چگونه بادام هندی را در خانه برشته کنیم؟

حتما شما قبلاً با بادام هندی آشنا  شده اید، آجیل هایی که به دلیل شکل منحصر به فرد و طعم شیرین دلپذیر خود متمایز هستند. بادام هندی ترد را می توان به صورت خام یا برشته سرو کرد، همه اینها به ترجیح شما بستگی دارد! حالا بیایید خودمان را در هنر آشپزی برشته کردن بادام هندی غرق کنیم!

بادام هندی خام یا بادام هندی بوداده؟

بادام هندی سرشار از چربی های سالم، فیبر و پروتئین است. منبع عالی بسیاری از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مهم است. با این حال، آیا فرآیند تفت دادن بر خواص مفید بادام هندی تأثیر می گذارد؟ کدام  یک مفیدتر است – بو داده یا خام؟

برای درک بهتر اینکه کدام یک مفیدتر است، بو داده یا خام، توضیح خواهیم داد که چرا آنها برشته می شوند. آجیل ها برای بهبود طعم و بافت ترد شان بو داده می شوند. طبق تعریف، برشته کردن یک روش پخت با حرارت خشک است که در آن هوای گرم غذا را احاطه کرده و آن را از همه طرف به طور یکنواخت می پزد.

تفت دادن دو نوع اصلی دارد: 1) خشک، بدون افزودن روغن  2) با روغن.

در حین بودادن چه اتفاقی برای آجیل می افتد؟

بو دادن ساختار و ترکیب شیمیایی آجیل را تغییر می دهد و در ادامه، آجیل ها رنگ خود را تغییر می دهند و میزان رطوبت آنها نیز کاهش می یابد. در نتیجه منجر به بافتی ترد می شود. اگرچه آجیل خام و بو داده تقریباً دارای مقدار یکسانی چربی، کربوهیدرات و پروتئین هستند، اما آجیل برشته شده ممکن است از تعداد چربی و کالری در هر گرم بیشتر باشد. تحت عملیات حرارتی، محصول رطوبت خود را از دست می دهد. بنابراین، آجیل بو داده وزن کمتری نسبت به خام آن دارد. در نتیجه مقدار چربی کمی بیشتر می شود.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که بادام هندی سرشار از آنتی اکسیدان است. برخی از این مواد مغذی به گرما حساس هستند و می توانند در طی فرآیند سرخ کردن از بین بروند. به عبارت دیگر، فرآیند برشته کردن می تواند به چربی های مفید آسیب برساند. دمای بالا و مدت زمان بیشترین تاثیر را بر ترکیب شیمیایی محصول دارد. هنگامی که چربی های چند غیر اشباع در معرض گرما قرار می گیرند، احتمال آسیب دیدن یا اکسیده شدن آنها بیشتر است. این می تواند منجر به تشکیل رادیکال های آزاد مضر شود که می تواند به سلول های بدن آسیب برساند.

بخوانید  عدس در صبحانه: 10 فواید ارزشمند برای سلامت و انرژی

بادام هندی برشته

*البته توجه داشته باشید که اگر آجیل را در دمای پایین یا متوسط برشته کنید، احتمال اکسیده شدن چربی آنها کمتر است.

سوال این است که کدام یک را بخورم؟ اصولاً هر دو.

یک منبع معتبر گزارش می دهد که آجیل خام بسیار سالم است حتی اگر حاوی باکتری های مضر باشد. با این وجود، این بدان معنی نیست که آنها می توانند باعث بیماری شوند. برعکس، آجیل بو داده در مقایسه با خام ممکن است حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های کمتری باشد. در حین برشته کردن، چربی های فرآیند ممکن است اکسید شوند، اما یک بار دیگر میگویم،  اگر آجیل در دمای پایین برشته شوند، کمتر آسیب می بینند و آکریل آمید تشکیل نمی دهند.

اگر بادام هندی بوداده را به خام ترجیح می دهید، به خاطر داشته باشید که اولی معمولا با نمک تفت داده می شود. با توجه به این واقعیت، توصیه می کنیم که بادام هندی خام را خودتان تفت دهید تا دما را کنترل کنید و در نتیجه از محصول سالم تری لذت ببرید.

4 روش برشته کردن بادام هندی در خانه

 

روش اول: بادام هندی را در فر برشته کنید

مواد لازم:

1 فنجان بادام هندی خام

آماده سازی:

  • فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد گرم کنید. بادام هندی را روی یک ورقه آلومینیومی بریزید و داخل فر قرار دهید.
  • به مدت 10-15 دقیقه تفت دهید. اما از فر دور نشوید! برای جلوگیری از سوزاندن آن، هر از گاهی هم بزنید و مراقب بادام هندی های خود باشید زیرا دمای فر ممکن است متفاوت باشد.آنها را از فر خارج کنید و بگذارید کاملا خنک شوند. تا 1 هفته در ظرف دربسته نگهداری شود.

توجه: آجیل ها را هر چند دقیقه یکبار هم بزنید تا قهوه ای طلایی شوند. هنگام پختن آجیل ها باید بوی آجیلی و معطر داشته باشند. اگر متوجه بوی تند یا سوخته شدید، فوراً آشپزی را متوقف کنید.

بادام هندی برشته

روش دوم: بادام هندی برشته شده روی اجاق گاز، بدون روغن

  • تنها چیزی که نیاز دارید این است که آجیل خود را در یک لایه یکنواخت پهن کنید و اجاق را از قبل گرم کنید. بادام هندی را تکان دهید تا مغزها معطر و قهوه ای شوند (5 دقیقه می تواند کافی باشد)

روش سوم: بادام هندی برشته در مایکروویو

مواد لازم:

  1. بادام هندی 100 گرم
  2. نمک (اختیاری، به دلخواه)
بخوانید  زنجبیل، تلخ اما سالم

آماده سازی:

  • بادام هندی خود را به صورت یک لایه روی یک بشقاب شیشه ای یا سرامیکی صاف قرار دهید.
  • آن را ددر مایکروویو قرار داده و به مدت 5 دقیقه تفت دهید و هر از گاهی هم بزنید.
  • برای اینکه بفهمید آجیل ها برشته شده اند یا نه، به طور دوره ای آنها را بچشید.
  • پس از پخته شدن، بادام هندی را در جای خشک قرار دهید.

روش چهارم: بادام هندی برشته شده با عسل

آنها را به یک دسر تبدیل کنید.

مواد لازم:

  1. 100گرم بادام هندی، کامل
  2. نمک
  3. فلفل هندی
  4. فلفل قرمز دودی
  5. 2 قاشق غذاخوری عسل
  6. 1 قاشق غذاخوری. رزماری تازه
  7. مقداری روغن

آماده سازی:

  • فر را از قبل با دمای 140 درجه سانتیگراد گرم کنید.
  • سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید.
  • عسل، نمک، فلفل قرمز، پاپریکا دودی و روغن را با همزن بزنید.
  • آنها را درون سس بریزید، روی سینی یک لایه قراردهید و روی آنها رزماری بپاشید.
  • آجیل ها را هر 5 هم بزنید.

بادام هندی برشته

ارزش غذایی بادام هندی بوداده

مانند بادام هندی خام، آجیل بو داده سیستم ایمنی را تقویت می کند، سطح کلسترول بد خون را کاهش می دهد، از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند و برخلاف سایر آجیل ها، بادام هندی بوداده حاوی حداقل مقدار آلرژن است. آنها منبع فوق العاده ای از ویتامین های E، B، A، PP و مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، کلسیم، آهن، گلیسین، لیزین و اسیدهای امگا 3 غیر اشباع هستند. مواد موجود در بادام هندی می تواند باکتری های مضر برای مینای دندان را از بین ببرد.

تا آنجا که به حقایق تغذیه مربوط می شود، 30 گرم از آن شامل 160 کالری، 14 گرم چربی کل، 2.5 گرم چربی اشباع شده، 280 میلی گرم سدیم، 8 گرم کربوهیدرات، 7 گرم کربوهیدرات خالص، 1 گرم فیبر، 5 گرم پروتئین، 20 میلی گرم کلسیم، 0.5 میلی گرم آهن است. بنابراین، بادام هندی مجموعه ای متعادل از چربی ها، پروتئین ها، کربوهیدرات ها و فیبر است که به تقویت سیستم ایمنی، سرعت بخشیدن به متابولیسم و حفظ عملکرد طبیعی سیستم قلبی عروقی کمک می کند. یکی دیگر از خواص مفید بادام هندی، تثبیت فشار خون است.

بادام هندی همچنین حاوی مس است که مسئول تولید ملانین (رنگدانه طبیعی پوست) است. به علاوه مس در رشد استخوان و بافت همبند نقش دارد. اسیدهای چرب غیراشباع 75 درصد کل چربی ها را تشکیل می دهند. اسید اولئیک در میان سایر اسیدها غالب است – این ماده ای است که عملکرد قلب را عادی می کند و خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد.

بخوانید  قالب‌های یخ طعم‌دار

مزایای سلامتی بادام هندی برشته برای زنان

بادام هندی برای زنان فوق العاده مفید است. آنها حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی هستند، بنابراین به طور موثر به حفظ زیبایی و سلامت زنان کمک می کنند. به ویژه، محتوای خوب اسیدهای چرب موجود در بادام هندی به طور قابل توجهی وضعیت پوست را بهبود می بخشد و آن را نرم و درخشان می کند.

مزایای سلامتی بادام هندی برشته برای مردان

برای مردان، بادام هندی برای کاهش سطح کلسترول بالا، به حداقل رساندن خطر لخته شدن خون، کاهش فشار خون و تقویت عضله قلب مفید است. علاوه بر این، بادام هندی به عنوان یک غرایز جنسی قوی در نظر گرفته می شود، بنابراین می تواند میل جنسی را تقویت کند.

بادام هندی برشته

راه های دیگر استفاده از بادام هندی بوداده

  • کره بادام هندی – حداقل تلاش، حداکثر لذت

بادام هندی را به مدت 15 دقیقه روی یک تابه تفت دهید تا طلایی شود. سپس آجیل ها را حدود 10 دقیقه خنک کنید. بادام هندی را در غذاساز آسیاب کنید و فقط چند قاشق چایخوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید تا کره شما خامه‌ ای تر شود.

  • پستو با بادام هندی – سس وگان برای پوشاندن پایه های شما (نان، پاستا، گوشت، ماهی و غیره)

بادام هندی خام، 2 دسته ریحان، 50 گرم پنیر پارمزان، 1/4 قاشق چایخوری نمک، روغن زیتون، 2 حبه سیر آماده کنید. ریحان و سیر را بشویید. بادام هندی را روی حرارت متوسط بدون اضافه کردن روغن تفت دهید. بادام هندی، ریحان، سیر و روغن زیتون را در غذاساز چرخ کنید تا کرم رنگ شود. نمک و فلفل بزنید، پارمزان رنده شده را اضافه کنید.

  • علاوه بر این، بادام هندی می‌تواند به عنوان رویه غلات، ماست، سالاد، کاسه اسموتی شما باشد یا حتی می‌توانید آن‌ها را در گرانولای خانگی هم بزنید!
نتیجه گیری

در نتیجه، بادام هندی یک ماده جهانی غنی از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی ضروری است. هندی ها بر این باورند که بادام هندی جزو دسته فضل است. علاوه بر این، مصرف منظم به شما امکان می دهد آرامش روحی و جسمی را به دست آورید. بنابراین خود را به چنین هدیه سخاوتمندانه ای از طبیعت محدود نکنید. در عوض، خود را با بادام هندی بوداده خانگی پذیرایی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا