بهترین زمان برای خوردن میوه های خشک

میوه های خشک و آجیل مملو از فیبر، مواد مغذی، چربی های سالم، پروتئین وغیره هستند وتوسط بسیاری از کارشناسان به عنوان یک نیروگاه مواد مغذی در نظر گرفته می شوند. این یکی از دلایل اصلی است که میوه های خشک در آشپزخانه هر مادر‌‌‌‌‌‌‌‌ی جایگاه ویژه ای دارد. میوه های خشک در همه ی غذا ها و دسر ها قابل استفاده است. 

اگرچه زمان خاصی برای مصرف میوه‌های خشک وجود ندارد، اما مصرف آن‌ها در یک زمان مشخص می‌تواند فواید سلامتی بیشتری برای شما به همراه داشته باشد. علاوه بر این، اگر آنها را در یک زمان خاص در رژیم غذایی خود قرار دهید، ممکن است یک برنامه غذایی کامل نیز داشته باشید. ما چند میوه خشک را به صورت دستی انتخاب کرده ایم تا به شما کمک کنیم بهترین زمان خوردن میوه های خشک را بدانید.

1. بادام

 

یکی از سالم ترین میوه های خشک، بادام، سرشار از مواد مغذی ضروری مانند فیبر، پروتئین، ویتامین E، ویتامین ب 2، منیزیم وغیره است. برای بهره مندی از فواید بادام یکی از بهترین زمان های مصرف بادام، مصرف آن در صبح توصیه می شود. فقط یک مشت بادام را شب خیس کنید و صبح میل کنید. اما قبل از مصرف حتما پوست آنها را جدا کنید.

فواید

 

خوردن بادام فواید زیادی برای سلامتی دارد. به عنوان مثال، بادام برای سلامت مغز، قلب، پوست و مو مفید است. آنها همچنین به مدیریت وزن کمک می کنند و انرژی شما را برای حفظ کل روز فراهم می کنند.

2. بادام هندی

 

بخوانید  فواید زغال اخته خشک برای سلامتی مزایایی که نباید از آن غافل شوید

بادام را می توان پادشاه آجیل دانست، اما بادام هندی ویژگی های منحصر به فرد و ارزش های مغذی خود را دارد. کاجو یا بادام هندی سرشار از فیبر، پروتئین و چربی های سالم است. علاوه بر این، این آجیل کوچک که شکل کلیه است دارای مجموعه ای از مواد مغذی دیگر است که آن را به بهترین آجیل برای مصرف روزانه تبدیل می کند.

فواید

 

از آنجایی که بادام هندی منبع خوبی از ویتامین E، ویتامین B6 و سایر مواد مغذی است، این آجیل های کلیوی شکل می توانند به کاهش وزن، کنترل سطح قند خون، کاهش کلسترول بد، و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کنند.

 

3. فندق

فندق که از درخت کوریلوس تولید می شود، حاوی مواد مغذی مانند مواد معدنی، ویتامین ها، چربی های سالم و ترکیبات آنتی اکسیدانی است. این آجیل طعم شیرینی دارد و به صورت خام و بو داده مصرف می شود و مردم نیز از آن در تهیه محصولات شکلاتی مانند روکش های شکلاتی استفاده می کنند. از آنجایی که این آجیل سرشار از آمینه اسید است، اسید آمینه ای که باعث خواب آلودگی می شود، بهترین زمان برای مصرف آمینه اسیدها  شب است.

فواید 

 

فواید سلامتی فندق بسیار زیاد است. این آجیل به کاهش وزن، کاهش سطح کلسترول، بهبود حساسیت به انسولین، حمایت از سلامت قلب و محافظت در برابر آسیب سلولی کمک می کند.

4. پسته

 

پسته یکی دیگر از منابع عالی پروتئین و فیبر است و دارای خواص آنتی اکسیدانی است که نقش مهمی در سلامت دارد. علاوه بر این، این میوه خشک گزینه خوبی برای افرادی است که عادت به خوردن مداوم پروتئین دارند. بنابراین، با پیشی گرفتن از اشتها، می تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. هر زمانی برای خوردن پسته مناسب است، اما خوردن آن در صبح به شما کمک می کند تا حداکثر فواید سلامتی را دریافت کنید.علاوه براین، پسته انرژی آزاد می کند که آن را به یک میان وعده ایده آل برای قبل از تمرین تبدیل می کند.پسته برای ورزشکاران و بدنسازان پیشنهاد ویژه ای است زیرا انرژی زیادی قبل از تمرین به ورزشکار میدهد .شما میتوانید از پک های ویژه پسته از مجموعه پارلان خریداری کنید. 

بخوانید  آجیل و میوه‌های خشک در رژیم غذایی مدیترانه‌

فواید

 

همانطور که می‌دانید پسته دارای خواص ضد التهابی است و فواید بی پایانی برای سلامتی به شما ارائه می دهد.پسته برای پیشگیری از دیابت باعث کاهش سطح کلسترول بدن، کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن وغیره استفاده می شود، از جمله فوایدی است که با مصرف پسته می توانید از آن بهره مند شوید.

5. گردو

 

گردو سالم ترین میوه خشک دنیا محسوب می شود. از آنجایی که منبع غنی امگا 3، پروتئین، اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان ها و فیبر است، هر کسی می تواند آنها را در رژیم غذایی روزانه خود قراردهد . آیا می دانید بهترین زمان برای خوردن میوه های خشک کدام است؟ برای دریافت حداکثر فواید سلامتی، باید گردو را صبح یا شب بخورید. فقط چند روز صبح همراه با صبحانه میل کنید.

فواید

از آنجایی که گردو سرشار از اسیدهای چرب است، به کاهش وزن و حفظ سلامت قلب کمک می کند. علاوه بر این، آنها همچنین می توانند به کاهش استرس، جلوگیری از سرطان کمک کنند و برای پوست و موهای شما مفید هستند.سط

 

یادداشت پایانی!

 

در این مقاله بهترین زمان برای خوردن میوه های خشک را با شما درمیان گذاشتیم. به فواید سلامتی آنها نیز اشاره کردیم. امیدواریم این مقاله تمام شک و تردیدهای شما را در مورد بهترین زمان خوردن میوه های خشک برطرف کند. اگر به دنبال خرید میوه های خشک ترد با قیمت های مقرون به صرفه هستید، پارلان اینجاست تا به شما خدمت کند. ما بهترین و با کیفیت ترین میوه های خشک را به مشتریان خود ارائه می دهیم. پس برای چی منتظری؟ اکنون فروشگاه پارلان  را بررسی کنید.

بخوانید  هر روز 21 عدد مویز بخورید



دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا