بادام هندی در بارداری

فواید خوردن بادام هندی در دوران بارداری

بارداری بسیاری از زنان را مجبور به تغییر عادات غذایی خود می کند زیرا همه غذاها برای جنین در حال رشد بی خطر نیستند. از آنجایی که آجیل نسبتاً “سنگین” در نظر گرفته می شود، برخی از خانم ها شک دارند که خوردن آنها در این دوره انتخاب عاقلانه ای باشد. در این پست پاسخ پرطرفدارترین سوالاتی که مادران دارند را خواهید یافت.

آیا بادام هندی برای زنان باردار مفید است؟

پاسخ به این سوال واقعا ساده است. البته، آنها برای شما مفید هستند، مگر اینکه به این نوع خاص از آجیل حساسیت داشته باشید. در تمام موارد دیگر، آنها افزودنی عالی برای یک رژیم غذایی سالم هستند.

فواید بادام هندی در دوران بارداری چیست؟

  • کاهش خطر ابتلای کودک شما به آلرژی نسبت به آجیل
    در اصل، شما به نوزاد متولد نشده خود کمک می کنید تا در برابر آلرژی مقاومت کند. این باید خطر ابتلای کودک به چنین واکنش شدیدی را کاهش دهد، به ویژه با توجه به این واقعیت که کودک شما استعداد ژنتیکی برای این نوع آلرژی ندارد.
  • بادام هندی منبع بسیار خوبی از مواد مغذی درشت است
    برای رشد، کودک شما به مقدار زیادی پروتئین و چربی های سالم نیاز دارد. آنها به طور کلی بهترین منبع هر دوی آنها در میان آجیل ها هستند. همچنین کربوهیدرات و فیبر را به شما می دهند که برای کاهش سطح کلسترول بد در بدن و جلوگیری از بیماری قلبی ضروری است. بارداری می تواند برای بدن شما سخت باشد، به خصوص اگر مستعد مشکلات قلبی هستید. از آنجایی که نمی توانید از هیچ دارویی برای کاهش خطرات استفاده کنید، باید از فرصت استفاده کنید تا این کار را به روشی سالم انجام دهید.
  • یک مشت بادام هندی بو داده حاوی 1.7 میلی گرم آهن است
    تا آنجا که به منابع غذایی این ماده معدنی مربوط می شود، این سطح آهن بسیار بالا است. این باعث می شود که این آجیل به یک غذای اجباری برای زنان باردار تبدیل شود که روزانه به ۲۷ میلی گرم آهن نیاز دارند. امروزه مردم به شدت مستعد ابتلا به کم خونی هستند که ناشی از کمبود آهن است و وضعیت برای زنان بدتر است زیرا بدن آنها باید خون بیشتری در حین حمل کودک تولید کند. این ماده معدنی نقش اساسی در تولید هموگلوبین دارد، بنابراین اگر می‌خواهید خونتان سالم باشد، باید آن را مصرف کنید.
  • بادام هندی منبع عالی ویتامین K است
    همچنین این دانه فوق العاده به خون شما کمک می کند، زیرا ویتامین K از انعقاد مناسب خون اطمینان می دهد. توجه داشته باشید که مصرف روزانه 90 میکروگرم از این ویتامین در دوران بارداری خطر خونریزی جنین در هنگام زایمان را کاهش می دهد.
  • بادام هندی سرشار از مس است
    مس برای جنین بسیار مهم است زیرا برای رشد عروق خونی، سیستم عصبی و قلب ضروری است. مقدار مورد نیاز روزانه مس 1 میلی گرم است و 1 مشت از این آجیل حاوی 0.6 میلی گرم از این ماده معدنی است. با این حال، باید مراقب باشید زیرا مقدار بیش از حد آن می تواند باعث اسهال، مشکلات قلبی و سردرد شود.
  • یکی دیگر از مواد معدنی مهم که در بادام هندی یافت می شود، منیزیم است
    منیزیم با کلسیم همکاری می کند و سلامت ماهیچه ها و استخوان ها را در زنان باردار تقویت می کند و همچنین از آنها در برابر فشار خون بالا، تنش، خستگی و میگرن محافظت می کند.
بخوانید  خواص عناب برای سرماخوردگی

بادام زمینی در بارداری

عوارض جانبی مصرف بادام هندی در دوران بارداری

  1. زیاد خوردن بادام هندی می تواند منجر به افزایش وزن شود، بنابراین باید در مصرف آنها متعادل باشید. شما باید میزان مصرف روزانه خود را کنترل کنید و مطمئن شوید که از 1 مشت تجاوز نمی کند. با توجه به اینکه افزایش وزن برای یک زن باردار اجتناب ناپذیر است، مقدار اضافی می تواند هم به شما و هم به فرزند آینده شما آسیب برساند.
  2. مصرف بیش از حد این غذای فوق العاده می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در کلیه ها و کیسه صفرا شود. این می تواند به دلیل وجود اگزالات در این آجیل باشد. اگزالات ها تمایل دارند در مایعات بدن متمرکز شوند و مشکلات فوق را ایجاد کنند. زنان باردار باید به ویژه در این مورد محتاط باشند.

چرا بهتر است بادام هندی ارگانیک را انتخاب کنید؟

آنها غنی تر از مواد مغذی و خوشمزه هستند. حتی با وجود اینکه اندازه آنها معمولاً در مقایسه با غیر ارگانیک کمی کوچکتر است، اما غلظت مواد مغذی نوع ارگانیک بیشتر است.

 

نحوه خوردن بادام هندی

صدها روش برای خوردن این آجیل فوق العاده خوشمزه و سالم وجود دارد. محتوای بالای انرژی باعث می شود آنها یک میان وعده خوب به حساب بیایند. می توانید به راحتی کره بادام هندی را با مخلوط کردن یک مشت آجیل در مخلوط کن درست کنید. که افزودنی خوبی برای سالاد و غذاهای سرخ شده خواهد بود.

با این حال، استفاده از آنها در ترکیب با سایر غذاها جالب تر و معقول تر است:

  • آنها را با سایر میوه های خشک یا آجیل ترکیب کنید تا یک میان وعده سالم و خوشمزه به دست آورید که شما را سرشار از انرژی می کند.
  • بادام هندی را با سبزیجات تفت داده شده در قابلمه بریزید، درست قبل از اینکه آن را از روی حرارت بردارید.
  • بادام هندی با شربت افرا می تواند به عنوان تزئین اوتمیل استفاده شود.
  • برش های سیب را در کره بادام هندی تازه تهیه شده آغشته کرده و نوش جان کنید.
بخوانید  عدس در صبحانه: 10 فواید ارزشمند برای سلامت و انرژی

همچنین می توانید اسموتی بادام هندی مغذی و خوشمزه درست کنید:

مواد لازم:

  • 1/2 فنجان بادام هندی
  • 2 لیوان آب
  • 1 فنجان خرما
  • 1 قاشق چایخوری دارچین

طرز تهیه:

بادام هندی ها را به مدت 4 ساعت در آب خیس کنید و آب آن را خالی کنید. سپس همه مواد را در مخلوط کن بریزید. به مدت 10 تا 15 دقیقه مخلوط کنید و 2 فنجان آب را به تدریج به آن اضافه کنید. پس از آن در بشقاب ها یا لیوان های عمیق بریزید، روی آن مقداری شربت افرا و انواع توت ها ریخته و میل کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا