خرید پسته رفسنجان

5 خاصیت باورنکردنی پسته

پسته یک آجیل خوشمزه و مقوی است که میان ایرانی‌ها محبوبیت زیاد و طرفدارن بیشتریی نسبت به سایر آجیل‌ها دارد. مصرف این آجیل مقوی در مناسبت‌هایی مانند عید نوروز و شب یلدا بیشتر می‌شود و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه ما را با وجود خود گرم‌تر می‌کند. همچنین پسته‌ به خاطر طعم ترد خود، در تنقلات و محصولات سوغاتی مانند گز، سوهان، انواع شیرینی‌ها و شکلات‌ها و غیره استفاده می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را باهم در مورد این آجیل دوست‌داشتنی بخوانیم. 

پسته چیست؟

پسته، عضوی از خانواده بادام هندی، درخت کوچکی است که منشا آن به آسیای میانه و خاورمیانه باز می‌گردد. این درخت دانه‌هایی تولید می‌کند که به طور گسترده به عنوان خوراکی مصرف می‌شوند. آنها آجیل نامیده می شوند، اما از نظر گیاه شناسی پسته ها نوعی دانه هستند که معمولا سبز و کمی شیرین هستند. پسته یک ماده محبوب در دسرها و پودینگ ها است، که به عنوان آجیل سبز شناخته می شود و به غذاها رنگ می بخشد. این دانه های خوراکی منبعی از چربی های سالم، پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان های محافظ هستند.

30 گرم آن شامل موارد زیر می شود:

  • 169 کیلو کالری
  • 6.1 گرم پروتئین
  • 13.6 گرم چربی
  • 1.7 گرم چربی اشباع شده
  • 4.1 گرم چربی غیر اشباع
  • 5.4 گرم کربوهیدرات
  • 3.1 گرم فیبر
  • 308 میلی گرم پتاسیم
  • آهن 1.18 گرم
  • 1.37 میلی گرم ویتامین E

پسته و انواع آن

5 فایده مغزپسته که باید بدانید

 

  1. . سرشار از آنتی اکسیدان: رنگدانه هایی که به پسته رنگ سبز و بنفش منحصر بفردشان را می دهند دارای خواص آنتی اکسیدانی محافظ هستند. از میان تمام آجیل های درختی، پسته به طور ویژه ای سرشار از این ترکیبات است. بعد از آن گردو نیز بیشتر این ترکیبات را دارا است.
  2. سالم برای قلب: در مقایسه با اکثر آجیل ها، این دانه چربی و کالری کمتری دارد و بیشترین مقدار پتاسیم را در خود دارد. آنها به خصوص غنی از فیتواسترول هستند که باعث سلامت قلب و عروق می شود. پسته همچنین منبع مفیدی از اسید آمینه است که به عنوان کاهش دهنده فشار خون شناخته می شود.
  3. بهبود سلامت چشم: پسته تنها مغزی است که مقدار مناسبی از لوتئین و زآگزانتین را در خود دارد، دو آنتی اکسیدانی که نقش مهمی در محافظت از چشم با افزایش سن ایفا می کنند.
  4. کمک به مدیریت وزن: پسته ممکن است بهترین میان وعده در برنامه مدیریت وزن شما باشد، چون دارای کالری و چربی کمتری نسبت به سایر مغزها است. آنها سرشار از فیبر هستند و به ما کمک می کنند برای مدت زیادی سیر بمانیم.
  5. . کنترل سطح قند خون: پسته سرشار از فیبر، چربی‌های سالم وآنتی‌اکسیدان‌ است، بنابراین منطقی است که انتظار داشته باشیم مکمل مفیدی برای یک رژیم غذایی متعادل باشد. تحقیقات روی بزرگسالان سالم نیز نشان می‌دهد که افزودن آن به یک وعده غذایی پر کربوهیدرات ممکن است قند خون ما را کاهش دهد. در مطالعاتی که اثرات خوردن مغز پسته بر کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را بررسی می‌کند نیز نتایج مشابهی دیده شده است. همه اینها نشان می دهد که پسته علاوه بر داشتن ارزش گلیسمی پایین، فواید ارزشمند دیگری برای مدیریت قند خون نیز دارد.
بخوانید  صادرات میوه خشک به روسیه

پسته و فواید آن

آیا پسته برای همه بی خطر است؟

افرادی که به آجیل های درختی حساسیت دارند باید از مصرف پسته پرهیز کنند. علائم آلرژی به طور معمول در عرض چند دقیقه ایجاد می شود و در صورت بروز واکنش نامطلوب باید به پزشک مراجعه کنید. با این حال، اگر این حالت به یک واکنش شدید، معروف به آنافیلاکسی تبدیل شود، یک مورد اورژانسی است و باید فوراً به بیمارستان مراجعه شود.

کودکان خردسال، برخی از افراد مسن و آنهایی که مشکل بلع دارند به دلیل خطر خفگی باید از مصرف آجیل کامل اجتناب کنند.

 
 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا