زنجبیل، تلخ اما سالم

زنجبیل گیاهی گلدار است که منشا آن جنوب شرقی آسیا است. یکی از سالم ترین (و خوشمزه ترین) ادویه های روی کره زمین است. این گیاه متعلق به خانواده Zingiberaceae است و با زردچوبه و هل ارتباط نزدیکی دارد. قسمت زیرزمینی ساقه قسمتی است که معمولاً به عنوان ادویه استفاده می شود. اغلب به آن ریشه زنجبیل یا فقط زنجبیل می گویند.

زنجبیل را می توان به صورت تازه، خشک، پودر شده یا به عنوان روغن یا آب میوه استفاده کرد. که این یک عنصر بسیار رایج در دستور العمل ها است. گاهی اوقات به غذاهای فرآوری شده و لوازم آرایشی نیز اضافه می شود.

مزیت زنجبیل برای سلامتی

 

  1. هضم بهتر

زنجبیل به تسریع روند هضم و تخلیه سریع معده کمک می کند. افرادی که مشکلات گوارشی دارند، مانند سوء هاضمه، زخم معده، یبوست و IBS، ممکن است با اضافه کردن آن به رژیم غذایی خود تسکین پیدا کنند. مطالعات نشان داده است کسانی که زنجبیل مصرف می کنند دو برابر سریعتر از کسانی که آن را مصرف نمی کنند هضم بهتری دارند. حرکت در دستگاه گوارش را افزایش می دهد و آنزیم های سالم را تقویت می کند که به تجزیه غذاهایی که می خوریم کمک می کند.

  1. ایمنی را بهبود می بخشد.

جینجرول، ترکیب زیست فعال موجود در زنجبیل خام، با خواص ضد میکروبی و ضد قارچی خود، ایمنی را تقویت می کند. این گیاه همچنین حاوی آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی است. ترکیب این خواص فواید زیادی دارد. این فواید باعث بهبود سرفه، کاهش تب، مبارزه با عفونت ها، تسکین سردرد و کاهش سایر علائم مرتبط با سرماخوردگی و آنفولانزا می شود.

بخوانید  طرز تهیه کیک آلو بادام

زنجبیل

  1. علائم PMS را کاهش می دهد.

درد قاعدگی یک علامت رایج در طول چرخه زنان است، اما ترکیب زنجبیل ممکن است آن را قابل کنترل تر کند. استفاده از آن در سه روز اول چرخه قاعدگی به تسکین درد کمک می‌کند و خواص ضدالتهابی آن نفخ را که با PMS رایج است تسکین می‌دهد.

  1. حالت تهوع و ناراحتی معده را برطرف می کند.

یکی از شناخته شده ترین عوارض جانبی زنجبیل، توانایی آن در تسکین حالت تهوع است. زنجبیل بیماری های ناشی از بی حرکتی، میگرن، تهوع صبحگاهی یا مشکلات کلی معده را بهبود می دهد، زنجبیل به آرام کردن ناراحتی معده کمک می کند. این کار با خواص ضد التهابی، پاسخگویی بهتر گوارشی و هورمون هایی که فشار خون را برای آرام کردن بدن تنظیم می کنند، انجام می دهد.

  1. ممکن است به سرطان کمک کند.

مطالعات روی زنجبیل نشان داده است که برخی از فواید جینجرول ممکن است از برخی سرطان ها جلوگیری کند. در حالی که این یک درمان نیست، خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن به محافظت از بدن شما کمک می کند. همچنین یک گزینه بی خطر برای کاهش علائم تهوع و درد است که اغلب با درمان سرطان همراه است. هنگامی که تحت شیمی درمانی هستید، افزودن زنجبیل به رژیم غذایی خود به مبارزه با عوارض جانبی درمان تهوع یا سرگیجه کمک می کند.

  1. درد را کاهش می دهد.

زنجبیل یک مسکن طبیعی است. این باعث می شود که جایگزینی عالی برای داروهای مسکن بدون نسخه باشد. این ادویه به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند و برای از بین بردن ترکیباتی در بدن که منجر به درد می شود، عمل می کند. خواص ضد التهابی موجود در آن باعث کاهش درد مرتبط با آرتریت و افزایش تحرک مفاصل می شود. مبتلایان به آرتریت اغلب برای کاهش علائم خود داروهای ضدالتهاب تجویز می کنند، اما زنجبیل به عنوان یک جایگزین طبیعی عمل می کند.
زنجبیل

  1. پوست سالم تر

زنجبیل با آنتی اکسیدان ها، افزایش گردش خون و خواص ضد عفونی کننده، سلامت پوست شما را بهبود می بخشد. آنتی اکسیدان ها از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند و تجزیه کلاژن را کند می کنند و پوست را جوان تر و سفت تر نشان می دهند. خواص ضد عفونی کننده علائم آکنه را بهبود می بخشد، و با زنجبیل خام، می توانید به زخم های ناشی از آکنه کمک کنید. خواص ضد التهابی زنجبیل به بهبود پوست تحریک شده نیز کمک می کند. برخی از دیگر فواید زیبایی شگفت انگیز زنجبیل را بررسی کنید.

  1. کمک به کاهش وزن

برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف زنجبیل به کاهش وزن کمک می کند. زنجبیل سطح انسولین را کنترل می کند، متابولیسم را افزایش می دهد و به ریکاوری تمرین کمک می کند. زنجبیل با افزایش متابولیسم و ​​ایجاد احساس سیری برای جلوگیری از پرخوری به کاهش وزن کمک می کند. این یک راه حل نیست، اما وقتی با سایر تلاش های کاهش وزن ترکیب شود، می تواند نتایج شما را تکمیل کند.

  1. از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

زنجبیل علاوه بر خواص دیگر، به عنوان یک رقیق کننده خون نیز عمل می کند که در پیشگیری از مشکلات قلبی عروقی مفید است. رقیق‌کننده‌های خون خطر لخته شدن خون را کاهش می‌دهند، که خطر حمله قلبی یا سکته را کاهش می‌دهد. یکی دیگر از راه هایی که زنجبیل از بیماری های قلبی جلوگیری می کند، کاهش فشار خون و کلسترول است. انباشته شدن کلسترول می تواند شریان ها را مسدود کند و خطر مشکلات قلبی را افزایش دهد. زنجبیل همچنین گردش خون را بهبود می بخشد و قند خون را کاهش می دهد، که به قلب کمک می کند در اوج عملکرد خود باقی بماند.
زنجبیل

  1. عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

التهاب مزمن به مرور زمان بر مغز شما تأثیر می گذارد و ممکن است باعث کاهش آن شود. این ممکن است منجر به شرایط شناختی، مبارزات سلامت روان یا بیماری آلزایمر شود. زنجبیل به دلیل آنتی اکسیدان های قوی التهاب را کاهش می دهد و از مغز در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین با افزایش انتقال دهنده های عصبی در مغز ما که مسئول حافظه، تمرکز و زمان واکنش هستند، عملکرد حافظه را بهبود می بخشد. زنجبیل حتی دوپامین و سروتونین را آزاد می کند تا به مبارزه با بیماری های روانی مانند افسردگی و اضطراب کمک کند.

بخوانید  انواع کره صبحانه که تا بحال امتحان نکرده اید

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا