ذرت

ذرت و دلیل مجبوبیت زیادش

ذرت یکی از پر توزیع ترین محصولات غذایی در جهان است. و به عنوان خوراک دام، به عنوان غذای انسان و همچنین سوخت زیستی و ماده خام در صنعت استفاده می شود. ذرت یکی از ساده ترین و خالص ترین لذت های تابستان است. این لذت همچنین با فواید مختلفی نیز همراه است. با این حال، از بچه ها تا بزرگسالان، همه ما ذرت شیرین را به خاطر شیرینی طبیعی اش میل می کنیم.

ذرت می تواند سلامت روده را بهبود بخشد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و حتی سرطان را کاهش دهد. به دلیل باورهای غلط مختلف، ذرت شیرین ممکن است یکی از گیج کننده ترین خوراکی ها باشد. به عنوان مثال، برخی افراد تصور می کنند که به دلیل نامش شکر فراوانی دارد. با این حال، این یک باور غلط است. ذرت شیرین به اندازه هر غلات کامل دیگری بسیار مغذی است. فیبر بالایی دارد و حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مختلف است. و این خواص همان چیزی است که آن را محبوبتر می کند.

همه چیز درباره ذرت شیرین

ذرت یک غذای نشاسته ای است که در دانه های بلال پیچیده شده در پوسته قرار دارد. وقتی ابریشم های بالای آن قهوه ای می شوند، بالغ می شود. و این بهترین زمان برای برداشت آن است. ذرت به طور کلی زرد است. اما در رنگ های قرمز، نارنجی، بنفش، آبی، سفید و مشکی نیز موجود است.

مقایسه ذرت شیرین و ذرت مزرعه

این دو ممکن است شبیه به هم ظاهر شوند. با این حال، آنها یکسان نیستند. آنها سلیقه های متنوعی دارند. و بنابراین، کاربردهای آشپزی متمایزی نیز دارند.

  • ذرت مزرعه بلندتر و برگ های بیشتری نسبت به نوع شیرین دارد. از سوی دیگر، ذرت شیرین کوتاه تر و دوک تر به نظر می رسد.
  • درت مزرعه شیرینی کمتری دارد. از این رو، ما از آرد ذرت استفاده می کنیم. اینها کاربردهای مختلفی در آشپزی دارند.
  • برداشت ذرت شیرین زودتر از ذرت مزرعه است. به همین دلیل ذرت شیرین مرطوب و آبدارتر است.

ارزش غذایی ذرت شیرین

این گیاه سرشار از کربوهیدرات است و فیبر بالایی دارد. همچنین منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است.

بخوانید  چگونه به افسردگی بهاره مبتلا نشویم؟

در اینجا ارزش غذایی آن در هر 100 گرم آورده شده است:

کالری: 86 کیلو کالری

کربوهیدرات: 18.70 گرم

پروتئین: 3.27 گرم

چربی: 1.35 گرم

فیبر غذایی: 2 گرم

سدیم: 15 میلی گرم

پتاسیم: 270 میلی گرم

کاروتن ب: 47 میکروگرم

فواید ذرت

فواید ذرت شیرین

  1. سرشار از فیبر

محتوای فیبر بالا یکی از فواید ذرت شیرین است. فیبر غذایی برای سلامت کلی از جمله سیستم گوارش مفید است. علاوه بر این، ممکن است خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع 2 و سرطان روده را کاهش دهد. همچنین فیبر باعث سیری می شود. که تضمین می کند شما احساس سیری بیشتری می کنید و شما را از افراط و تفریط نجات می دهد. این مزیت ذرت همچنین زمانی که به عنوان بخشی از رژیم غذایی برای حفظ وزن استفاده می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

ذرت شیرین منبع غنی فیبر است. به عنوان مثال، 100 گرم از آن  حاوی 2.7 گرم فیبر است.

  1. سلامت قلب را بهبود می بخشد

یکی از فواید ذرت شیرین این است که سرشار از فیبر است. پتانسیل فیبر برای کاهش فشار خون و کلسترول در پیشگیری از بیماری قلبی نقش دارد. همچنین سیر کننده است که به شما امکان می دهد کمتر بخورید. و این ممکن است منجر به کاهش وزن سالم شود. بر اساس یک بررسی، افرادی که فیبر غذایی بالایی مصرف می کنند می توانند به طور چشمگیری خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهند. علاوه بر این، مرگ و میر (مرگ) ناشی از بیماری قلبی در افرادی که فیبر بیشتری مصرف می کردند کمتر بود.

ذرت مقدار مناسبی از فیبر را فراهم می کند. افزودن آن به رژیم غذایی ممکن است مصرف فیبر شما را افزایش دهد. بنابراین، خوردن آن ممکن است قلب شما را سالم نگه دارد.

  1. منبع آنتی اکسیدان

سلول های بدن شما با تهدیدات قابل توجهی روبرو هستند. این خطرات از کمبود تغذیه تا عفونت ویروسی متغیر است. موادی که به عنوان رادیکال های آزاد شناخته می شوند یکی دیگر از این خطرات هستند. آنها قادر به ایجاد آسیب سلولی هستند.

بخوانید  چگونه به کارکنان خود انگیزه بدهیم؟ 15 استراتژی برای بهبود موفقیت کسب و کار

در غلظت های بالا حتی ممکن است منجر به آسیب مواد ژنتیکی شوند. فعالیت بدنی، قرار گرفتن در معرض دود سیگار و آلودگی هوا نیز ممکن است رادیکال های آزاد تولید کند. رادیکال های آزاد اضافی به عنوان عامل بیماری های مختلف شناخته شده اند. بیماری قلبی، زوال شناختی، سرطان و حتی از دست دادن بینایی ممکن است ناشی از آسیب رادیکال های آزاد باشد. به دلیل چنین عواقبی، بدن ما باید با رادیکال های بیش از حد مبارزه کند. و به لطف آنتی اکسیدان ها می توانیم از شر رادیکال های آزاد مضر خلاص شویم.

ذرت شیرین سرشار از ویتامین C است. این یک ماده غذایی آنتی اکسیدانی قوی است که از سلول های شما در برابر آسیب محافظت می کند. در نتیجه ویتامین C ممکن است از بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری کند. ذرت شیرین زرد حاوی کاروتنوئیدهای لوتئین و زآگزانتین است. آنتی اکسیدان هایی که می توانند به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد کمک کنند.

  1. از دیورتیکولیت جلوگیری می کند

بیماری دیورتیکول یک مسئله بهداشتی گسترده است. این به مجموعه ای از شرایطی اشاره دارد که ممکن است بر سیستم گوارش شما تأثیر بگذارد. دیورتیکولیت شکل شدید بیماری دیورتیکولی است. بنابراین، می تواند علائم ناخوشایندی را ایجاد کند. عوارض آن حتی ممکن است منجر به مشکلات سلامتی طولانی مدت شود. یک مطالعه نشان می دهد که مصرف ذرت ممکن است از دیورتیکولیت جلوگیری کند. به این معنی که خوردن آن برای سلامت روده مفید است.

فواید ذرت

  1. سلامت چشم

آسیب رادیکول های آزاد ممکن است منجر به ضعف بینایی شود. در موارد شدید، حتی ممکن است باعث از دست دادن بینایی شود. ذرت شیرین (نوع زرد) حاوی کاروتنوئیدهای لوتئین و زآگزانتین است. هر دو نیز آنتی اکسیدان هستند و می توانند به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد کمک کنند. اینها برای سلامت چشم مفید هستند زیرا آسیب عدسی را که منجر به آب مروارید می شود کاهش می دهند. یک مطالعه نشان می دهد که سطوح بالای این کاروتنوئیدها در خون برای کاهش بروز دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مفید است.

  1. حافظه را تقویت می کند

خوردن ذرت ممکن است عملکرد شناختی (مغز) سالم را تقویت کند. ممکن است خطر حافظه را به ویژه در افراد مسن کاهش دهد. ذرت دارای غلظت بالایی از ویتامین B1 است. این ویتامین اغلب با نام تیامین شناخته می شود. تیامین برای ساخت استیل کولین در بدن ما لازم است. استیل کولین یک انتقال دهنده عصبی است که به افراد کمک می کند به خاطر بسپارند. بنابراین، داشتن سطوح خوب استیل کولین ممکن است حافظه را بهبود بخشد. علاوه بر این، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را به حداقل می رساند. از این رو، خوردن آن ممکن است به عنوان یک تقویت کننده حافظه کمک کند.

بخوانید  فیسالیس یا توت طلایی چیست؟ تمام آنچه که نیاز است بدانید

فواید دیگر خوردن ذرت

درت شیرین انباری از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. هر یک از این مواد مغذی مزایای تکمیلی ذرت را به همراه دارد. خوردن آن با مزایای زیر نیز همراه است:

  • فولات: فولات اغلب به عنوان ویتامین B9 یا اسید فولیک شناخته می شود. این یک ماده مغذی ضروری است که به ویژه در دوران بارداری بسیار مهم است. ذرت حاوی 42 میکروگرم فولات است.
  • ویتامین B6: به گروهی از ویتامین ها اطلاق می شود که رایج ترین آنها پیریدوکسین است. وظایف مختلفی را در بدن شما انجام می دهد. کرون حاوی پیریدوکسین است که ممکن است به افسردگی، PMS و ارتقای سلامت مغز کمک کند.
  • نیاسین: به ویتامین B3 نیز معروف است. برای هضم سالم، پوست و سیستم عصبی ضروری است. با این حال، نیاسین از ذرت جذب ضعیفی دارد. اما پختن ذرت با لیموترش می تواند میزان جذب این ویتامین را افزایش دهد.
  • پتاسیم: یک ماده معدنی ضروری است. پتاسیم برای تنظیم فشار خون ضروری است و ممکن است سلامت قلب را تقویت کند. ذرت 270 میلی گرم پتاسیم دارد. این تضمین می کند که از این فواید ذرت بهره مند شوید.

کاربرد آن در آشپزی

بلال ذرت پخته شده یک غذای خوشمزه تابستانی است. اما خود را به این یک استفاده آشپزی از ذرت شیرین محدود نکنید. این یک ماده همه کاره است که می تواند طیف وسیعی از دستور العمل ها را درست کند.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا