کیک آلو بادام - طرز تهیه کیک آلو بادام

طرز تهیه کیک آلو بادام

کیک آلو بادام یکی از پرخاصیت‌ترین و خوشمزه‌ترین کیک‌هایی است که به سادگی می‌توان در خانه درست کرد. کیک آلو بادام را می‌توان به عنوان دسر یا در وعده‌های مختلف غذایی استفاده کرد. آلو‌های خوشمزه و شیرین در سرتاسر این کیک لطیف،اسفنجی و پف دار پخش می‌شود،که در کیک آلوی غنی با بادام بوداده معطر و ترد تزئین شده است. که چه بسا بسیار مقوی و خوشمزه نیز است. استفاده از آجیل وخشکباری همچون بادام در این دسر فوق‌العاده به شما یک حس و حال عالی و تکرار نشدنی میدهد.این دستور کیک آلو ساده و غلظت متراکم بیشتری دارد زیرا مقداری از خمیر با آرد بادام جایگزین شده است.  پودر بادام در خمیر کیک غلظت فوق العاده ای به آن می‌دهد و آن را مرطوب نگه می‌دارد.  این یک دستور کیک آلوچه ای فوق العاده و ساده است که برای دسر نیز عالی می‌باشد.

 چگونه در خانه کیک آلو بادام را خوشمزه درست کنیم:

 در حالی که این کیک بادام و آلو خوش طعم به نظر می‌رسد و طعم پیچیده‌ای دارد، دستور تهیه کیک آلو غنی برای ایجاد آن بسیار ساده است.  دستور پخت کیک آلو لذیذ، تقریباً 15 الی 20 دقیقه طول می‌کشد و آن را تبدیل به یک غذای ایده‌آل برای مواقعی می‌کند که می‌خواهید چیز شیرینی بدون نیاز به دردسر زیاد داشته باشید.

 مواد لازم برای پخت کیک آلو بادام

مواد خشک :

۱.شکر دانه ریز

۲.شکر قهوه‌ای

۳.آرد بادام

۴.آرد همه منظوره

۵.پودر خمیرمایه

۶.دارچین، هل و جوز هندی

مواد مرطوب:

1.کره بدون نمک

2.تخم مرغ

3.عصاره وانیل

4.آلو تازه

5.شکر تربینادو(شکر به دست آمده از نیشکر)

6.بادام ورقه شده

7.عسل

 دستورالعمل طرز تهیه کیک آلو بادام

 1- پیش گرم کردن و آماده سازی

 برای تهیه این کیک آلو بادام ساده  فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید.  با استفاده از کاغذ مومی، کف یک قالب کیک مربعی 9 اینچی را روغن بزنید و بپوشانید.  نکته: اگر هنگام کار کاغذ مومی شما شروع به پیچیدن کرد، آن‌را به صورت یک بسته فشرده کنید و دوباره صاف کنید!

بخوانید  انواع کره صبحانه که تا بحال امتحان نکرده اید

 2- ترکیب مواد خشک

 در یک کاسه همه مواد خشک از جمله پودر بادام، آرد همه منظوره، پودر قند، شکر قهو‌ه‌ای، بکینگ پودر، دارچین، هل پودر شده، جوزهندی و نمک را با هم مخلوط کنید.

 3- مواد مرطوب

 تمام تخم‌مرغ‌ها، کره و اسانس وانیل را در ظرف کوچک‌تری با هم مخلوط کنید، سپس مواد مرطوب را با مواد خشک مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شوند.

 4- اضافه کردن آلو به مخلوط

 خمیر را در قالب کیک چرب شده بریزید و روی آن‌را با قاشق یا کاردک برعکس صاف کنید.  سپس تکه‌های آلو را با دقت داخل مخلوط کیک فشار دهید.  در آخر روی آن‌را شکر تور بینادو بپاشید.

 5- کیک را آماده کنید

 حدود 45 تا 50 دقیقه زمان برای پخت نیاز دارد، تا بافت پف و نرمی به خود بگیرد. البته بستگی به سلیقه افراد دارد، برخی به برشته شدن کیک علاقه دارند و برخی از افراد به نرمی و پف بودن کیک.  

 6- تزیین و خنک کننده

 کیک را از فر خارج کرده و اجازه دهید حدود 20 دقیقه خنک شود و سپس آن‌را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظرتان قرار دهید  تا در دمای محیط خنک شود. سپس به سلیقه خود کیک را  با میوه، خامه و … تزیین کنید.

 دستور تهیه کیک آلو بادام وگان(گیاهی)

با کمک این دستورالعمل، کیک آلو را به راحتی بدون پروتئین گلوتن، درست کنید. می‌توانید از پودر بادام استفاده کنید که طبیعتاً فاقد گلوتن است. از آرد بدون گلوتن استفاده کنید تا این دستور غذا را کاملاً بدون گلوتن درست کنید.  ممکن است به جای آرد همه منظوره از آرد بادام استفاده شود. به سلیقه خود یک دستورالعمل کیک آلو وگان ایجاد کنید. می‌توانید یک نسخه گیاهی از این غذا را درست کنید. گیاهی به جای کره و به جای تخم مرغ می‌توان از شربت سیب یا جایگزین‌های تخم مرغ استفاده کرد. به جای آلو، زردآلو را امتحان کنید. می‌توانید از زردآلو، هلو، شلیل یا گیلاس که یک انتخاب عالی هستند به صورت سلیقه‌ای استفاده کنید.این یک کیک آلویی خوشمزه و غنی با بادام است. 

بخوانید  انواع آرد، 16 نوع آرد ناشناخته



دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا