زمان مصرف آجیل

3 زمان مصرف آجیل.آجیل را چه زمانی مصرف کنیم؟

3 زمان مصرف آجیل یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در مصرف آن به آن توجه کنید. اگر می خواهید ازخواص منحصر به فرد آجیل حداکثر بهره را ببرید، توصیه می شود آن را در صبح مصرف کنید. مصرف آجیل همراه با صبحانه می تواند به شما در رفع خستگی و تنظیم آرام فشار خون در بدن کمک کند. کارشناسان تغذیه معتقدند آجیل و میوه‌های خشک یکی از سالم‌ترین میان‌وعده‌ها هستند.

نشات علم در خصوص زمان مصرف آجیل

طبق کتاب (غذاهای شفابخش) Healing Foods ، برخی از بالاترین سطوح آنتی اکسیدانی در بین تمام غذاهای گیاهی در آجیل یافت می شود. آنتی اکسیدان ها در مبارزه با التهاب و آسیب های سلولی و بافتی که از رادیکال های آزاد ناشی می شوند؛ حیاتی هستند. آجیل همچنین سرشار از فیبر، چربی‌های سالم، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و تحقیقات نشان می‌دهد که به کاهش کلسترول، بهبود عملکرد عروق خونی کمک شایانی می کند. همچنین برای ترمیم عضلات و مفاصل آسیب دیده بسیار مفید است.

مغز سرشار از چربی

 برخی مغزها سرشار از چربی می باشند، به همین دلیل توصیه می شود که در مقادیر محدود و در زمان تعیین شده مصرف شوند تا بر سلامتی شما تأثیری نداشته باشد. به گفته متخصص تغذیه ماهار راجپوت از موسسه FITPASS، آجیل حاوی انواع مختلفی از عناصر غذایی مغذی مانند آهن، ویتامین ها، مواد معدنی، کلسیم، اسیدهای چرب امگا 3، اسیدهای چرب غیراشباع و بسیاری از مواد مغذی دیگر مانند مس، منگنز، منیزیم، پتاسیم و روی است. به طور خلاصه اینها به عنوان ژنراتورهای انرژی برای بدن ما شناخته می شوند. اما باید آنها را در فواصل زمانی مختلف در طول روز مصرف کرد تا حداکثر خواص آنها را دریافت نمود.

بخوانید  چای آبی: فواید، عوارض جانبی و نحوه تهیه آن

آجیل را به وعده صبحانه خود اضافه کنید!

آجیل را به وعده صبحانه خود اضافه کنید. اگر می‌خواهید از خوردن آجیل حداکثر بهره را ببرید، توصیه می‌شود آن را در صبح مصرف کنید. مصرف آجیل همراه با صبحانه می تواند به شما در رفع خستگی و تنظیم آرام فشار خون در بدن کمک کند. آنها نقش مهمی در حذف کلسترول بد خون دارند و عملکرد قلب شما را بهبود می بخشند.

بادام می تواند اثرات مثبتی بر سلامت شما داشته باشد. بادام که سرشار از مواد مغذی است اگرهمراه با صبحانه میل شود می تواند به شما در رفع خستگی کمک کند.

در اینجا نحوه مصرف آجیل همراه با وعده غذایی آمده است.

زمان مصرف آجیل
بهترین زمان برای مصرف آجیل

متخصص ماهار راجپوت یک برنامه غذایی ساده به شما ارائه می دهد:

  • زمان مصرف آجیل در صبح

بادام می تواند اثرات مثبتی بر انرژی و شادابی شما داشته باشد. سرشار از مواد مغذی است، آن را میتوان به عنوان یکی از بهترین آجیل ها برای شروع روز در نظر گرفت.

  • زمان مصرف آجیل در عصر 

پسته، بادام هندی و آجیل کاج. آنها می توانند به تقویت سیستم ایمنی و بنیه بدن بعد از یک روز کاری طولانی کمک کنند. این مغزها همچنین می توانند یک میان وعده عالی باشند.

  • زمان مصرف آجیل در شب 

بادام، گردو، آلو و خرما. آنها سرشار از فیبر هستند و می توانند به طور قابل توجهی به شما در رفع مشکلات مربوط به هضم و یبوست کمک کنند. متخصص تغذیه دکتر کرک پاتریک می‌گوید: «یک مشت کوچک آجیل هوس و گرسنگی را برطرف می‌کند و باعث خواب آلودگی می‌شود». به این دلیل که آجیل هایی مانند گردو و بادام ملاتونین طبیعی، پروتئین و منیزیم دارند. طبق تحقیقات قبلی برای مثال منیزیم ممکن است به کاهش بی خوابی در افراد مسن کمک کند. از مصرف بادام هندی در طول شب خودداری کنید، ممکن است خواب شما را مختل کنند و باعث سنگینی معده یا سوء هاضمه شود. همچنین از مصرف آجیل بو داده شده با روغن و با روکش شکلاتی خودداری کنید.

بخوانید  آشنایی با کینوا و هرانچه باید در مورد آن بدانیم. کینوا از سالم ترین غذاهای جهان!

چه مقدار آجیل باید در طول روز مصرف کنیم؟

زمان مصرف آجیل در طول روز. هر فرد بالغ باید روزانه یک مشت پر از آجیل را در رژیم غذایی خود بگنجاند. حدودا تعداد 20 تا 25 مغز در روز که بر اساس زمان ها و فواصل مختلف تقسیم شده اند میتوانند تاثیر بسزایی در سلامتی افراد داشته باشند . بنابراین، فقط باید مراقب نوع آجیل نباشید. این زمان‌بندی است که به شما کمک می‌کند تا به نتایج دلخواه برسید. بنابراین نه تنها باید به نوع آجیل مصرفی توجه کنید بلکه باید برای آن زمان بندی نیز انجام دهید و با این کار به نتایج دلخواه می رسید و بیشترین مواد مغذی را جذب می کنید. برای مطالعه بیشتر در خصوص بهترین زمان مصرف آجیل می‌توانید مقالات سایت پارلان را نیز مطالعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا