بادام هندی و ۱۰ حقیقت جالب دوباره آن

بادام هندی و 10 حقیقت جالب در باره آن

بادام‌هندی که به شکل دستکش بوکس است یکی از لذیذ ترین و معروف ترین آجیل‌ها در جهان می‌باشد. بادام هندی ریشه های خود را در گوا( هند) بین سال های 1560 تا 1565 گسترش داد. بادام‌هندی را به اشکال مختلف میل می کنند،مثلا برخی از مردم آن را به صورت خام، برخی دیگر آن را به صورت آجیل بادام هندی بوداده می پسندند، در حالی که برخی آن را به شکل آجیل یا کره دوست دارند. بادام هندی آجیلی است که می توان آن را به روش‌های مختلفی مصرف کرد. می توانید آن را به عنوان رویه دسر استفاده کنید یا  خمیر بادام‌هندی را برای تهیه دسر بکار بگیرید. 

در ادامه همراه پارلان باشید:

 

 بادام‌هندی نه تنها طعم خوبی دارد، بلکه فواید سلامتی زیادی نیز دارد. بادام هندی برای قلب شما مناسب هستند زیرا به کاهش کلسترول LDL کمک می کنند. بادام هندی احتمال ابتلا به اختلالات قلبی عروقی را کاهش می دهد. همچنین گفته می شود که بادام هندی می تواند احتمال سنگ کیسه صفرا را کاهش دهد و در ضمن احتمال عمل برداشتن کیسه صفرا را  نیزکاهش می‌دهد.

بادام‌هندی فواید بسیار دیگری نیز دارد. درست مانند فواید زیادی که وجود دارد، چند نکته جالب در رابطه با بادام هندی نیز وجود دارد که شرط می‌بندیم قبلاً از آن‌ها خبر نداشتید. خیلی کنجکاوی؟ خوب، سپس به پایین بروید تا لیستی از ده حقیقت جالب در مورد بادام هندی و اسپری بادام هندی را بیابید.همراه پارلان باشید برای ادامه مطالب :

بادام هندی و حقایق شگفت انگیز درباره آن اطلاعی ندارید

 

بخوانید  خواص نارگیل خشک: هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

حقایق شگفت انگیز درباره بادام‌هندی و آجیل که از آن‌ها اطلاعی ندارید. بادام‌هندی روی درخت رشد می کند و از میوه‌ای به نام سیب بادام‌هندی بیرون زده است. این میوه که به شکل دستکش بوکس است به طور گسترده‌ای مورد علاقه مردم در سراسر جهان قرارگرفته. در عین حال، برخی دیگر معتقدند که بادام‌هندی در واقع شکل یک کلیه است. هر شکلی که باشد، یک آجیل خوشمزه است، دارای بالاترین مقدار روی و مس در ارزش غذایی است. در میان تمام آجیل های دیگر، بادام‌هندی یکی از مفیدترین آجیل‌ها با حقایق جالب و ناشناخته بسیاری است.

 

مشتاقید همه‌ی چیزهای موجود در مورد این آجیل شگفت انگیز را بدانید؟ در زیر لیستی از 10 حقیقت شگفت انگیز در مورد بادام هندی ذکر شده است.

 

1-در سال 2010، نیجریه بزرگترین تولید کننده بادام‌هندی در جهان شناخته شد.

 

2-درختان بادام‌هندی در مناطق استوایی خشک یا مرطوب بهترین رشد را دارند. برای پرورش میوه و آجیل بادام‌هندی با کیفیت تصفیه شده، دمای ایده آل 77 درجه فارنهایت در روز و 50 درجه فارنهایت در طول شب است.

 

3-اگر تمایل به کاشت درخت بادام‌هندی دارید، مناسب ترین خاک، خاک شنی است.

 

4-بادام‌هندی بالاترین ارزش غذایی روی و مس را در مقایسه با سایر آجیل‌ها دارد. به علاوه، مواد معدنی، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌های مختلف دیگری نیز در بادام‌هندی وجود دارد.

 

5-هنگامی که سیب بادام‌هندی رنگ قرمز به خود میگیرد، به این نتیجه میرسیم که بادام‌هندی آماده برداشت است. گاهی اوقات رنگ به جای قرمز می تواند صورتی یا زرد باشد. در هر دو صورت، اگر آنها هنوز برداشت نشده باشند و میوه‌ها به زمین بیفتند، اطمینان 100% از آماده بودن میوه برای برداشت می دهد.

 

بخوانید  میوه های خشک و فواید آن برای بیماران دیابتی

6-بادام‌هندی در اصل متعلق به خانواده Anacardiaceae بود که به خانواده سماق نیز معروف است. به طور متوسط، درخت بادام‌هندی حدود ۱۰ تا ۱۵ متر رشد میکند.

 

7-بادام‌هندی که می خورید در واقع همان دانه است. در ابتدا، با یک پوسته دوتایی با اجزایی مانند اوروشیول(نوعی ترکیب آلی حساسیت زا) و یک محرک بالقوه پوست، احاطه شده است. بنابراین، قبل از اینکه برای فروش آنها را به بازار ببرند، ابتدا آنها را بو داده یا می جوشانند و پس از آن پوسته دور بادام‌هندی برداشته می شود. این فرآیند اجباری است زیرا روغن می تواند باعث تحریک پوست شود زیرا پوسته دارای سموم خطرناکی است.

 

8- یکی دیگر از حقایق جالب که در رابطه با بادام‌هندی وجود دارد این است که قبل از اینکه فرایند بو دادن انجام شود، بادام هندی در اصل یک دانه سبز است و پس از بو دادن به رنگ کرم یا زرد در می‌آید.

 

9-آیا از مشکلات کلیوی مانند سنگ کلیه رنج می برید؟ سعی کنید در حال حاضر از مصرف بادام‌هندی اجتناب کنید. زیرا حاوی اگزالات(ماده ای است که برای کلیه ضرر دارد) است که ممکن است وضعیت شما را بدتر کند.

 

10- میوه بادام‌هندی در اصل به شکل کلیه یا دستکش بوکس است. بادام‌هندی در نوک سیب بادام‌هندی ایجاد می شود. این میوه ابتدا روی درخت رشد می کند و سپس ساقه آن رشد می کند که بعداً به سیب بادام‌هندی تبدیل می شود. در میوه واقعی یک دانه منفرد وجود دارد که اغلب به عنوان آجیل نامیده می شود.

 

بخوانید  6 فواید پپیتا: تخمه کدو تنبل - مزایای ارزشمندی که همه باید درباره آن بدانند

پارلان یکی از فروشگاه های آنلاین پیشرو برای فروش بادام و بادام هندی با بهترین قیمت است. در فروشگاه‌ما می‌توانید محصولات متنوعی را پیدا کنید، ازآجیل گرفته تا انواع خشکبار ارگانیک و درجه یک از بهترین باغات ایران . ما همچنین طیف وسیعی از محصولات فندقی و شکلاتی را داریم. امروز فروشگاه آنلاین ما را بررسی کنید تا از بهترین قیمت‌ها، بهره‌مند شوید.به سایت فروشگاهی ما سری بزنید. 



دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا