نگهداری گردو در خانه

نحوه نگهداری گردو برای مدت زمان طولانی

همانطور که می دانید، نحوه نگهداری گردو بستگی به چگونگی و زمان مصرف آن دارد. بیایید عمیق تر بررسی کنیم و نحوه ذخیره آنها را برای هر روش با جزئیات دقیق توضیح دهیم و دلیل آن را پیدا کنیم.

نحوه صحیح نگهداری گردو در خانه

  1. گردو ها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.
  2. گردوهای باز شده باید در زمان نگهداری به خوبی مهر و موم شوند.
  3. گردو را حداکثر تا شش ماه در یخچال نگهداری کنید.
  4. برای نگهداری طولانی مدت، گردو را تا یک سال فریز کنید.
  5. گردو را از غذاهایی با بوهای سنگین دور نگه دارید.

 

1-  در جای خشک و خنک نگهداری کنید

گردوهای خریداری شده در کیسه یا ظرف در بسته را می توان در انبار، کمد یا جایی بدون نور مستقیم خورشید یا رطوبت بالا نگهداری کرد. اگر می‌خواهید گردوهایی را که تا مدتی استفاده نخواهید کرد را ذخیره کنید، کیسه آن را در یک قوطی دربسته یا سطل دیگری قرار دهید. برخی از گردوها از قبل در ظروف دربسته عرضه می‌شوند که خوب هستند. تا زمانی که ظرف انتخاب شده به درستی بسته شده باشد، گردو باید تا سه ماه در دمای اتاق سالم باشد.

2- گردوهای باز شده باید در زمان نگهداری به خوبی مهر و موم شوند.

هنگامی که گردو در معرض هوا قرار می گیرد، طراوت خود را از دست می دهد و شروع به خراب شدن می کند. برای حفظ سودمندی گردو، آنها را در ظرف در بسته نگه دارید. یک شیشه یا کاسه با درب یا یک کیسه پلاستیکی با زیپ می تواند کارساز باشد. اگر در ظرف خود را به درستی نبندید، فقط یک هفته بعد باید گردوهای خود را دور بیاندازید، زیرا به سرعت خراب می شوند.

بخوانید  غذاهای غنی از کلسیم و چرا به آن نیاز داریم؟

3-  حداکثر تا شش ماه در یخچال نگهداری کنید.

اگر میخواهید در فصل برداشت گردو مقدار زیادی از آن تهیه کنید، یخچال بهترین مکان برای نگه داشتن آنهاست. یخچال به حفظ تازگی و حتی حفظ ارزش غذایی آنها کمک می کند. گردو در یخچال با این روش تا شش ماه ماندگاری دارد. فراموش نکنید که آنها را در یک ظرف در بسته نگه دارید. علاوه بر این، آنها را در نزدیکی سایر مواد غذایی با بوی شدید نگهداری نکنید.

نگهداری گردو در خانه

4- برای نگهداری طولانی مدت، آن را تا یک سال فریز کنید.

توصیه می‌شود برای نگهداری طولانی‌مدت گردو، آن‌ها را در یک ظرف در بسته در فریزر قرار دهید. با این روش می‌توانید گردو را تا یک سال نگه‌داری کنید. چگونه گردو را فریز می کنید؟ ما به شما می گوییم:

  • گردوها را در یک کیسه پلاستیکی نگهداری فریزر قرار دهید.
  • هوای اضافی را از کیسه خارج کنید.
  • تاریخ را روی کیف بنویسید
  • کیسه را تا یک سال در فریزر قرار دهید.

فقط سعی کنید تا حد امکان هوا را از کیسه خارج کنید. آنقدر زیپ را ببندید تا یک دهانه کوچک به اندازه یک نی باز بماند. نی را وارد کنید و هوای باقی مانده را خارج کنید. نی را بردارید و در همان زمان دهانه را ببندید.

نحوه یخ زدایی گردوهای منجمد:

بهترین راه برای یخ زدایی گردو این است که آنها را از فریزر خارج کرده و در یخچال قرار دهید تا آب شوند. اگر می‌خواهید خیلی سریع‌تر آب شوند، آن‌ها را از فریزر خارج کنید و در هوای اتاق بگذارید تا یخ آنها سریعتر آب شود.

بخوانید  انجیر خشک یا تازه؟ به نظر شما کدام یک بهتر است؟

5- گردو را از غذاهایی با بوهای سنگین دور نگه دارید.

حتی اگر یخچال مکانی عالی برای نگهداری گردو است، ممکن است لازم باشد قفسه‌های خود را دوباره مرتب کنید تا مطمئن شوید که درست در کنار سالاد تن ماهی نیستند. گردو می تواند بسیار جاذب باشد، بنابراین، هر غذایی که طعم یا بوی قوی داشته باشد، می تواند تازگی آجیل را از بین ببرد. مواد غذایی زیر را نباید در کنار گردو در یخچال نگهداری کرد:

  • ماهی
  • پیاز
  • سیر
  • پنیر
  • غذاهای آماده
  • تخم مرغ آب پز سفت

چه مدت طول می کشد تا گردو خراب شود؟

گردوی پوست کنده اگر به درستی در ظرف یا کیسه در بسته نگهداری نشود در کمتر از یک ماه خراب می شود. در صورت نگهداری صحیح گردو می تواند بین 2 تا 4 هفته در دمای اتاق دوام بیاورد. گردو در هوای گرم به دلیل داشتن درصد روغن بالا، به خصوص گردوهای بدون پوست سریعتر خراب می شود.

بنابراین، مطمئن شوید که گردو را به درستی در یک ظرف در بسته نگهداری کنید تا از خراب شدن آنها در هنگام قرار گرفتن در معرض هوا جلوگیری کنید. اگر هنوز تازه باشند، بوی دلپذیر و آجیلی آنها به مشامتان می رسد.

عجیب این است که اگر گردوها پوسیده شوند بوی رقیق کننده رنگ می دهند. شاید از خود بپرسید با گردوی فاسد چه کنیم؟ گردوی فاسد دیگر برای خوردن مناسب نیست و باید دور ریخته شود.

نگهداری گردوی پخته 

ما در مورد تمام روش‌های نگهداری گردوی خام و نپخته صحبت کرده‌ایم، اما وقتی آنها را برشته یا خرد کردید چطور؟ گردوی خام همیشه ماندگاری بیشتری نسبت به گردوهای پخته شده دارد. بنابراین، بهتر است قبل از اینکه آنها را تغییر دهید تا زمانی که نیاز به استفاده یا خوردن آنها داشته باشید، صبر کنید.

بخوانید  سالم ترین شیرهای غیرلبنی

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا