خواص آلو زرد خورشتی

برای بسیاری از ما، آوردن اسم آلو کافی است تا دهانمان آب بیفتد. آلو زرد خشک شده در اصل نوعی از انواع آلوها است که به طور طبیعی در آفتاب و بدون هیچ گونه فرآیند تخمیری خشک شده است. هیچ میوه یا گیاه خشک شده ای که تا به امروز مورد آزمایش قرار گرفته است، تأثیری مشابه آلو بر سلامت استخوان نشان نداده است. البته همه میوه ها و سبزیجات تاثیرات مثبتی روی سلامت بدن دارند اما از نظر سلامت استخوان ها این میوه فوق العاده است! معجزه آلو زرد خشک فقط به این خلاصه نمی شود.

در اینجا لیستی از فواید شگفت انگیز آلو زرد خورشتی آورده شده است!

  1. آلوزرد را بشناسید

این میوه چروکیده و خوشمزه؛ به طور شگفت انگیزی منبع فیبر و انرژی، انواع ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم، آهن و رتینول است. آلوزرد سرشار از ویتامین K و حاوی بتاکاروتن است. فقط یک کاسه کوچک آلو؛ 87 درصد از نیاز روزانه توصیه شده ویتامین K، بیش از 20 درصد بیشتر ویتامین های گروه B و 8 درصد کلسیم و 27 درصد پتاسیم را تامین می کند.

  1. سلامت قلب

پتاسیم بالای آلو زرد مهمترین ماده معدنی که عملکرد مناسب قلب و پاسخ عصبی را تضمین می کند باعث می شود که بخواهید آن را در رژیم روزانه غذایی خود قرار دهید. مصرف روزانه پتاسیم به کاهش فشار خون کمک می کند و خطر مشکلاتی مانند سرگیجه، بیماری قلبی، حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد.

  1. موهای سالم

کمبود آهن می تواند باعث ریزش مو، خشکی و تغییر رنگ آن شود. آلو منبع عالی آهن است که به سلامت کلی موهای شما کمک می کند و فواید بی شماری دارد. شما همچنین می توانید از آن در دسرها و شیرینی جات خود نیز استفاده کنید، که آلو زرد طعم و مزه بیشتری به آن می دهد.

  1. عالی برای پوست

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آلو زرد به حفظ سلامت پوست کمک می کند. این میوه ساده به کند کردن پیری و تاخیر در ایجاد چین و چروک کمک می کند.

  1. منبع عالی آنتی اکسیدان

زغال اخته در مقدار آنتی اکسیدان موجود در آن در رده اول قرار دارد، اما در کمال تعجب، آلو زرد حتی بالاتر از آن است. مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه تافتز در بوستون انجام شد، آلو را به دلیل ظرفیت آنتی‌اکسیدانی‌ش به‌عنوان غذای شماره ۱ رتبه‌بندی کرد. آلو حاوی منگنز، آهن و فنول های گیاهی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و به محافظت از غشای سلولی در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کنند.

  1. بینایی را بهبود می بخشد

آلوزرد منبع عالی ویتامین A است که برای بینایی سالم ضروری است. فقط یک عدد آلو 3 درصد از ویتامین A مصرفی روزانه را تامین می کند. افراد مبتلا به کمبود ویتامین A مستعد ابتلا به شب کوری، خشکی چشم، دژنراسیون ماکولا و آب مروارید دارند. می توانید از آلو به عنوان میان وعده سالم در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

بخوانید  راهنمای تهیه میکس تریل سالم در خانه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا