آیا تا بحال تخم مرغ وگان خورده اید؟

ما در عصری زندگی می کنیم که بسیاری از ما به دلایل محیطی و بهداشتی وگان بودن را انتخاب می کنیم. گسترش روندهای گیاهخواری ما را تشویق می کند تا به دنبال بهترین جایگزین های گیاهی برای محصولات حیوانی باشیم. تخم مرغ از طیور تهیه می شود، بنابراین باید در لیست غذاهای حذف شده برای گیاهخواران باشد. که در واقع اینطور نیست.

تخم مرغ یکی از پرمصرف ترین محصولات در جهان است: اغلب ما در میز صبحانه خود تخم مرغ را داریم. در اسرائیل اغلب شاکشوکا (یک ظرف تخم مرغ) درست می کنند. میز صبحانه کانادایی نیز احتمالاً شامل تخم مرغ آب پز است. برخی از گیاهخواران نمی توانند وعده های غذایی خود را بدون تخم مرغ تصور کنند، بنابراین تصمیم گرفتند جایگزین مناسبی بسازند که حاوی پروتئین حیوانی نباشد. همچنین معمولاً به عنوان شناخته شده استرژیم گیاهی باشد.

تخم‌ مرغ های وگان از…

ابتدا اجازه دهید نگاهی به تخم مرغ های گیاهی بیندازیم:ترکیبی از مواد طراحی شده برای تقلید از ظاهر و طعم تخم مرغ است. پایه توفو یک ماده ضروری برای جایگزین تخم‌های وگان است. بافت تخم مرغ مانند خوبی می دهد. بسته به طرز تهیه تخم مرغ وگان می توانید از توفوی ابریشمی یا سفت یا حتی مخلوطی از هر دو استفاده کنید. جایگزین های مدرن از شیر سویا گرفته تا ماش و نمک سیاه استفاده می کنند.

تخم‌های وگان می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند…

ثانیاً، تخم‌های وگان اکنون به گونه‌ای ساخته می‌شوند که طعم تخم‌مرغ‌های معمولی را داشته باشند.محققان گزارش می دهند که واقعی ترین تجسم ها همیشه شامل استفاده از نمک سیاه است که بوی و طعم گوگرد مانند را رسوب می دهد. مخمر مغذی نیز بسیار خوب عمل می کند و رنگ زرده مانندی را ارائه می دهد و از نت پنیر در غذا تقلید می کند.

علاوه بر این، مواد تشکیل دهنده تخم‌مرغ وگان تنها با موارد ذکر شده محدود نمی‌شود. به عنوان مثال، در پخت نیز، مواد زیر به خوبی جایگزین تخم مرغ می شوند: کتان، چیا، سرکه سیب و آکوافابا.

بخوانید  سالاد صبحانه گلابی، گردو، زنجبیل

اگر مرغ ها تخم می گذارند، وگان ها…

از یک سو، هر محصولی که از طریق استثمار حیوانات تولید شود را نمی توان در رژیم گیاهخواری قرار داد. صنعت تخم‌مرغ از سیستم تولید مثل مرغ‌ها استفاده می‌کند که با اصول کلیدی وگانیسم در تضاد است. به این معنا که یک گیاه‌خوار «واقعی» تخم‌مرغ را از رژیم غذایی خود حذف می‌کند، زیرا طبق تعریف رژیم وگان، محصولات با منشاء حیوانی را حذف می‌کند.

از سوی دیگر، وگان هایی هستند که تخم مرغ معمولی می خورند و همچنان خود را گیاهخوار می دانند. نوعی پارادوکس، اینطور نیست؟ با این وجود، آنها ادعا می کنند که تخم مرغ ها بدون ظلم هستند و بنابراین قابل قبول هستند زیرا مرغ ها به طور طبیعی تخم مرغ تولید می کنند. وگان ها پشت این ایده ایستاده‌اند که حمایت از تولیدکنندگان تخم‌مرغ بدون ظلم با خرید محصول آنها بیشتر از ضرر سود دارد. اما یک مخالف قوی وجود دارد – اگر اصل تخم مرغ های بدون ظلم را جدی بگیریم، چرا شیر گاو ننوشیم؟ (اگرچه گاوها فقط پس از تولد گوساله شیر تولید می کنند، اما این توانایی طبیعی آنهاست). اما به گیاهخواری که تخم مرغ می خورد و شیر می نوشد چه می گویید؟ احتمالاً “گیاهخوار” است.

با نگاهی به هر دو طرف بحث، ما مستعد این ایده هستیم که اگر یک رژیم غذایی شامل تخم مرغ باشد، واقعاً گیاهخوار نیست. ما ترجیح می دهیم آن را یک رژیم گیاهخواری در نظر بگیریم. برخلاف وگان ها، گیاهخواران تخم مرغ را می خورند زیرا نه حاوی گوشت حیوانات است و نه ظلم به حیوانات (به این گیاهخواری ovo-lacto نیز گفته می شود).

تخم مرغ وگان نیست زیرا…

تخم مرغ حاوی کلسترول است در حالی که تخم مرغ وگان فاقد کلسترول است. تحقیقات انجام شده توسط ویکتور ژونگ نشان می دهد که یک تخم مرغ بزرگ حاوی حدود 186 میلی گرم کلسترول است. این محقق ادعا می کند که افزودن حتی 300 میلی گرم کلسترول غذایی در روز ممکن است مضر باشد. محتوای پروتئین هم در تخم مرغ وگان و هم در تخم مرغ کم و بیش یکسان است. اما طبق تحقیقات ویکتور ژونگ، تخم‌های وگان به نظر بسیار مغذی‌تر هستند.

بخوانید  چگونه خوردن آجیل می تواند به کاهش وزن شما کمک کند

تخم‌ مرغ های وگان قطعا انتخاب خوبی هستند زیرا…

توفو سرشار از آهن و پروتئین است. همچنین چربی کمتری دارد و منبع خوبی از کلسیم گیاهی است. تغذیه تخم‌مرغ‌های گیاهی بسیار مهم است: جایگزین‌های وگان مانند دانه‌های کتان و چیا حاوی امگا 3، امگا 6 و منیزیم هستند. تقریباً تمام جایگزین های گیاهی از مواد گیاهی تشکیل شده است. علاوه بر این، تخم‌های وگان فاقد کلسترول هستند. بنابراین، اگر سطح کلسترول خود را کنترل کنید، تخم کتان قطعا بهترین انتخاب است! از منظر زیست محیطی، تولید تخم‌های وگان دوستدار محیط زیست است و برخلاف محصولات حیوانی، به آب، گاز یا زباله نیاز ندارد.

 

تخم‌ مرغ های وگان می‌توانند به طور کامل جایگزین تخم مرغ شوند زیرا…

استارت آپ هندیEVO Foods دستور العمل تخم مرغ وگان را بر اساس پروتئین گیاهی ایجاد کرده است. سازندگان می گویند که بافت آن نرم تر از تخم مرغ معمولی است. فرآیند تولید شامل حذف پروتئین ها از حبوبات بود که قبل از راه اندازی عوامل بافت تخمیر می شوند. علاوه بر این، زمان نگهداری یک تخم مرغ گیاهی شش ماه است.

با وجود صرف زمان بیشتر برای پخت، تخم‌مرغ‌های وگان به خوبی هم می‌شوند و قوام آن تقریباً مشابهی دارند.

بهترین دستور العمل های جایگزین تخم مرغ وگان |

دستور العمل های تهیه تخم مرغ وگان در چند دقیقه
تخم مرغ همزده

مواد زیر را با هم مخلوط کنید:
توفو خرد شده، مخمر تغذیه ای، آب لیمو، فلفل، نمک، روغن، پیاز، سیر، مخلوط توفو، نمک سیاه.

ظرز تهیه نیمروی وگان

زرده تخم مرغ
مواد زیر را به غذاساز خود اضافه کرده و مخلوط کنید:

  • 1 فنجان کدو بخارپز شده
  • روغن کانولا 3 قاشق غذاخوری
  • 10 قاشق غذاخوری آب
  • 1 قاشق چایخوری نمک سیاه
  • 1 قاشق چایخوری نمک کوشر
بخوانید  بادام و فواید آن برای کاهش وزن

سپس 2 قاشق غذاخوری آب اضافه کنید

  • نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
  • مخلوط کنید و در یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود.

به مدت 3 ساعت در یخچال بگذارید تا زرده ها ببندند

  • می توانید از قالب استفاده کنید و می توانید از قاشق غذاخوری برای تشکیل زرده استفاده کنید.

سفیده تخم مرغ

مواد زیر را به غذاساز خود اضافه کنید:

  • 8 قاشق توفو ابریشمی
  • 3 قاشق غذاخوری آب
  • 3 قاشق غذاخوری آرد برنج
  • ½ قاشق چایخوری نمک سیاه
  • 2 قاشق غذاخوری شیر نارگیل
  1. در آخر آن را 3-4 دقیقه بپزید

تخم مرغ های گیاهی سفت آب پز

تمام مواد را به سفیده ها در غذاساز اضافه کنید و 2 دقیقه هم بزنید تا یکدست شود.

سفیده تخم مرغ

  • 0.25 فنجان توفوی بسیار سفت مکعبی
  • 0.75 فنجان آب
  • 1.25 قاشق چایخوری آگار آگار
  • 0.5 قاشق چایخوری نمک سیاه
  • 1.5 قاشق چایخوری مخمر تغذیه ای

همه مواد را با هم مخاوط کنید و مایع را در ظرفی بریزید و بگذارید بجوشد.
از قالب برای فرم دادن سفیده ها استفاده کنید و به مدت 25 دقیقه در یخچال قرار دهید

زرده تخم مرغ

  • 1 قاشق غذاخوری کره گیاهی
  • 2 عدد سیب زمینی متوسط ​​آب پز
  • 0.25 قاشق چایخوریزردچوبه
  • 0.25 قاشق چایخوری نمک سیاه
  • 1.5 قاشق غذاخوری مخمر تغذیه ای

بعد از درست کردن این مخلوط، می توانید با استفاده از توپک خربزه، قسمتی از سفیده ها را برای ریختن زرده ها بردارید.

به طور کلی، تخم های وگان می توانند جایگزین تخم مرغ های معمولی شوند. از نظر دلایل بهداشتی، اخلاقی و محیطی، مزایای تخم‌مرغ های وگان بر تخم‌مرغ‌های معمولی غالب است: 1) محتوای پروتئین بالا. 2) عدم آسیب به حیوانات؛ 3) عدم استفاده از منابع طبیعی.

وگان شدن یک ضرورت نیست – انتخاب یک سبک زندگی سالم است. محصولات وگان (به ویژه تخم مرغ های گیاهی) به “رقبای” محصولات اصلی تبدیل شده اند زیرا کاملاً طعم، فرم و قوام آنها را تقلید می کنند. به طور خلاصه، جهان در حال تبدیل شدن به گیاهخواری بیشتر از هر زمان دیگری است…

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا