مولتی ویتامین یا میوه خشک

میوه خشک یا مولتی ویتامین؟ کدام یک بهتر است؟

میوه خشک یا مولتی ویتامین؟ کدام یک بهتر است؟

فواید خوردن میوه های خشک به جای مصرف مولتی ویتامین ها، مواد مغذی موجود در آنها در مقابل مکملها هستند. میوه های خشک نه تنها حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستند، بلکه به شما فیبر، پروتئین و کربوهیدرات نیز می دهند. از طرف دیگر مولتی ویتامین ها فقط برای رفع نیازهای غذایی محدود مفید هستند.

فواید مهم خوردن میوه های خشک

میوه های خشک برای شما بسیار مفید هستند زیرا بسیار مغذی هستند. مگر اینکه هنگام فرآوری آنها آغشته به شکر شوند یا به روش های ناسالم دیگری فرآوری شوند، در غیر اینصورت شامل بهترین میان وعده ها هستند. درست است که محتوای مواد مغذی غذاهای خشک کمتر از تازه است، به خصوص در مورد ویتامین های A، C، و E. با این حال، با وجود کاهش مقدار برخی از عناصر، میوه های خشک به اندازه همتایان تازه خود برای شما مفید هستند. این محصولات همچنین دارای یک مزیت اضافی هستند – آنها در تمام طول سال در دسترس هستند. میوه های تازه فقط برای مدت محدودی در دسترس هستند و برخی از آنها حتی در بسیاری از فصول بسیار گران هستند. این امر به ویژه در مورد میوه های عجیب و غریب که باید به داخل کشور وارد شوند صادق است.

تفاوت تغذیه ای زیادی بین میوه های خشک و یخ زده وجود ندارد. با این حال، می توانید با محصولات خشک غذاهای خوشمزه تری درست کنید و همچنین آنها را به عنوان میان وعده میل کنید. میوه های یخ زده در هنگام یخ زدایی، بافت ناخوشایندی خواهند داشت. بدون این، آنها فقط برای اسموتی ها و برخی خورشت ها مفید هستند.

بخوانید  چهار کاربرد بادام هندی در صنایع

فواید کلی خوردن میوه های خشک در موارد زیر خلاصه می شود:

  • آنها منبع عالی فیبر رژیمی هستند.
  • آنها به راحتی به انرژی تبدیل می شوند، بنابراین برای میان وعده ی ظهر عالی هستند.
  • میوه های خشک خوشمزه هستند و جایگزینی سالم برای دسرهای پرکالری هستند.
  • جایگزینی آب نبات با میوه های خشک یک استراتژی خوب برای کاهش مصرف شکر است.
  • خوردن میان وعده میوه های خشک یکی از موثرترین (و خوشمزه ترین) نکات رژیم لاغری است.
  • میوه های خشک برای چندین ماه خوب می مانند، بنابراین می توانید آنها را به صورت عمده خریداری کنید.

مولتی ویتامین یا میوه خشک

فواید مصرف مولتی ویتامین

نمی توان انکار کرد که مولتی ویتامین ها می توانند برای سلامتی شما مفید باشند. آنها به شما مواد مغذی می دهند که کمبود آنها را دارید و به دلایلی نمی توانید آنها را از غذا دریافت کنید. با این حال، دقیقاً مانند بحث «مزایای سلامتی سوپر غذاها در مقابل مکمل‌های غذایی»، انتخاب بین میوه‌های خشک و مولتی ویتامین‌ها معمولاً در کنار غذا مطرح می‌شود.

در حالی که مولتی ویتامین ها مملو از ویتامین ها و مواد معدنی مصنوعی هستند، میوه ها حاوی انواع طبیعی از آنها هستند. مقدار مواد مغذی دریافتی از میوه‌های خشک می‌تواند کمتر باشد، اما پردازش آن برای بدن آسان‌تر است. این به این معنی است که یکی از مهمترین فواید خوردن میوه های خشک نسبت به مولتی ویتامین ها این است که مواد مغذی بیشتری جذب می کنید.

همچنین موضوع “دوز بیش از حد” وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. اکثر مولتی ویتامین ها حاوی مقادیر زیادی از عناصر معدنی هستند. یک قرص می تواند 10 برابر مقدار توصیه شده روزانه عناصر خاصی را به شما بدهد. در بیشتر موارد، این را می توان نادیده گرفت زیرا بدن شما به سادگی مقدار اضافی آن را پاک می کند. با این حال، این فشار اضافی را بر سیستم های فیلترینگ شما وارد می کند و مصرف بیش از حد طولانی مدت برخی از عناصر ممکن است باعث مشکلات سلامتی شود. به عنوان مثال، خوردن بیش از حد ویتامین C می تواند منجر به تحریک پوست، حالت تهوع و سوء هاضمه شود.

بخوانید  حقایق جالب در مورد بادام زمینی

مولتی ویتامین یا میوه های خشک: کدام یک بهتر است؟

فواید خوردن میوه های خشک به وضوح ثابت میکند که بهتر است رژیم غذایی خود را با آنها پر کنید تا اینکه سعی کنید تمام مواد مغذی ضروری را از قرص ها دریافت کنید. با این حال، مولتی ویتامین ها و مکمل های تک عنصری برای درمان و پیشگیری از کمبودهای غذایی خاص مفید خواهند بود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا