افزایش وزن با میوه خشک

افزایش وزن سریع بسیار ساده است. شما باید کالری مصرفی را در مقابل تعداد کالری هایی که هر روز می سوزانید افزایش دهید. با این حال، مصرف کالری بیشتر به این معنی نیست که می توانید غذاهای غنی از چربی و قند را مصرف کنید. شما باید غذاهای سالم و پر کالری را بشناسید که به شما کمک می کنند به راحتی به هدف خود برسید. در میان میان وعده های مختلف، میوه های خشک برای افزایش وزن، گزینه ای ساده، خوشمزه و سالم هستند.

در اینجا لیستی از بهترین میوه های خشک برای افزایش وزن آورده شده است که به شما کمک می کند تا به سرعت کالری موردنیاز خود را دریافت کنید.

10 میوه خشک برای افزایش وزن

در حالی که همه میوه‌های خشک از نظر ارزش غذایی غنی هستند، برخی از آنها برای افرادی که به دنبال دستیابی سریع‌تر به وزن دلخواه هستند، انتخاب بهتری هستند.

  • زردآلو خشک (قیسی)

فقط 100 گرم زردآلو خشک میزان کالری دریافتی شما را 240 کالری افزایش می دهد. آنها نه تنها بهترین انتخاب برای افزایش وزن هستند، بلکه یک گزینه غذایی نیز محسوب می شوند. این میوه ی خشک حاوی بتاکاروتن است که یک آنتی اکسیدان قوی است. که نه تنها سلامت چشم شما را بهبود می بخشد، بلکه سیستم ایمنی شما را نیز تقویت می کند. علاوه بر این، زردآلو حاوی ضروری ترین ویتامین ها و مواد معدنی است. اگر در مورد قیسی جامبو نمی‌دانید، این مقاله را مطالعه کنید.

  • کشمش

کشمش کالری بیشتری نسبت به انگور تازه به شما می دهد و یک ماده غذایی بسیار رایج در رژیم غذایی ما است. تنها با 100 گرم کشمش، می توانید تا 300 کالری دریافت کنید. این کالری ها از کربوهیدرات ها و قند بدست می آیند که می توانند به شما در افزایش سریع وزن کمک کنند. کشمش همچنین حاوی مواد معدنی حیاتی مانند منیزیم، مس، آهن و منگنز است که متابولیسم و سلامت کلی شما را بهبود می بخشد.

  • انجیرهای خشک

انجیرهای خشک پر انرژی برای جایگزینی کالری های سوخته  شما عالی هستند. این میوه های خشک با دادن بیش از 200 کالری در هر 100 گرم باعث افزایش وزن می شوند. علاوه بر این، با غلظت بالای کربوهیدرات و مواد معدنی خود از جمله مس، آهن و کلسیم به شما کمک می کنند تا انرژی بیشتری داشته باشید. خیساندن انجیر خشک در آب گرم و سپس مصرف آن بهترین نتیجه را به شما می دهد.

  • بادام ها

برای کسانی که نیاز به افزایش کالری دریافتی خود دارند، بادام نیز یک انتخاب عالی است. اینها بهترین دانه ها برای افزایش وزن هستند زیرا در هر وعده 100 گرم حاوی بیش از 570 کالری هستند. آنها همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که باعث تقویت ایمنی، محافظت از سلامت قلب و بهبود عملکرد شناختی شما می شود. بادام همچنین حاوی کربوهیدرات ها و پروتئین هایی است که برای حمایت از تمرینات و نیازهای تغذیه ای شما برای افزایش وزن سریع تر حیاتی هستند.

  • بادام هندی

بادام هندی نه تنها کالری زیادی دارد، بلکه بافتی کرمی نیز دارد که باعث می شود افزودنی عالی برای اسموتی ها، غلات، جو دوسر و غیره باشد. با هر 100 گرم بادام هندی، می توانید کالری دریافتی خود را 553 کالری افزایش دهید. محتوای پروتئین بالای بادام هندی همچنین به شما کمک می کند تا توده عضلانی بدون چربی را بدست آورید. به همین دلیل است که آنها یک انتخاب محبوب در بین بدنسازان هستند. یک مشت بادام هندی همچنین بدن شما را با پتاسیم، آهن، مس و فسفر پر می کند.

  • خرما

خرما بیشتر از قندهای طبیعی تشکیل شده است که آن را برای افرادی که می خواهند وزن اضافه کنند بسیار ارزشمند می کند. آنها در هر 100 گرم 277 کالری به شما می دهند. اما این تنها مزیت گنجاندن خرما در رژیم غذایی برای افزایش وزن نیست.

بخوانید  آیا تا بحال تخم مرغ وگان خورده اید؟

فیبر بالای خرما هضم شما را بهبود می بخشد. و به شما این امکان را می دهد که مواد مغذی را از غذاهایی که مصرف می کنید جذب کنید. خرما به دلیل ترکیب منحصر به فرد قند و چربی به شما کمک می کند تا برای مدت طولانی تری فعال و پرانرژی بمانید. این بدان معناست که حتی می توانید دوره های تمرینی شدید را برای افزایش وزن بدون خستگی پشت سر بگذارید.

  • گردو

گردو به دلیل دارا بودن مواد مغذی بالا در گروه ابر غذاها جای می گیرد. با هر 100 گرم گردو، 587 کالری و 14 گرم کربوهیدرات دریافت می کنید. به همین دلیل است که آنها را جزو بهترین آجیل ها برای افزایش وزن می دانند. آنها همچنین سرشار از مواد معدنی مانند آهن و منیزیم و فیبر هستند که فواید فوق العاده ای برای سیستم گوارش شما دارد.

  • پسته

پسته با طعم و مزه عالی و متفاوت، افزودنی عالی به رژیم غذایی افزایش وزن شما است. مصرف پسته خام می تواند در هر 30 گرم آن 159 کالری به شما بدهد که ارزش کالری بسیار بالایی دارد. پسته حاوی هیچ گونه چربی یا کلسترول ناسالم نیست که آن را مفیدتر می کند. نه تنها این، بلکه ریزمغذی های مختلفی از جمله ویتامین B6، مس، منگنز و غیره را دارا می باشد.

  • آلو خشک

آلو بسیار مغذی است. تنها با 28 گرم، می توانید تا 67 کالری دریافت کنید. به همین دلیل است که آنها یک انتخاب ارجح برای افزایش وزن هستند. فیبر بالای آلو همچنین توانایی بدن شما را برای هضم غذا افزایش می دهد. آلو همچنین اشتهای شما را افزایش می دهد و به شما این امکان را می دهد که با ایجاد فضای کافی برای گنجاندن غذاهای غنی از کالری، سریعتر به اهداف افزایش وزن خود برسید.

  • بادام زمینی

فواید بادام زمینی برای تناسب اندام  کاملاً شناخته شده است. می توانید آن را  به صورت کره بادام زمینی یا بادام زمینی بو داده مصرف کنید که منبع پروتئینی غنی به شما می دهد. بادام زمینی ارزش کالری بسیار بالایی دارد. با هر 100 گرم می توانید تا 560 کالری دریافت کنید. از آنجایی که آنها ترکیبی عالی از پروتئین ها و چربی های سالم دارند، شما کالری خود را از منابع سالم دریافت می کنید. در نتیجه، می توانید توده بدون چربی بیشتری به دست آورید.

بخوانید  بادام و فواید آن برای کاهش وزن

آیا میوه خشک سالم است؟

نتیجه گیری

مصرف غذاهای پر کالری با مواد معدنی مانند میوه های خشک برای افزایش وزن ایده خوبی است. با این حال، برای به دست آوردن وزن سالم نمی توانید به طور کامل به افزایش کالری دریافتی خود وابسته باشید. شما باید آن را با یک برنامه تمرینی خوب ترکیب کنید. برای کسانی که می‌خواهند افزایش وزن داشته باشند، تمرینات با وزنه به شدت توصیه می‌شود، زیرا به شما کمک می‌کند حجم ماهیچه‌ها را افزایش دهید و در عین حال چربی‌ها را دور نگه دارید.

اگر برای مدت طولانی کم وزن بوده اید، باید قبل از دنبال کردن یک برنامه غذایی و تمرینی، مسائل سلامتی احتمالی را نیز در نظر بگیرید. برخی از عوامل مانند دیابت و اختلالات تیروئید ممکن است به کاهش وزن یا ناتوانی در افزایش وزن کمک کنند. بنابراین، همیشه ایده خوبی است که قبل از ایجاد تغییرات شدید در سبک زندگی با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا