بیوتین ویتامین ب ۷

بیوتین – ویتامین B7

ممکن است ویتامین B7 را با نام محبوب بیوتین بشناسید. محلول درآب است.ویتامین B به طور طبیعی در برخی غذاها و همچنین در مکمل های غذایی یافت می شود. بیوتین نقش حیاتی در کمک به آنزیم ها برای تجزیه چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها در مواد غذایی ایفا می کند. همچنین به تنظیم سیگنال های ارسال شده توسط سلول ها و فعالیت ژن ها کمک می کند. 

مقادیر توصیه شده بیوتین-ویتامینB7

RDA (مقدار توصیه شده رژیم غذایی) برای بیوتین وجود ندارد زیرا شواهد کافی برای نشان دادن مقدار مورد نیاز روزانه برای اکثر افراد سالم وجود ندارد. در عوض، یک سطح AI (مصرف کافی) وجود دارد که برای اطمینان از کفایت تغذیه ای فرض می شود.

بیوتین برای مردان و زنان 19 سال و بالاتر و برای زنان باردار 30 میکروگرم در روز است. زنان شیرده روزانه به 35 میکروگرم نیاز دارند.

UL: سطح بالای مصرف قابل تحمل (UL) حداکثر دوز روزانه است که بعید است در جمعیت عمومی عوارض جانبی ایجاد کند. هیچ UL برای بیوتین وجود ندارد زیرا گزارش‌هایی وجود ندارد که اثرات منفی مصرف‌های بسیار زیاد را نشان دهد.

بیوتین-ویتامین B7 و سلامتی

مکمل‌های بیوتین اغلب به عنوان درمانی برای ریزش مو و تقویت مو، پوست و ناخن‌های سالم مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگرچه کمبود بیوتین مطمئناً می‌تواند منجر به ریزش مو و مشکلات پوستی یا ناخن شود، شواهدی مبنی بر فواید مکمل‌ها قطعی نیست. تعداد انگشت شماری از گزارش‌های موردی و کارآزمایی‌های کوچک فایده‌ای را نشان داده‌اند، اما طرح‌های مطالعه، دارای نقاط ضعفی بودند:

تشخیص نوع بیماری مو

تشخیص نوع بیماری مو،متفاوت بوده یا اصلا ذکر نشده است. محققان همچنین خاطرنشان کرده‌اند که برخی از بیماری‌های ریزش مو مانند آلوپسی می‌توانند خود به خود بدون درمان برطرف شوند، بنابراین مشخص نیست که مکمل‌های بیوتین به طور خاص باعث رشد مجدد می شوند. این مطالعات سطوح پایه بیوتین خون شرکت‌کنندگان را اندازه‌گیری کردند تا ببینند آیا آنها طبیعی هستند یا کمبود بیوتین دارند . برخی از تحقیقات نشان می دهد که مکمل های بیوتین ممکن است در افرادی که کمبود این ماده مغذی دارند بیشترین سود را داشته باشد. با این حال، دوباره، کمبود مطالعاتی وجود دارد که سطوح بیوتین را قبل و در حین مصرف مکمل اندازه‌گیری کرده باشد تا این نتیجه‌گیری را تایید کند.تا به امروز، مطالعات منتشر شده ای وجود ندارد که نشان دهد مکمل های بیوتین برای رشد موها و ناخن های طبیعی و سالم مفید هستند.

بخوانید  چگونه سینی هدیه میوه خشک خود را برای عزیزانتان درست کنید

محبوبیت بیوتین-ویتامینB7

با وجود شواهد غیرقطعی، مکمل‌های بیوتین همچنان محبوب هستند. بین سال‌های 1999 و 2016، نسبت مصرف‌کنندگان مکمل نزدیک به 30 برابر افزایش یافت. در نوامبر 2017، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) بر اساس گزارش‌هایی مبنی بر تداخل مکمل‌های بیوتین با آزمایش‌های خون آزمایشگاهی، هشداری صادر کرد که باعث نتایج نادرست شد. دوزهای بالا بسته به آزمایش باعث افزایش یا کاهش کاذب سطح خون شده است. این امر بر نتایج آزمایشگاهی برخی هورمون‌ها مانند هورمون محرک تیروئید و ویتامین دی و همچنین یک نشانگر زیستی برای حملات قلبی به نام تروپونین اشاره داشت.  گزارش‌های موردی از این اتفاق نشان می‌دهد افرادی که مقادیر بیوتین را بسیار بالاتر از سطح روزانه (30 میکروگرم در روز یا 0.03 میلی‌گرم) اما در دوزهایی که معمولاً در مکمل‌ها (10-300 میلی‌گرم) یافت می‌شوند، مصرف می‌کنند. بیوتین اغلب به مولتی ویتامین ها و مکمل های مو/ناخن/پوست اضافه می شود. FDA توصیه می کند که افراد در هر ویزیت پزشک خود را از تمام مکمل ها و دوز هایی که مصرف می کنند مطلع کنند.

بیوتین-ویتامین B7 و منابع غذایی

علائم کمبود و سمیت

 

کمبود

کمبود بیوتین در ایالات متحده نادر است، زیرا اکثر مردم به اندازه کافی بیوتین را در یک رژیم غذایی متنوع می خورند. الکلیسم می تواند خطر کمبود بیوتین و بسیاری از مواد مغذی دیگر را افزایش دهد زیرا الکل می تواند جذب آنها را مسدود کند و همچنین به این دلیل که سوء مصرف الکل به طور کلی با دریافت رژیم غذایی ضعیف مرتبط است. حدود یک سوم زنان باردار علیرغم مصرف کافی بیوتین، کمبود خفیف بیوتین را نشان می دهند، اگرچه دلیل دقیق آن مشخص نیست.

بخوانید  نکات مهم برای ترکیب آجیل و پنیر در مهمانی‌ها

علائمی که با کمبود بیوتین ظاهر می شود:

  • نازک شدن مو
  • بثورات پوستی، پوسته پوسته در اطراف چشم، بینی، دهان
  • ناخن های شکننده

سمیت

هیچ مدرکی در انسان، سمیت بیوتین را حتی با مصرف زیاد نشان نداده است. از آنجا که محلول در آب است، هر مقدار اضافی از طریق ادرار خارج می شود. هیچ حد بالایی یا سطح سمی برای بیوتین وجود ندارد.

 

آیا میدانستید؟

کسانی که اغلب از تخم مرغ خام در دستور العمل‌های سس مایونز، سس سزار و یا…استفاده می برند، ممکن است بخواهند در این مورد تجدید نظر کنند. پروتئین موجود در تخم مرغ خام به نام آویدین می تواند به بیوتین متصل شود و از جذب آن جلوگیری کند. تخم مرغ پخته شده مشکلی ندارد زیرا آویدین با حرارت دادن تجزیه می شود.این نکته را همیشه در نظر داشته باشیم .

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا