مویز

هر روز 21 عدد مویز بخورید

مویز دارای فیبر غذایی است که به شما احساس سیری می دهد. نصف فنجان مویز ممکن است حاوی حدود 3.3 گرم فیبر باشد. از این رو، ممکن است کالری کمتری مصرف کنید که ممکن است منجر به کاهش وزن شود.

مویزها در اندازه ها و رنگ های مختلف موجود است! در حالی که ممکن است به ویژه به رایج‌ترین کشمش‌های سیاه در دستور العمل‌های دسر خود علاقه داشته باشید، آیا می‌دانید که شیرینی دندون شما ممکن است به شما در بهره‌گیری از مزایای مویز کمک کند؟ کشمش اساساً انگور خشکی است که می توان آن را برای مدت طولانی تری نگهداری و استفاده کرد! این میوه های خشک ریز که به خاطر طعم لطیف شیرین و طعم آبدار خود شناخته شده اند، چیزهای بیشتری از طعم غنی خود دارند! آنها بسیار مغذی هستند و دارای خواص دارویی و فواید سلامتی زیادی هستند! انگور و کشمش مویز به طور طبیعی منابع غنی از چندین ترکیب گیاهی قدرتمند هستند که به شما در بهبود پوست، مو و سلامت کلی کمک می کنند!

مواد مغذی موجود در مویز

  • فیبر

مویز منبع غنی فیبر است. آنها به راحتی هضم می شوند و می توانند به حفظ سیستم گوارش شما کمک کنند. فیبر برای ما مهم است، اما برای یک زن باردار اهمیت بیشتری دارد. در دوران بارداری، بدن زن برای تجزیه مواد غذایی تلاش می کند. عدم تعادل هورمونی می تواند باعث مشکلات گوارشی متعددی شود، اما مویز به تنظیم آن کمک می کند.

  • آهن

یکی دیگر از فواید مهم خوردن مویز تامین آهن است. آهن بسیار مهم است زیرا به تنظیم جریان خون کمک می کند، سلامت قلب را حفظ می کند و تضمین می کند که منبع سالم سلول های خونی حامل اکسیژن از طریق ریه ها عبور می کند. این کار باعث می شود ریه های شما به شیوه ای سالم کار کنند. کمبود آهن می تواند باعث نوعی کم خونی به نام کم خونی فقر آهن شود.

بخوانید  5 فواید بادام برای سلامتی

مویز

  • کلسیم

یکی از مهمترین مواد معدنی موجود در بدن شما کلسیم است. این ماده معدنی مسئول سلامت استخوان، سلامت دندان، جذب کلسترول، سلامت پوست و سلامت قلب است. بدن شما برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارد و مویز نیز منبع غنی کلسیم است. در واقع، کلسیم برای زنان باردار دو برابر مهمتر از آن است که برای رشد استخوان جنین در رحم ضروری است. این تضمین می کند که تراکم استخوان کودک در سطح طبیعی باقی می ماند و به طور مناسب رشد می کند.

فواید مصرف مویز

  • جلوگیری از پیری زودرس

کشمش سیاه(مویز) سرشار از آنتی اکسیدان ها و همچنین فیتوکمیکال های ضروری است. هر دوی این ترکیبات قادرند از سلول های پوست ما در برابر آسیب های احتمالی ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، آلودگی بیش از حد و غیره محافظت کنند. از آنجایی که آنها می توانند با مبارزه با رادیکال های آزاد از تجزیه دی اکسی ریبونوکلئیک اسید (DNA) سلول های پوست ما جلوگیری کنند، ایمنی ما بالا می رود و خاصیت ارتجاعی فیبرهای عضلانی ما تا حد زیادی افزایش می یابد. در نتیجه، ما می توانیم به طور موثر از پیری زودرس جلوگیری کنیم.

  • ممانعت از ریزش موها

با مصرف مویز به ریزش مو «نه» بگویید. این میوه های کوچک و در عین حال قدرتمند سرشار از آهن هستند که یک ماده مغذی حیاتی و ضروری برای بدن ما است. وقتی صحبت از سالم نگه داشتن سیستم گردش خون می شود، نمی توان اهمیت آهن را نادیده گرفت. برعکس، یک سیستم گردش خون سالم برای حفظ گردش خون در سرتاسر پوست سر، تحریک فولیکول های مو و جلوگیری از ریزش مو ضروری است.

  • مبارزه با کلسترول

مویز حاوی کلسترول نیست. در عوض، به مهار اثرات نامطلوب لیپوپروتئین‌های با چگالی کم (LDL) یا به اصطلاح کلسترول بد موجود در بدن ما کمک می‌کند. محققان ثابت کرده اند که مویز حاوی مقدار زیادی فیبر محلول است که اساساً یک ترکیب ضد کلسترول است. LDL را از جریان خون ما به کبد منتقل می کند و دفع آن را از بدن ما تسهیل می کند.

بخوانید  بایدها و نبایدهای خوردن آلوخشک در بارداری

مویز

  • مبارزه با کم خونی

افرادی که از کم خونی حاد رنج می برند نیز می توانند از کشمش سیاه بسیار سود ببرند. میزان آهن این میوه ها بسیار بیشتر از چندین میوه و سبزیجات غنی از آهن است. این بدان معناست که اگر مصرف مویز را به یک عادت تبدیل کنید، به راحتی می توانید آهن مورد نیاز روزانه را تامین کنید و از کم خونی جلوگیری کنید.

  • درمان پوکی استخوان

مویز علاوه بر پتاسیم، مقدار مناسبی کلسیم نیز دارد. کلسیم به عنوان مهم ترین ماده تشکیل دهنده استخوان های ما، نقش کلیدی در حفظ سلامت سیستم اسکلتی ما دارد. کمبود این ماده معدنی می تواند منجر به اختلالات استخوانی شدید مانند پوکی استخوان شود. با این حال، مویز می تواند سطح کلسیم را در بدن ما افزایش دهد و به درمان موفقیت آمیز این بیماری ها کمک کند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا