد و خوشمزه و قابل پخت و پز، غنی و سرشار از ویتامین است که می توانید از آن به عنوان چاشنی استفاده کنید، آن را با عسل،  شیر، گردو و موز مخلوط کنید و یک معجون لذیذ و مقوی را تجربه کنید . در این وبلاگ، همه چیز را در مورد این آجیل بی نظیر و نحوه استفاده از آن در آشپزی روزمره خود بیاموزید.

بادام هندی چیست؟

بادام هندی نوعی آجیل است که توسط یک درخت همیشه سبز گرمسیری به نام بادام هندی غربی به جود می‌آید. این درخت، دانه بادام هندی و سیب بادام هندی تولید می کند، میوه این درخت سایز کوچک و رنگ قرمز مایل به زرد دارد که یک بادام هندی از پایه آن آویزان است. میوه واقعی درخت بادام هندی یک دراپه بسیار کوچکتر است که به عنوان ظرفی برای بادام هندی عمل می کند. دانه بادام هندی آجیل نامیده می شود، اما در واقع این یک آجیل نیست. آجیل واقعی از میوه‌هایی با یک دانه و پوسته‌ای سخت به دست می‌آید که با رسیدن به بلوغ باز نمی‌شود.

بادام هندی که محصول بومی آمریکای جنوبی است در قرن شانزدهم توسط پرتغالی ها از برزیل صادر شد که آن را به نام Tupian حفظ کردند. برخی از تولیدکنندگان عمده بادام هندی امروزی هند، موزامبیک، ویتنام و نیجریه هستند.

بادام هندی چه طعمی دارد؟

بادام هندی طعم ملایم و بافت خامه ای و طعمی شبیه به بادام زمینی دارد. بادام هندی علی‌رغم مواد مغذی خود، نسبت به سایر آجیل ها کمی چربی کمتری دارد.

بخوانید  بهترین زمان برای خوردن میوه های خشک

6 روش برای استفاده از بادام هندی در آشپزی

 

بادام هندی آجیل همه کاره ای است که می توانید از آن وعده های غذایی خوش طعم و شیرین درست کنید، مانند:

1. بادام هندی همراه با نان تست برای میان وعد

 بادام هندی سرشار از پروتئین است و برای میان وعده عالی است.بادام هندی را با رزماری، شکر قهوه ای و نمک برشته شده یا چاشنی شور، شیرین یا تند ترکیب کنید. 

2.بادام هندی را به کره تبدیل کنید

.از بادام هندی بوداده و خام میتوان یک کره آجیل خوش طعم درست کرد. کره آجیل بسیار مقوی است که می توانید از آن برای جایگزینی کره بادام زمینی استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید کره بادام هندی بدون هیچ گونه شیرین کننده درست کنید  و به عنوان جایگزینی برای خامه یا پنیر از آن لذت ببرید.

 

3.بادام هندی را با شیر مخلوط کنید

شیر بادام هندی یکی از لذیذ ترین جایگزین های شیر آجیل است. می توانید این دستورالعمل آسان را در خانه با مخلوط کردن بادام هندی با آب و شیرین کننده دلخواه (عسل،شکر، شیره خرما و…) درست کنید.

  •  

4.مرغ بادام هندی درست کنید

. مرغ بادام هندی یک غذای چینی-آمریکایی از ترکیب مرغ و بادام هندی بوداده است که با سس شکر قهوه ای شیرین پوشانده شده است که معمولاً  آن را با سس هویزین یا سس صدف، سس سویا، روغن کنجد، فلفل سفید و عسل یا شکر سرو میکنند.

 

5.به سیب زمینی سرخ شده یا برنج سرخ شده بادام هندی اضافه کنید.

 بادام هندی خرد شده بافتی خوب به سیب زمینی سرخ کرده و برنج سرخ شده اضافه می کند و با ترکیب بادام هندی به برنج و سیب زمینی یک طعم جدید و خوشمزه را میتوانید تجربه کنید.

بخوانید  4 فواید بادام هندی: آجیل کامل با مزایای شگفت‌انگیز برای سلامتی

 

6.شاهی کورما     

شاهی کورما یک غذای سلطنتی هندی ومغولی است که ترکیبات اصلی آن مرغ پخته شده در یک سس تند که از ترکیب اصلی بادام هندی آسیاب شده و ادویه های تند هندی پخته میشود.

 

آجیل و دانه ها برای جایگزینی بادام هندی

 

در اینجا چند مغز و دانه وجود دارد که می توانید آنها را جایگزین بادام هندی کنید:

 

1.بادام :

 بادام پوست کنده شده جایگزین بسیار خوبی برای بادام هندی است. آنها دارای میزان چربی مشابهی هستند، طعم ملایمی دارند و به راحتی یافت می شوند. 

 

2.سایر آجیل های درختی:

 اگر یک جایگزین غیر بادام هندی می خواهید، میتوانید بادام هندی را با سایر آجیل های درختی مقایسه  کنید. فندق و گردو چرب تر از بادام هندی هستند، در حالی که پسته طعم قوی تری دارد که همیشه می تواند به عنوان یک جایگزین عمل کند.

 

3.تخمه و گردو:

 اگر به آجیل حساسیت دارید یا آجیل درخت دیگری در دسترس نیست، می توانید دانه آفتابگردان، تخم کدو گوشتی یا گردو را جایگزین بادام هندی کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا