انواع کره صبحانه که تا بحال امتحان نکرده اید

کره آجیل جایگزینی سرشار از پروتئین برای گوشت است. همچنین یک جایگزین عالی برای تنقلات شیرین نیز شده است. کره های آجیل به دلیل محتوای مغذی و طعم متمایز آن در سراسر جهان محبوبیت خاصی پیدا کرده اند.

چه چیزی کره آجیل را سالم و منحصر به فرد می کند؟

کره آجیل از مغز آجیل تهیه می شود که به دلیل داشتن تعداد زیادی فیبر و پروتئین، سطح بالایی از سیری را به همراه دارد. حاوی مقدار زیادی چربی غیراشباع، منیزیم و ویتامین E است که تأثیر مثبتی بر قلب و سیستم عصبی دارد. مقدار کالری هر نوع کره آجیل ممکن است بسته به آجیل و مواد افزودنی متفاوت باشد. تمام کره‌های آجیل حاوی چربی‌های غیراشباع، فیتواسترول‌ها، پروتئین و فیبر هستند که برای قلب مفید هستند، اما ارزش غذایی خاص آن‌ها به نوع آجیل مورد استفاده بستگی دارد. یکی از فواید کره آجیل این است که حاوی دوز سالم ویتامین E است، یک آنتی اکسیدان که از چربی های ضروری در بدن شما محافظت می کند، از پوست و موی سالم محافظت می کند و سیستم ایمنی شما را تقویت می کند.

کره بادام

بر روی سیستم گوارشی تاثیر مثبت می گذارد. حاوی مواد معدنی حیاتی برای حفظ استخوان‌های قوی است و کلسیم، منیزیم، منگنز و فسفر بسیار بیشتری دارد. 2 قاشق غذاخوری کره بادام حدود 50 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین E را دارد. ویتامین E یک آنتی اکسیدان ضروری است که از چشم و قلب محافظت می کند. 2/3 چربی کره بادام در واقع چربی های تک غیراشباع سالم برای قلب هستند. کره بادام همچنین دارای بالاترین فیبر و کمترین میزان چربی اشباع است و ممکن است به بهبود کلسترول بد بدن کمک کند.

کره بادام

کره گردو

متابولیسم و غده تیروئید را بهبود می بخشد و تأثیر مثبتی روی مو و پوست دارد. گردو حاوی مقدار زیادی چربی امگا 3 است که برای قلب مفید است.

بخوانید  طرز تهیه پاپ کورن طعم دار

کره گردو

کره بادام هندی

سیستم ایمنی را بهبود می بخشد، هموگلوبین را افزایش می دهد و کلسترول را کاهش می دهد. حاوی امگا 3 است و برای سیستم ایمنی، سلامت استخوان، سطح کلسترول و فشار خون فوق العاده مفید است.

کره بادام هندی

کره فندق

برای قلب و رگ های خونی مفید است و بر سیستم عصبی و تنفسی تأثیر مثبت دارد.

کره فندق

کره بادام زمینی

حاوی مقدار زیادی پروتئین است که در تغذیه تناسب اندام ضروری است و در بین بدنسازان محبوبیت زیادی دارد. روی کبد، کلیه ها و سیستم عصبی تأثیر مثبت می گذارد. کره بادام زمینی در مقایسه با سایر کره های آجیل حاوی کمترین میزان مواد مغذی است. با این وجود، حاوی اسید اولئیک است که به حفظ کلسترول خوب، قند خون و فشار خون کمک می کند. در نتیجه سلامت قلب را بهبود می بخشد.

کره بادام زمینی

کره پسته

سرشار از فیبر است که بر سیستم گوارشی تأثیر مثبت می گذارد. روده ها را تحریک کرده و سموم بدن را پاک می کند. همچنین حاوی ویتامین های ضروری است: – ویتامین E که روند پیری را به حالت تعلیق در می آورد و در برابر رادیکال های آزاد و ویتامین A مورد نیاز برای حفظ بینایی طبیعی محافظت می کند. یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت محتوای مواد معدنی است: پتاسیم، منیزیم، مس، فسفر و منگنز.

کره پسته

چگونه کره آجیل خامه ای درست کنیم؟

  1. آجیل خود را انتخاب کنید (بادام، گردو، بادام هندی، پسته، و غیره)
  2. چند فنجان از آجیل را در یک لایه یکنواخت روی سینی پخش کنید.
  3. در دمای 350 درجه فارنهایت به مدت 10 دقیقه در فر تفت دهید.
  4. آجیل ها را به مخلوط کن یا غذاساز اضافه کنید و به مدت 2 دقیقه هم بزنید.
  5. مخلوط کن را باز کنید و با قاشق کره را هم بزنید.
  6. دوباره درب آن را بگذارید و هم بزنید تا کرم رنگ شود.
  7. نمک (اختیاری) را به سلیقه اضافه کنید و مخلوط کنید.
بخوانید  عدس در صبحانه: 10 فواید ارزشمند برای سلامت و انرژی

توجه: برخی از مغزها مانند فندق پوست دارند، بنابراین توصیه می شود قبل از مخلوط کردن، پوست آن را جدا کنید.

چگونه باید کره آجیل را نگهداری کنیم؟

شما می توانید کره آجیل را در آشپزخانه خود در دمای اتاق نگهداری کنید. اما کره آجیل خانگی بدون مواد نگهدارنده است، بنابراین ماندگاری آن سریعتر منقضی می شود. توصیه می کنیم کره آجیل خانگی را پس از تولید در یخچال نگهداری کنید. قرار گرفتن آن در معرض نور، هوا یا گرما را محدود کنید. برای نگهداری از یک ظرف شیشه ای درب دار استفاده کنید. از باز گذاشتن در شیشه و بیرون گذاشتن آن برای مدت طولانی روی پیشخوان خودداری کنید. آن را ببندید و به محض اینکه استفاده از آن را تمام کردید، دوباره آن را در یخچال قرار دهید.

آیا این کره می تواند مضر باشد؟

  • مصرف زیاد کره آجیل می تواند که برای بدن ضررهای داشته باشد.
  • می تواند التهاب را تحریک کند زیرا حاوی مقدار زیادی امگا-6 است.
  • سطح کلسترول خود را بالا می برد؛ 
  • همچنین حاوی قند بیشتری از آن چیزی است که فکر می کنید (پرخوری مداوم شکر افزوده می تواند منجر به افزایش وزن شود)

دقت کنید که 

1- آلرژی یکی از خطرات اصلی مرتبط با کره بادام زمینی است که می تواند منجر به بثورات پوستی، استفراغ، تهوع، اسهال و درد شکم شود. افرادی که از آلرژی به بادام زمینی رنج می برند باید مراقب سایر انواع آجیل های درختی نیز باشند زیرا همیشه خطر آلودگی متقابل وجود دارد.

2- کره های آجیل حاوی مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر، آهن، فیبر و چربی های سالم هستند. بی‌بی‌سی فیوچر گزارش می‌دهد که کره‌های آجیل نرم می‌توانند حاوی چربی بیشتری نسبت به انواع ترد آن باشند. به عنوان مثال، دیواره سلولی در بادام بسیار سفت است، بنابراین هنگامی که ما آنها را به طور کامل میخوریم، مقدار زیادی چربی و پروتئین در دیواره سلولی گیاه باقی می مانند. برخی از این سلول ها که به کره آجیل تبدیل می شوند، تجزیه می شوند و مواد مغذی آجیل را قبل از خوردن آزاد می کنند. وقتی مغز آجیل آسیاب می شود، مواد مغذی آجیل شکسته می شود، بنابراین چربی های موجود در سلول ها خارج شده و به کره تبدیل می شوند. اما اینکه چقدر این اتفاق می افتد ممکن است به نرم یا ترد بودن محصول بستگی داشته باشد. آجیل های ترد حاوی چربی کمتری نسبت به انواع نرم خود هستند، زیرا سلول های مغزی کمتری شکسته می شوند.

بخوانید  قالب‌های یخ طعم‌دار

3- اگر به آجیل های درختی حساسیت ندارید، طیف وسیعی از کره های آجیل با طعم های متفاوت و خوشمزه وجود دارد. برای بهره مندی از تمام فواید کره آجیل، باید به دنبال مارک هایی باشید که حاوی یک ماده واحد هستند – آجیل. اکثر کره های آجیل حاوی 80 تا 120 کالری و 8 تا 10 گرم چربی در هر قاشق غذاخوری هستند. هنگام خرید کره بادام زمینی مراقب باشید زیرا برخی از مارک ها ممکن است قندهایی اضافه کرده باشند که در واقع مضر هستند. اگر شما یا اعضای خانواده تان به آجیل های درختی حساسیت دارید، حتماً ابتدا با یک متخصص پزشکی مشورت کنید.

آنها را در کجا ها می توان استفاده کرد؟

طعم متفاوت آجیل نه تنها روی برش های نان بلکه در غذاهای شیرین و خوش طعم نیز می تواند خورده شود. می‌توانید کره‌ی آجیل را به اسموتی‌ها اضافه کنید، از آن به‌عنوان رویه‌ی اوتمیل صبحانه، به‌عنوان بیس اصلی برای کوکی‌ها و کیک‌ها استفاده کنید و آن را به سوپ‌ها و سس‌های خود اضافه کنید. روش‌های خلاقانه دیگری برای نحوه استفاده از کره آجیل وجود دارد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا