فواید میوه های خشک برای دیابت

میوه های خشک و فواید آن برای بیماران دیابتی

میوه های خشک و فواید آن برای بیماران دیابتی. دیابت یک بیماری مزمن است که با متابولیسم بدن(میزان سوخت و ساز بدن) انسان مرتبط است. معمولاً لوزالمعده نمی تواند انسولین تولید کند که بر قند خون یا سطح گلوکز در بدن تاثیر گذارد. هند پایتخت دیابت در جهان است. تقریبا ۷۰ میلیون بزرگسال در این کشور دیابت دارند.از آنجایی که حذف کامل دیابت از بدن انسان هنوز امکان پذیر نیست، به بیماران توصیه می شود که به دنبال جایگزین های ضروری مانند تمرینات منظم، یک رژیم غذایی خوب، از جمله غذاهای سرشار از فیبر، و میوه های خشک سالم برای دیابت باشند.

 بهترین میوه های خشک برای دیابت کدامند؟

 علی‌رغم اینکه برخی از میوه های خشک سرشار از فروکتوز(یک نوع قند طبیعی در میوه) غلیظ هستند و سطح قند بالایی دارند، بیماران دیابتی باید بهترین میوه های خشک را مناسب با شرایط خود پیدا کنند. رایج ترین آجیل ها و میوه های خشک با سطح قند پایین نظیره خرما، بادام، کشمش، زردآلو، گردو، بادام هندی، پسته و بادام زمینی و مانند آن هستند. طبق یک مطالعه دقیق که توسط مجموعه پارلان انجام شده است، خرما، کشمش، زردآلو بهترین میوه های خشک برای دیابت هستند.

 بهترین آجیل ها و میوه های خشک برای دیابت که می توانند مستقیماً آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:

1. پسته

 به بیماران دیابتی توصیه زیادی می شود که وزن خود را کنترل کنند. پسته به کاهش وزن کمک می کند زیرا می تواند معده را برای ساعات طولانی تری سیر نگه دارد. این آجیل همچنین به کنترل سطح کلسترول شما کمک می کند و سلامت بدن و ذهن را ارتقا می دهد. بهترین زمان مصرف میوه های خشک بین وعده های غذایی است.

بخوانید  بهترین آجیل برای سلامت مو، جلوگیری از ریزش مو به طور طبیعی

2. بادام

 مصرف بادام بعد از غذا یا در شروع روز می تواند به کنترل سطح انسولین در بیماران دیابتی کمک کند. بادام سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان ها است که سطح قند خون را بهبود می‌بخشد، سیستم گوارشی را سالم نگه می دارد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 باید روزانه 4 تا 5 عدد بادام خیسانده در آب مصرف کنند.

3.بادام هندی 

 مطالعات نشان می دهد که بادام هندی خواص ضد دیابتی دارد و به کنترل سطح گلوکز در بدن کمک می کند. بدون شک بادام هندی خوشمزه ترین و سالم ترین میوه خشک برای دیابت است. بادام هندی سرشار از چربی های سالم است که مصرف آن قند‌ خون، فشار خون، وزن بدن و سطح کلسترول را تنظیم می کند.  با این حال، توصیه می شود فقط بدون نمک مصرف شود.

4. بادام زمینی

 بادام زمینی یک میوه خشک بسیار مناسب برای دیابت است، که به دلیل داشتن فیبر و پروتئین زیاد، می توان این آجیل را به عنوان یک میان وعده سالم مصرف کرد. بادام زمینی نه تنها دارای گلیسمی پایینی است، بلکه به تنظیم سطح گلوکز نیز کمک می کند. بیماران دیابتی باید از مصرف بادام زمینی شور خودداری کنند.

5. خرما

 خرما همچنین دارای شاخص گلیسمی پایینی است و یکی از بی خطرترین میوه های خشک برای دیابت است. آنها التهاب را کاهش می دهند و به کنترل سطح قند خون در  دیابت نوع 1 و 2 کمک می کنند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در این میوه خشک به کنترل چاقی و سطح فشار خون کمک می‌کند.

بخوانید  رژیم غذایی با پروتئین بالا

 آیا میوه های خشک می توانند به پیروزی در جنگ علیه دیابت کمک کنند؟

 آیا میوه های خشک می توانند به پیروزی در جنگ علیه دیابت کمک کنند؟ میوه های خشک دارای غلظت زیادی از مواد مغذی و ویتامین‌ها هستند زیرا این میوه ها در آفتاب خشک شده اند که طعم و ارزش غذایی متراکم تری دارند. کارشناسان پیشنهاد می کنند که میوه های خشک سرشار از فروکتوز(نوعی قنده و شیرین کننده طبیعی)هستند و مصرف آن در مقادیر معقول می تواند به تعدیل سطح قند خون کمک کند. علاوه بر این، بیماران دیابتی علاقه شدیدی به خوردن شیرینی دارند که می تواند به راحتی با طعم شیرین طبیعی این میوه های خشک کنترل شود.

 این میوه های خشک برای دیابت مزایایی مانند:

۱. سرشار از ویتامین، مواد معدنی، پروتئین، فیبرهای غذایی، اسیدهای چرب غیر اشباع، آنتی اکسیدان ها و … هستند.

۲.طعم عالی دارند و به عنوان یک شیرین کننده طبیعی برای بیماران دیابتی عمل می‌کنند.

۳.میوه های خشک می تواند یک میان وعده سالم برای بیماران دیابتی باشد.

۴.میوه های خشکی که شاخص گلیسمی پایین یا متوسطی دارند برای بیماران دیابتی بهترین هستند.

۵.بسیاری از آجیل ها و میوه های خشک سرشار از امگا 3 و امگا 6 هستند که به سلامت قلب و سیستم گوارش کمک می کنند. این به تنظیم وزن بدن کمک می کند و در عین حال یک میان وعده سالم و خوش طعم را ارائه می دهد.

۶.به کنترل سطح قند خون و التهاب ناشی از این بیماری کمک می کند.

۷.اگر از بیماری نوع ۲ رنج می برید میوه های خشک برای دیابت بهترین گزینه هستند.

بخوانید  آجیل قوی ترین آنتی اکسیدان طبیعی

۸.اسیدهای چرب مانند ACA و سایر اسیدهای غیر اشباع چندگانه، خطر افزایش سطح گلوکز را از بین می برند.

۹.از سلامت قلب محافظت و فشار خون را کنترل می‌کند.

۱۰.بادام بهترین میوه خشک برای دیابت است. خوردن آنها بعد از غذا به تامین رادیکال های عاری از کلسترول و کاهش شاخص گلیسمی غذا کمک می‌کند.

 توجه:

 از آنجایی که هر شخص نیازهای فردی دارد، لازم است قبل از افزودن میوه های خشک جدید برای دیابت به رژیم غذایی خود با پزشک یا متخصص مشورت کند.



دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا