آیا میوه خشک سالم است؟

میوه خشک سالم یکی از دغدغه‌های این روزهای مصرف کننده‌های میوه‌های خشک است. میوه‌های خشک سالم را از غیر سالم تشخیص دادن و دانستن فواید و خواص میوه‌های خشک می‌تواند کمک بسیاری بر استفاده از آن‌ها در رژیم‌های غذایی داشته باشد. 

میوه خشک: خوب است یا بد؟

میوه خشک هزاران سال است که در بسیاری از رژیم های غذایی فرهنگی وجود داشته و ثابت است، اما آیا میوه خشک سالم است؟ و آیا همه میوه خشک ها مثل هم درست شده است؟ در اینجا یک راهنمای کامل برای میوه خشک داریم; آنچه در آن است، منافع آن، معایب آن، و پاسخی برای اینکه آیا برای شما خوب است یا نه.

میوه خشک چیست؟

میوه خشک میوه تازه ای است که محتوای اصلی آن یعنی آب از طریق روش های مختلف خشک کردن از آن حذف شده است. میوه را می توان به طور طبیعی، توسط خورشید، و یا توسط خشک کن های تخصصی و یا dehydrators خشک کرد. با خشک شدن میوه، آب آن تبخیر می شود واندازه میوه را کوچک می کند و تکه میوه های کوچکتری بر جای می گذارد که سرشار از کربوهیدرات، شکر، و فیبر است. اشکال محبوب میوه خشک شامل کشمش (انگور خشک)، خرما، زردآلو، و آلو (آلو خشک) است. زغال اخته، گیلاس، توت، آناناس، و انبه نیز رایج است

مزایای میوه خشک

منبع فیبر: بسیار شبیه میوه تازه، میوه خشک نیز منبع خوبی از فیبر است.کاهش سطح آب موجود در میوه خشک باعث می شود در مقایسه با گرم در گرم، به طور متوسط ​​3.5 برابر بیشتر از میوه تازه فیبر داشته باشد.به لطف غلظت بالای فیبر، میوه های خشک، به ویژه آلو، نشان داده شده است که از منظم بودن دستگاه گوارش پشتیبانی می کنند و به دلیل اثرات ملین طبیعی خود، معمولاً به عنوان ابزاری برای یبوست پیشنهاد می شوند. در هر 1/4 فنجان، خرما، انجیر، آلو و کشمش به ترتیب 8.0 گرم، 3.7 گرم، 3.1 گرم و 2.5 گرم فیبر دارند.

بخوانید  آیا تا بحال ماچای آبی خورده اید؟

منبع ریزمغذی ها:

 خشک میوه منبع طبیعی ویتامین ها، مواد معدنی، و آنتی اکسیدان ها است. اگرچه برخی از ویتامین های محلول در آب، به طور خاص ویتامین C، با از دست دادن آب از دست می رود، اما میوه خشک همچنان منبع خوبی از سایر ریزمغزی ها باقی می ماند. به عنوان مثال، آلو، کشمش، و زردآلو حاوی آهن هستند، در حالی که هلو و زردآلو منبع غذایی ویتامین A از پیش تشکیل شده معروف به بتاکاروتن هستند.

منبع کارآمد انرژی: 

اگرچه این می تواند به عنوان یک نقطه ضعف در نظر گرفته شود، اما غلظت بالای کربوهیدرات های ساده در میوه های خشک، آنها را به منبع خوبی از قند سریع رهش و منبع انرژی کارآمد تبدیل می کند. در حالی که این مطمئناً همیشه لازم نیست، به عنوان بخشی از یک میان وعده قبل از تمرین، منبع تغذیه در حین تمرین، یا کربوهیدرات ریکاوری بعد از تمرین، میوه‌های خشک منبع عالی انرژی هستند.

راحت و ماندگار: 

از دست دادن آب در میوه خشک به افزایش ماندگاری آن برای ماه‌ها و حتی سال‌ها در برخی موارد کمک می‌کند. میوه های خشک را می توان در انبار نگهداری کرد یا در مدت زمان طولانی تری نسبت به میوه های تازه منجمد کرد. ناگفته نماند که در شرایط مختلف انبارداری و آب و هوایی نیز راحت و به راحتی قابل حمل است.

مضرات میوه های خشک:

متمرکز در شکر: در حالی که این ذاتا چیز بدی نیست، مهم این است که به یاد داشته باشید که خشک شده در قند طبیعی بیشتر از میوه تازه متمرکز شده است. از دست دادن آب در میوه خشک باعث افزایش غلظت قند در هر گرم می شود و به همین دلیل، کربوهیدرات ها، شکر، و کالری بیشتری در هر وعده فراهم می کند. به همین دلیل است که مقدار مصرف پیشنهادی میوه خشک به طور معمول بسیار کمتر از میوه تازه است

بخوانید  بادام زمینی و فواید و مضرات استفاده از آن در دوران بارداری

حاوی مواد افزودنی: بسته به نوع و نام تجاری, برخی از نسخه های میوه خشک ممکن است حاوی قندهای اضافه شده و روغن های گیاهی باشند. به همین دلیل, مهم است برای اطمینان حاصل در هنگام خرید مواد تشکیل دهنده آن خوانده شود.و هر زمان هنگام انتخاب کردن نسخه های بدون یا با شکر کم و بدون روغن های گیاهی اضافه شده مدنظر باشد.

پس، آیا میوه خشک سالم است؟

خلاصه اینکه بله میوه خشک سالم است. میوه خشک یک منبع طبیعی کربوهیدرات، فیبر، ویتامین ها، و مواد معدنی، و همچنین آنتی اکسیدان ها است. اگرچه در قندهای طبیعی متمرکزتر از میوه تازه است، اما هنوز به طور باورنکردنی مواد مغذی متراکم است و می تواند در یک رژیم غذایی سالم گنجانده شود.

نتیجهٔ نهایی

میوه های خشک منبع خوبی از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. از آنجایی که میوه های خشک بیشتر از میوه های تازه دارای قند و کالری هستند، مهم است که به اندازه وعده های غذایی توجه داشته باشید. برخی از مارک ها ممکن است حاوی شکر، شربت و روغن باشند، بنابراین هنگام خرید میوه خشک حتماً مواد تشکیل دهنده را مطالعه کنید.

اگر میخواهید با مصرف میوه خشک افزایش وزن داشته باشید این مقاله را بخوانید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید  قیسی و فواید شگفت انگیزش (که نمی دانستید!)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا