آلبالو خشک ؛ برای شما خوب است یا بد؟

آلبالو یک میوه محبوب در سراسر جهان است. آنها احتمالاً از آسیای صغیر سرچشمه می گیرند و پرندگان در ابتدا دانه های آن ها را قبل از شروع تمدن بشری به اروپا پخش کردند. استعمارگران انگلیسی آنها را در دهه 1600 به آمریکای شمالی بردند و تاجران آلمانی آنها را در دهه 1800 به ژاپن انتقال دادند. امروزه بسیاری از کشورها انواع بومی خود را تولید می کنند. با چنین محبوبیت بالایی، جای تعجب نیست که آلبالوها هم به صورت تازه و هم خشک محبوب هستند. به نظر می رسد مردم حتی زمانی که در فصل آن ها نیست هوس آلبالو می کنند.

آلبالو خشک مقدار زیادی از رطوبت خود را از دست داده است که باعث ضخیم شدن پوست آنها می شود و آنها را از پوسیدگی محافظت می کند طعم و مواد مغذی آنها را حفظ می کند. وقتی آلبالو خشک می شود، ماندگاری بیشتری دارد و برای پیاده روی های طولانی یا به عنوان میان وعده در سفرهایتان بسیار مناسب هستند.

با این حال، آلبالو خشک چقدر برای شما مفید است؟ وقتی ارزش غذایی آن را در برابر کالری و قندش بررسی می کنید، می توانید آنها را حتی سالم بخوانید؟

اطلاعات تغذیه ای:

یک چهارم فنجان آلبالو خشک تقریباً حاوی موارد زیر است:

  • کالری: 120
  • پروتئین: 0 گرم
  • چربی: 0 گرم
  • کربوهیدرات: 26 گرم
  • فیبر: 3 گرم
  • شکر: 17 گرم

مانند بسیاری از میوه ها، آلبالوهای خشک برای کمک به شما برای رسیدن به مقادیر توصیه شده روزانه ویتامین ها و مواد معدنی مفید هستند. آنها منبع فراوانی از ویتامین A هستند – به طور خاص، پرو ویتامین A، که رایج ترین نوع آن بتاکاروتن است. یک فنجان آلبالو خشک تقریباً کل ارزش روزانه پرو ویتامین A را در اختیار شما قرار می دهد. آنها همچنین منبع خوبی برای موارد زیر هستند:

  • کلسیم
  • اهن
بخوانید  آلو خشک و عوامل موثر بر قیمت آن

فواید بالقوه آلبالو خشک برای سلامتی:

تحقیقات مختلفی وجود دارد که نشان می دهد آلبالو خشک برای سلامتی شما مفید است.

  1. سلامت چشم:

دریافت ویتامین A کافی در رژیم غذایی شما برای حفظ سلامت چشمانتان ضروری است. کمبود ویتامین A با شب کوری مرتبط است. بهتر است بدانید رژیم غذایی سرشار از ویتامین A از آب مروارید پیشگیری می کند.

  1. کاهش شدت سرخك:

سرخک به طور معمول یک بیماری نادر است اما موارد ابتلا به سرخک در سال های اخیر در حال رشد بوده است. به طوری که ثابت شده است کودکان مبتلا به کمبود ویتامین A مستعد ابتلا به علائم شدید سرخک هستند. که در صورت مصرف مکمل های ویتامین A نتایج بهتری خواهند داشت.

  1. دیابت:

کربوهیدرات ها و قند موجود در آلبالو خشک ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت خطرناک باشد. به همین دلیل در هنگام گنجاندن آنها در رژیم غذایی خود مراقبت بیشتری داشته باشند.

  1. مدیریت وزن

افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، چند نکته را باید در مورد آلبالو خشک در نظر داشته باشند. علیرغم فیبر موجود در آن، آلبالوهای خشک به عنوان یک سیرکننده‌ غذایی شناخته نشده‌اند. این به این معناست که  به راحتی می توان در مورد آنها پرخوری کرد و در نتیجه کالری زیادی دریافت کرد. برخی از تولیدکنندگان نیز آلبالوهای خشک خود را شیرین می‌کنند و میزان قند ناسالم آن را افزایش می‌دهند.

در نهایت، می توان گفت خطرات کمی با آلبالو خشک وجود دارد. اما به یاد داشته باشید که از آنها در حد اعتدال لذت ببرید.

برای خرید آلبالو خشک قرمز و سیاه اینجا را کلیک کنید.

بخوانید  آلو خشک محبوب!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا