فوایدفندق برای سلامتی 

فندق یک میان وعده خوشمزه و یک افزودنی عالی و خوش طعم برای شکلات ها، دسرها و یا بسیاری از غذاها است. فندق می تواند از کاهش سطح کلسترول گرفته تا بهبود مقاومت به انسولین برای بدن مفید باشد. همچنین برای پوست، مو و سلامت کلی بدن نیز خوب است. برای آشنایی با فوایدفندق که باعث می شود آنها را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید، ادامه مطلب را مطالعه کنید. 

فندق حاوی منابع قابل توجهی از ویتامین E، چربی سالم، پروتئین و فیبر است.

فوایدفندق:

  1. کمک به سلامت روده: فندق منبع خوبی از فیبر است. خوردن فیبر زیاد حرکات روده را منظم می کند و به جلوگیری از یبوست کمک می کند.  28 گرم فندق حاوی حدود 2.7 گرم فیبر است. دستورالعمل های غذایی منابع معتبر توصیه می کنند که زنان 31 تا 50 ساله باید 25.2 گرم فیبر در روز بخورند. اما مردان در همان محدوده سنی باید روزانه 30.8 گرم فیبر بخورند.
  2. کاهش وزن: بر اساس تحقیقات اخیر، خوردن آجیل باعث کمک به کنترل وزن افراد می شود. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که بین مصرف آجیل، کاهش وزن و کاهش خطر چاقی ارتباط وجود دارد. در این مطالعه، شرکت‌کنندگانی که نسبت به دیگران آجیل بیشتری می‌خوردند، کمتر در معرض اضافه وزن بودند.
  3. حفاظت در برابر آسیب سلولی: فندق سرشار از آنتی اکسیدان است، ترکیباتی که از اکسیداسیون سلول ها محافظت می کنند. آنها میزان آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد را کاهش می دهند. فندق حاوی ویتامین E است. برخی تحقیقات نشان می دهد که ویتامین E ممکن است به محافظت از بدن در برابر انواع آسیب های سلولی مرتبط با سرطان کمک کند.
  4. کاهش کلسترول: خوردن فندق ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند. مطالعه ای در سال 2013  انجام شد که نشان داد فوایدفندق یک رژیم غذایی غنی از فندق باعث کاهش سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم در شرکت کنندگان می شود، این نوع کلسترول می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات قلبی را افزایش دهد. همچنین هیچ افزایشی در وزن بدن شرکت‌کنندگان مشاهده نگردید که خود می تواند برخی از نگرانی‌ها را که خوردن آجیل پر کالری منجر به افزایش وزن شود را از بین ببرد.
  5. کاهش حساسیت به انسولین: خوردن مخلوط آجیلی که حاوی فندق است به بهبود حساسیت به انسولین کمک می کند. یک آزمایش کوچک در سال 2011 نشان داد که خوردن یک مخلوط 30 گرمی آجیل حاوی 7.5 گرم فندق در روز، حساسیت شرکت کنندگان به انسولین را در طی 12 هفته بهبود می بخشد. کاهش حساسیت به انسولین در ابتلا به دیابت نوع 2 نقش دارد. پس بهبود این حساسیت باعث کاهش خطر ابتلا به این بیماری نیز می شود. 
  6. سلامت قلب: فندق به سلامت قلب کمک می کند. خوردن یک رژیم غذایی غنی از فندق مشکلات قلبی عروقی را بهبود می بخشد و به طور بالقوه خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش می دهد.
  7. کاهش دهنده التهاب: خوردن فندق به کاهش التهاب کمک می کند. اما مطالعات نشان می دهد که تغییر در علائم التهابی پس از خوردن فندق ناچیز است. تعیین قطعی اثر فندق بر التهاب نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.
  1. بهبود تعداد اسپرم ها: تحقیقات اخیر نشان می دهد که مصرف بیشتر آجیل، از جمله فندق، ممکن است تعداد اسپرم ها را افزایش دهد و کیفیت اسپرم ها را بهبود بخشد.
بخوانید  آلوخشک را چرا باید روزانه مصرف کنیم؟

چگونه فندق را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

مردم اغلب فندق را به عنوان میان وعده می خورند یا آن را به سالاد اضافه می کنند. فندق آسیاب شده را نیز می توان در دستور العمل های غذایی مختلفی قرار داد.

 

نتیجه گیری

همانطور که در فوایدفندق نوشته شده اگر فردی به فندق آلرژی نداشته باشد، افزودن آن به رژیم غذایی ش خطرات کمی دارد. زیرا همانطور که گفته شد خوردن فندق به طرق مختلف سلامت فرد را بهبود می بخشد. 

 

برای خرید انواع فندق با کیفیت پارلان لطفا اینجا کلیک کنید.
 

2 دیدگاه دربارهٔ «فوایدفندق برای سلامتی »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا