کودک چند میوه خشک در روز باید بخورد

یکی از عواملی که مشخص می‌کند کودک در روز چه مقدار میوه خشک نیاز دارد، سن کودک مورد نظرتان است. همچنین بسته به انتخاب نوع میوه خشک، مواد مغذی مورد نیاز روزانه کودک می‌تواند تامین شود. همیشه بهتراست قبل از وارد کردن غذاهای جدید به رژیم غذایی کودک با یک متخصص اطفال مشورت کنید. اگر برایتان مهم است که در روز چند عدد میوه خشک برای نوزادتان خوب است، در ادامه با ما همراه باشید.

انواع میوه خشک برای نوزادان

برای مشخص کردن انواع میوه‌ خشک برای نوزادان، به طور کلی توصیه می‌شود از میوه‌های خشک مانند چند تکه زردآلو خشک یا یک مشت کشمش کم شروع کنید و با عادت کردن کودک به این میوه‌های خشک، مقدار آن را برای کودک به تدریج افزایش دهید. میوه خشک سرشار از مواد مغذی از جمله پروتئین،ویتامین،فیبر و …..است. اگر این محصولات ارگانیک هم باشندخیال شما از بابت تغذیه کودک‌تان راحت میشود.پارلان همراه شماست تا سالم ترین آجیل و خشکبار ارگانیک را، با خیال راحت به فرزندان خود بدهید.

نکته مهم در رابطه با قند میوه خشک برای کودکان

نکته مهم در رابطه با قند میوه خشک برای کودکان که باید توجه داشته باشید، میوه‌های خشک حاوی قندهای طبیعی بالایی هستند، بنابراین باید در حد اعتدال مصرف شوند و به عنوان منبع اصلی تغذیه برای نوزادان استفاده نشوند. آن‌ها باید به عنوان یک میان وعده یا مکمل یک رژیم غذایی متعادل در نظر گرفته شوند.

خطر:مراقب باشید

میوه‌های خشک می‌توانند برای نوزادان خطر خفگی داشته باشند، مهم است که قبل از دادن میوه‌های خشک به نوزاد، مطمئن شوید که نرم هستند و به قطعات کوچک بریده می‌شوند. از دادن میوه‌های خشکی یا به طور کلی از آجیل و خشکباری که سفت هستند یا دارای دانه هستند خودداری کنید، زیرا می توانند احتمال خطر خفگی را نیز به همراه داشته باشند.

بخوانید  10 فواید ثابت شده سیر برای سلامتی

 

میوه‌های خشک می‌توانند فواید زیادی برای نوزادان داشته باشند

میوه‌های خشک حاوی بسیاری مواد مغذی، انرژی، خوشمزگی و تنوع برای نوزادان هستند که علاوه بر سلامتی، آن‌ها را سرگرم نیز می‌کنند.

۱.میوه‌های خشک‌ ، منبع مواد مغذی  :

میوه‌های خشک منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند. این مواد مغذی می توانند به رشد و تکامل کودک شما کمک کنند.

۲.میوه‌های خشک حاوی انرژی کافی برای کودکان

میوه‌های خشک سرشار از قند طبیعی هستند که می‌تواند منبع سریع انرژی برای نوزادان باشند. آن‌ها می‌توانند یک میان وعده عالی برای نوزادان فعال و کودکان نوپا باشند.

۳.حمل راحت میوه‌های خشک برای مادران و مصرف راحت آن برای نوزادان:

 میوه‌های خشک یک میان‌وعده مناسب برای نوزادان هستند، زیرا می‌توان آن‌ها را به راحتی حمل کرد و نیازی به یخچال ندارند. جویدن و بلعیدن آنها برای نوزادانی که به تازگی خوردن غذاهای جامد را یاد می گیرند نیز آسان است.

۴.تنوع و طعم‌های بسیار و جذاب میوه‌های خشک

میوه‌های خشک انواع و طعم‌های مختلفی دارند که می‌تواند برای  کودکان شما جذاب و خوشمزه باشند. این میوه‌های خشک از طعم‌های شیرین و لذیذ مانند موز خشک، انبه خشک و غیره گرفته تا طعم‌های ترش و ملس مانند انواع برگه‌ آلوجات‌و‌ قیسی، توانایی جلب توجه همه نوزادان و کودکان را دارند.

۵.میوه‌های خشک به هضم غذای کودک کمک می کند:

میوه‌های خشک سرشار از فیبر هستند که می‌تواند به هضم غذا کمک کند، از یبوست جلوگیری کند و حرکات منظم روده را تقویت کند. مشکلات روده‌ای بسیار در کودکان شایع است و تنظیم رژیم غذایی به کمک میوه‌های خشک، البته تحت نظر پزشک متخصص کودک‌تان، می‌تواند این مشکل رایج را برای کودک‌تان برطرف کند.

بخوانید  عدس و فواید و مضرات آن

مهم است به خاطر داشته باشید که میوه‌های خشک باید در حد اعتدال و به‌عنوان مکملی برای یک رژیم غذایی متعادل مصرف شوند، نه به عنوان منبع اصلی تغذیه برای نوزادان. همچنین، آنها باید به قطعات کوچک بریده شوند و نرم باشند تا از هر گونه خطر احتمال خفگی جلوگیری شود. همیشه قبل از وارد کردن هر نوع غذای جدید به رژیم غذایی کودک با یک متخصص اطفال مشورت بگیرید. همچنین بسیار مهم است که میوه‌های خشک و آلو جاتی که برای کودک‌تان خود استفاده می‌کنید ارگانیک و فاقد هرگونه مواد نگهدارنده باشند. پارلان یک مجموعه تولید کننده انواع آجیل و خشکبار است و چون خود تولید کننده است، میوه‌های خشک و انواع خشکبار به‌ صورت ارگانیک و سالم و تازه به دست مشتری‌هایش می‌رساند. 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا