آجیل

صبحانه سالم: 5 نکته برای گنجاندن آجیل بیشتر در صبحانه

اگر به دنبال یک صبحانه مقوی هستید شما می توانید آجیل را به رژیم غذایی صبح خود اضافه کنید. آنها نه تنها باعث از بین رفتن یکنواختی صبحانه می شوند، بلکه طیف وسیعی از فواید را نیز به همراه دارند. آجیل و دانه هایی مانند بادام، گردو، دانه آفتابگردان، دانه چیا، دانه کتان مملو از آنتی اکسیدان های مبارزه با رادیکال های آزاد هستند.

مهمترین وعده غذایی

برای همه ما از بچگی تاکید شده است که صبحانه یک وعده غذایی مهم در روز است و شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا هر روز صبح خود را با یک وعده غذایی سالم و مفید شروع کنید. وقتی به صبحانه فکر می کنیم، برخی از مواد اولیه مانند شیر، نان و تخم مرغ به ذهنمان می آید. اگر این تمام چیزی است که هر روز صبح برای صبحانه می خورید، در مسیر خوبی قرار گرفته اید، اما کمی ترکیب متفاوت و جذاب ممکن است صبح های شما را خاطره انگیز تر کند.

حالا ما از شما نمی خواهیم که هر روز یک وعده غذایی لذیذ را با انواع سبزی ها، گوشت ها و پنیر درست کنید. شما می توانید آنها را برای روزهای خاص ذخیره کنید، جایی که زمان کافی برای تجملات در اختیار دارید. اما می توانید انواع آجیل ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آجیل و دانه هایی مانند بادام، گردو، دانه های آفتابگردان، دانه چیا، دانه کتان مملو از آنتی اکسیدان های مبارزه کننده با رادیکالهای آزاد هستند. رادیکال های آزاد بر روی پوست و سیستم ایمنی بدن شما تاثیر می گذارند. اکثر آجیل ها مانند بادام و گردو همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای مغز و قلب مفید هستند.

بخوانید  5 خاصیت باورنکردنی پسته

اگر به دنبال منابع غنی از پروتئین هستید، می توانید آن را در بادام، دانه کتان، تخمه آفتابگردان و کدو تنبل بیابید. پروتئین به عضله سازی کمک می کند و شما را سیر نگه می دارد. بسیار مهم است که صبحانه شما همیشه غنی از پروتئین باشد.

آجیل در صبحانه
خوردن آجیل در صبحانه

انواع مختلف صبحانه های بین المللی

در اینجا نکات مفیدی وجود دارد که با کمک آنها می توانید آجیل های بیشتری را در صبحانه خود بگنجانید:

  1. پوها (نوعی پودینگ) بدون شک یکی از محبوب ترین اقلام صبحانه است. پوها با نارگیل خشک و بادام زمینی درست می شود. همچنین می توانید از بادام خرد شده، بذر کتان و تخم کدو تنبل در پوها خود استفاده کنید تا آن را بیشتر مغذی کنید.
  2. آپما، یک صبحانه در جنوب هند، شاید یکی از سالم‌ترین غذاهای لذیذ موجود باشد، این فرنی لطیف و غلیظ که با بلغور درست می شود، اگر بخواهید می‌تواند بسیار خوشمزه تر نیز باشد.
  3. کاسه روزانه جو دو سر شما می تواند شامل طیف وسیعی از مغزها و دانه ها باشد. که نه تنها باعث افزایش طعم خوشمزه و جذابیت کاسه صبحانه شما می شود، بلکه به مغذی بودن آن نیز کمک می کند.
  4. یک کاسه ماست ساده می‌تواند بهترین وعده غذایی روزانه شما باشد – می‌پرسید چطور؟ فقط کافی است مقداری میوه، آجیل و دانه های تازه را داخل آن بریزید و نوش جان کنید! بادام، تخم کدو تنبل، بذر کتان، سیب، آلو، کیوی، آناناس، به نظر گزینه های جذابی برای اضافه کردن به آن میرسند!

این محتوا فقط اطلاعات عمومی را ارائه می دهد. به هیچ وجه جایگزین نظر پزشک نمی باشد. همیشه قبل از شروع یک رژیم غذایی برای کسب اطلاعات بیشتر با متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

بخوانید  تغذیه سالم با بودجه کم: 7 نکته برای صرفه جویی در پول

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا