فواید کره تخمه آفتابگردان و طرز تهیه آن در خانه

آیا تا به حال کره تخمه آفتابگردان را امتحان کرده اید؟ باور کنید که طعم خاص آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. حال با ارزش غذایی آن کاری نداریم. کره تخمه آفتابگردان که به سرعت محبوبیت زیادی کسب کرده است، یک جایگزین عالی برای کسانی است که به کره آجیل درختی آلرژی دارند.

درست کردن کره تخمه آفتابگردان در خانه مزایای زیادی دارد. برای شروع، باید بدانید که بسیار مقرون به صرفه است. با تقریباً همان هزینه ای که در فروشگاه به فروش می رسد، می توانید دو برابر بیشتر کره خانگی درست کنید. دوم، شما کنترل کامل شیرینی محصول خود را دارید. علاوه بر این، می توانید مواد دیگری را اضافه کنید و با توجه به سلیقه شخصی خود با عطر و طعم آن بازی کنید. و در نهایت، این آسان ترین فرآیندی است که تا به حال انجام شده است. در هزینه های خود صرفه جویی کنید و کره سالم خود را به سرعت یک، دو، سه درست کنید.

کره تخمه آفتابگردان بیشتر به خاطر چه فوایدی برای سلامتی شناخته شده است؟

نه تنها منبع عالی اسید فولیک است، بلکه ترکیبی فوق العاده از آهن، کلسیم، پتاسیم، سلنیوم، فسفر و روی است. خاصیت منحصر به فرد کره تخمه آفتابگردان ضد حساسیت بودن آن است. این کره سرشار از ویتامین E، چربی های غیراشباع و منیزیم است، این کره یک میان وعده سالم و خوشمزه برای صبحانه شماست: آن را به جای چاشنی های دیگر به نان خود اضافه کنید. به یاد داشته باشید که برای تولید انرژی به منیزیم و برای کاهش کلسترول به چربی غیراشباع نیاز دارید. ویتامین E باعث کاهش آسیب سلولی و افزایش ایمنی می شود. معمولاً یک قاشق غذاخوری برای پخش کردن روی نان تست کافی است تا دوز روزانه ویتامین E را دریافت کنید. در ادامه، کره تخمه آفتابگردان حاوی منگنز است – یک ماده معدنی که التهاب را کاهش می‌دهد.

بخوانید  عدس در صبحانه: 10 فواید ارزشمند برای سلامت و انرژی

حتی اگر هم کره آجیل درختی و هم روغن تخمه آفتابگردان حاوی مقدار یکسانی چربی باشند – حدود 16 گرم در هر 2 قاشق چایخوری، 2 گرم چربی کره آفتابگردان برخلاف کره آجیل که حاوی چربی اشباع شده است، چربی غیراشباع است. به گزارش یک منبع معتبر، کره تخمه آفتابگردان نسبتاً کم سدیم است و 120 میلی گرم سدیم در هر وعده دارد. این معادل حدود 5 درصد از حداکثر مصرف توصیه شده روزانه 2300 میلی گرم سدیم در روز است.

برای کسانی که به آجیل درختی حساسیت دارند، کره تخمه آفتابگردان یک جایگزین عالی است. آن را امتحان کنید و نمی توانید آن را کنار بگذارید!

دستور تهیه کره تخمه آفتابگردان خانگی

تنها چیزی که برای تهیه این کره تخمه آفتابگردان خانگی نیاز دارید یک ماده است! یک جایگزین عالی برای کره بادام، بادام زمینی یا سایر کره های مبتنی بر آجیل. بدون آلرژی بدون روغن، بدون چربی. کتو. وگان

زمان آماده سازی: 10 دقیقه | زمان پخت: 15 دقیقه | زمان کل: 25 دقیقه | وعده های غذایی: 1 فنجان

عناصر:

  • 2 فنجان تخمه آفتابگردان خام

دستورالعمل ها:

  1. فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید.
  2. تخمه های آفتابگردان را روی سینی فر بپاشید و در دمای 350 درجه به مدت 8 دقیقه بپزید.
  3. از فر خارج کنید و بگذارید تا دمای اتاق خنک شود.
  4. تخمه های آفتابگردان بوداده را در غذاساز بریزید و مخلوط کنید تا یکدست و کرم رنگ شود. درست مثل دستور تهیه کره بادام، در این قسمت به کمی صبر نیاز دارید. ابتدا تخمه های آفتابگردان خوب آسیاب می شوند و در حدود 5 تا 6 دقیقه دیگر باید شروع به تشکیل یک توپ چسبنده کند. بعد از مرحله توپ، 5 دقیقه دیگر یا بیشتر طول می کشد تا کره به غلظت خامه ای برسد. بهتر است این کار را در فواصل زمانی انجام دهید تا دانه ها (و ماشین) بیش از حد گرم نشوند. هر 2-3 دقیقه یک بار استراحت کنید. هر چه مدت زمان بیشتری را با هم مخلوط کنید قوام کره بیشتر می شود. برای یکدست شدن کره تخمه آفتابگردان، حدود 15 دقیقه مخلوط کنید.
  5. پس از آماده شدن کره تخمه آفتابگردان خانگی، آن را به یک ظرف شیشه ای دربسته منتقل کنید و به مدت 2 تا 3 ماه در یخچال نگهداری کنید. همچنین می توان آن را برای مدت طولانی تری منجمد کرد.
بخوانید  طرز تهیه پاپ کورن طعم دار

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا