ویتامین های ب

ویتامین های B

ویتامین های B. احتمالاً با ویتامین B6 و B12 آشنایی دارید، اما آیا می دانستید که در واقع هشت ویتامینB دیگر نیز وجود دارد؟

 ویتامین‌ های B به ‌‌‌‌‌‌‌‌‌انواع آنزیم‌ها کمک می کنند تا وظایف خود را انجام دهند، از آزادسازی انرژی از کربوهیدرات ها و چربی گرفته تا تجزیه اسیدهای آمینه و انتقال اکسیژن و مواد مغذی حاوی انرژی در سراسر بدن است.

توجه به سه مورد از ویتامین B: فولات، ویتامین B6 و ویتامین B12

توجه به سه مورد از ویتامین B: فولات، ویتامین B6 و ویتامین B12. یکی از پیشرفت‌هایی که نگاه ما به ویتامین‌ها را تغییر داد، کشف این بود که فولات بسیار کم با نقایص مادرزادی مانند اسپینا بیفیدا و آنسفالی مرتبط است.

فولات (اسید فولیک) – ویتامین B9

فولات شکل طبیعی ویتامین B9 است که محلول در آب است و به طور طبیعی در بسیاری از غذاها یافت می شود. همچنین به غذاها اضافه می شود و به عنوان مکمل به شکل اسید فولیک فروخته می شود. این فرم در واقع بهتر از منابع غذایی جذب می شود .به ترتیب 85٪ در مقابل 50٪.

درباره فولات-ویتامینB9 و سلامتی بیشتر بیاموزید

خط دیگری از تحقیقات در مورد فولات و دو ویتامین B دیگر، ویتامین B6 و ویتامین B12، نقش آنها را در کاهش برخی از انواع سرطان و بیماری های قلبی بررسی می کند.

ویتامین B6

ویتامین B6 یا پیریدوکسین یک ویتامین محلول در آب است که به طور طبیعی در بسیاری از غذاها یافت می شود و همچنین به غذاها و مکمل ها اضافه می شود.

بخوانید  10 منبع گیاهی اسیدهای چرب امگا 3

ویتامین B12

ویتامین B12 یا کوبالامین به طور طبیعی در غذاهای حیوانی یافت می شود. همچنین می توان آن را به غذاها یا مکمل ها اضافه کرد. ویتامین B12 برای تشکیل گلبول های قرمز و DNA مورد نیاز است. همچنین نقش کلیدی در عملکرد و رشد سلول های مغز و عصبی دارد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا