رژیم غذایی با پروتئین بالا

رژیم غذایی با پروتئین بالا

وقتی صحبت از رژیم غذایی میشود همه به دنبال راحت ترین و پر هزینه ترین راه هستند  دریغ از این که رژیم غذایی یعنی اصلاح سبک زندگی و تغییر برنامه غذایی که با کمک آن می‌توان وزن خود را به طور طبیعی و سالم کاهش دهید. پروتئین ماده مغذی ضروری برای بدن است که مسئول عملکردهای متعدد از ساخت بافت‌ها، سلول‌ها و ماهیچه‌ها و تولید هورمون‌ها و آنتی‌بادی‌ها است. همه افراد به یک رژیم غذایی غنی از پروتئین نیاز دارند تا مقدار لازم مواد مغذی‌را برای بدن فراهم کنند. مقدار کافی پروتئین انرژی کافی سلول‌ها برای فعال ماندن در طول روز را فراهم می‌کند. 

منابع پروتئین و رژیم غذایی چیست؟

آیا می دانید بدن شما در روز به چه مقدار پروتئین نیاز دارد؟ با توجه به میزان توصیه شده رژیم غذایی (RDA)، 0.8 گرم) پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن مورد نیاز است. زنان به حداقل 50 گرم و مردان حدود 60 گرم پروتئین در روز نیاز دارند. با افزودن چند غذا به رژیم غذایی خود، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که بدنتان پروتئین کافی دریافت می کند. قبل از شروع رژیم غذایی پروتئین، ابتدا فواید پروتئین ها برای سلامتی را ببینید.

فواید پروتئین ها برای سلامتی و رژیم غذایی 

با یک رژیم غذایی پروتئینی سالم، می توانید از حداکثر فواید سلامتی مانند زیر بهرمند شوید.

  • مقدار مناسب پروتئین در روز اشتها و سطح گرسنگی را کاهش می دهد.
  • پروتئین به عنوان یک عضله ساز عمل می کند. مقدار کافی پروتئین به افزایش حجم و قدرت عضلات کمک می کند.
  • افرادی که پروتئین بیشتری مصرف می کنند، توده استخوانی عالی را حفظ می کنند وبا داشتن رژیم غذایی مناسب به عملکرد این کار بهبود میبخشند.
  • مصرف زیاد پروتئین می تواند متابولیسم بدن شما را افزایش داده و به سوزاندن کالری کمک کند.
  • مصرف غذاهای غنی از پروتئین خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.
  • پروتئین می تواند خلق و خو را بالا ببرد و استرس، اضطراب و خطر افسردگی را کاهش دهد.
  • رژیم غذایی و مصرف منظم پروتئین باعث حفظ عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامت قلب و سیستم تنفسی می شود.
  • رژیم غذایی پروتئینی یا غذای غنی از پروتئین سلامت کلی را بهبود می بخشد.
بخوانید  شیر بادام هندی و 10 فایده تغذیه ای و سلامتی در مورد آن

برای بهره مندی از این فواید سلامتی به بهترین رژیم غذایی پروتئینی نیاز دارید. آیا رژیم غذایی غنی از پروتئین خود را می‌‌‌‌‌ دانید؟ یا از وجود منابع پروتئینی اطلاعی دارید ؟ در حین برنامه ریزی رژیم غذایی خود،  روی غذاهای غنی از پروتئین تمرکز کنید. غذاهایی مانند گوشت، غذاهای دریایی و لبنیات حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری انسان هستند. به همین دلیل است که آنها را رژیم غذایی پروتئین کامل می نامند. با این حال، گیاهخواران می توانند نیازهای پروتئینی خود را از طریق لوبیا، مخلوط آجیل، دانه ها و غلات تامین کنند.

در اینجا چند ماده غذایی سرشار از پروتئین وجود دارد.

منابع پروتئین

آیا می دانید منابع پروتئین چیست؟ لیست غذاهایی که پروتئین بالایی دارند را مرور کنید و می توانید آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.همراه ما باشید تا با چند غذای پروتئینی آشنا بشیم.

1.تخم مرغ

تخم مرغ مغذی ترین غذای موجود است. آنها سرشار از پروتئین و منبع عالی ویتامین ها، مواد معدنی، چربی های سالم و آنتی اکسیدان ها هستند. یک تخم مرغ حاوی 6 گرم پروتئین و 72 گرم کالری است. می توانید زرده ها (قسمت زرد) را حذف کنید زیرا کلسترول بالایی دارند. خوردن یک تخم مرغ در روز می تواند مقدار مناسب پروتئین را برای شما تامین کند پس بهتر است تخم مرغ را در رژیم غذایی خود قرار دهید  .

2.آجیل و خشکبار(بادام ها)

مردم برای تهیه یک رژیم غذایی پروتئینی «منابع پروتئین چیست» را در اینترنت جستجو می کنند. بادام طبیعی آجیل غنی از پروتئین است که می توان آن را در رژیم غذایی پروتئین گنجاند. بادام سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین E، فیبر، منگنز و منیزیم است و فواید سلامتی متعددی مانند کاهش بیماری قلبی، افزایش خون و کلسترول دارد. اگر به دنبال آجیل بیشتری در رژیم غذایی خود هستید، می توانید پسته و بادام هندی را در نظر بگیرید.

بخوانید  خرما و 7 فایده ثابت شده آن

3.ماست یونانی

ماست یونانی که به آن ماست صاف نیز می گویند، پروتئین بسیار بالایی دارد و بهترین گزینه برای گنجاندن در رژیم غذایی پروتئینی است. ماست از نظر بافت خامه‌ای، یک غذای مفید و مغذی  است که حاوی گروهی از مواد مغذی مانند کلسیم، ویتامین B12، ویتامین A، روی و سلنیوم است.

اضافه کردن یک پیمانه ماست یونانی به اسموتی ها، سوپ ها یا سالاد برای سس می تواند به شما کمک کند طعم غذایتان را افزایش دهید. فقط کافی است از این غذاها همراه با کمی میوه و آجیل میل کنید تا  لذت فراوانی ببرید .

4.شیر

شیر جزء اصلی، محصولات لبنی است که تمام مواد مغذی ضروری مورد نیاز بدن را دارد. شیر منبع خوبی از پروتئین های با کیفیت بالا، سرشار از ویتامین ها، کلسیم، فسفر و ریبوفلاوین (ویتامین B12) است.

بسیاری از مردم نمی توانند شیر و سایر محصولات لبنی را در رژیم غذایی خود قرار دهند. برای این افراد، شیر بادام هندی و شیر نارگیل می توانند منابع شیری باشند، بنابراین، اگر به دنبال جایگزین های شیر هستید، میزان پروتئین دریافتی را افزایش دهید.

 

پارلان مکان مناسبی برای خرید میان وعده های مغذی است تا رژیم پروتئینی شما سالم باشد. ما به دلیل ارائه تنقلات خوشمزه، ترد و 100٪ خالص به علاقه مندان به تناسب اندام خود معروف هستیم و معتقدیم که محصولات خود را با عشق و دقت تولیدمی کنیم. اگر نمی‌دانید منابع پروتئین چیست، می‌توانید در وب‌سایت ما ورق بزنید تا طیف وسیعی از محصولات را بررسی کنید.



دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا