تولیدکنندگان قیصی زردآلو۱

تولید قیسی زردآلو

برای تولید قیسی، زردآلوهای تازه از باغات خریداری شده، پس از شست و شو، روی سینی های چوبی چیده می‌شوند.  زردآلو‌ها  بعد از چیده شدن روی سینی در داخل اتاق گوگرد قرار می‌گیرند. سپس زردآلوها در معرض نور آفتاب قرار داده می‌شوند تا بافت آنها نرم شود. پس از جمع آوری زردآلوها، هسته‌های آن‌ها جدا شده و دوباره مقابل نور خورشید قرار می‌گیرند تا خشک شوند. بعد از خشک شدن زردآلوها، در کارخانه از لحاظ اندازه دسته بندی شده و سپس شسته می‌شوند و در مرحله بعد از لحاظ شکل و رنگ دسته‌بندی می‌شوند. در این مرحله به زردآلوهای خشک شده قیصی یا قیسی می‌گویند. قیصی‌ها بعد از شستشوی مجدد، در آزمایشگاه از لحاظ میزان رطوبت و گوگرد مصرفی مورد بررسی قرار می‌گیرند. بعد از بررسی و تایید کیفی قیسی‌ها، در بسته‌ های ۲۰۰،۴۰۰،۵۰۰ گرمی و ۱ تا ۱۲ کیلویی بسته بندی می‌شوند.

 

Untitled 49 

 

تولید قیصی سیاه یا ارگانیک

برای تولید قیسی سیاه یا ارگانیک نیز همانند قیصی زرد، زردآلوها روی طَبَق‌ها چیده شده و پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، هسته‌های آنها را جدا می‌کنند. بعد از اینکه قیسی‌های سیاه به طور کامل خشک شدند، در کارخانه از لحاظ شکل و اندازه دسته‌بندی می‌شوند؛ سپس در آزمایشگاه میزان رطوبت و گوگرد مصرفی آنها مورد بررسی واقع شده و بعد از تایید کیفی قیسی‌ها بسته‌بندی می‌شوند.

nsm s

 

تفاوت قیسی و برگه زردآلو

گاها پیش آمده است که برگه زردآلو به اشتباه قیسی معرفی شده و بالعکس قیسی‌ها رزدآلو معرفی می‌شوند. حال در اینجا می‌خواهیم در مورد تفاوت قیصی با برگه زردآلو صحبت کنیم.

  • اولین و مهم ترین تفاوت‌های قیسی با برگه زردآلو در انتخاب نوع زردآلوی آنهاست. برای تهیه قیسی به طور معمول از نوع خاصی اززردآلو به نام زردآلوی عسگرآباد استفاده می‌شود، این در حالی است که برای تهیه برگه زردآلو از نوعی دیگری از زردآلو با نام اوردوباد استفاده‌ می‌شود.
  • دومین تفاوت قیسی و زردآلو در کامل بودن میوه خشک شده است. در تهیه برگه زردآلو پس از شست و شو ، زردآلوها از وسط نصف شده، هسته آنها جدا می‌شود و سپس در انبار گوگرد قرار می‌گیرند. بعد از خشک شدن در مقابل نور آفتاب، برگه‌ها جمع آوری شده و پس از شست و شوی مجدد در آزمایشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرند. بعد از کنترل کیفی، برگه های زردآلو در بسته های ۱ تا ۵/۱۲کیلویی بسته‌بندی می‌شوند.
بخوانید  فواید خوردن بادام هندی در دوران بارداری

Untitled 48

پارلان، بزرگترین تولید کننده قیسی زردآلو

شرکت آفتاب پارلان ارس بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده قیصی در ایران است. کارخانه این شرکت واقع در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز، ظرفیت تولید ۳۰۰۰ تن قیسی در سال را دارد. در حال حاضر برند پارلان، معتبر ترین برند در حوزه تولید قیسی در کشور می‌باشد.

این شرکت با قرارگیری در جغرافیای تولید این محصول به خوبی توانسته است که قیصی‌های با کیفیت و درجه یک تولید کرده و در بحث صادرات جزو اولین‌ها باشد. همچنین برند پارلان، تنها برندی است که محصولات قیصی آن با استانداردهای جهانی هم‌خوانی دارد و مورد تایید مشتریان خارجی است.

شرکت پارلان علاوه بر قیسی،  تولید و صادرات محصولات دیگری همچون آلوبخارا، آلوسانتریزه، آلو شابلون، آلبالو خشک، کشمش، مویز، پسته و بادام  را در کارنامه خود دارد.

اکثر محصولات تولیدی شرکت پارلان صادراتی می‌باشند؛ به طوری که حدود ۶۰ ٪ آنها صادر شده و مابقی وارد بازار های داخلی می‌شوند.

 برند پارلان از سال ۱۴۰۰ صادرات  قیسی را آغاز کرده و تاکنون به کشورهای اروپایی همچون آلمان، انگلیس، فرانسه، کشورهای حوزه (cis) نظیر روسیه، اکراین‌، ارمنستان، قزاقستان و کشورهای عربی از جمله امارات، عراق، سوریه و لبنان محصولات خود را صادر کرده است.

فروش عمده زردآلو خشک

شرکت پارلان زردآلوی خشک( قیصی) را به صورت عمده به  بازار و مشتریان داخلی عرضه می‌کند.پارلان، برند شناخته شده ای در حوزه صادرات زردآلو خشک بوده و این امکان را به مشتریان خود می‌دهد که سفارش قیصی خود را به صورت عمده با لیبل سفید ثبت کنند تا لوگوی آنان به راحتی روی محصول درج شود.

بخوانید  سالم ترین آجیل هایی که می توانید بخورید کدامند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره
Scroll to Top
اسکرول به بالا