میوه خشک خانگی

میوه خشک خانگی

میوه خشک خانگی انواع مختلفی دارند، مانند توت خشک، هلو خشک، آناناس خشک، موز خشک، زردآلو خشک، گلابی خشک و غیره. میوه های خشک شده حاوی اسید میوه، مواد معدنی و ویتامین C هستند که برای بدن بسیار مفید است. میوه خشک یک راه عالی برای حفظ میوه های تابستانی شما برای استفاده در طول فصل زمستان است و زمان زیادی طول نمی کشد تا هنر خشک کردن میوه را یاد بگیرید.

انتخاب میوه برای خشک کردن

در ابتدا میوه هایی را انتخاب کنید که برای خشک کردن مناسب هستند. همه میوه‌ها به خوبی خشک نمی‌شوند، بنابراین فقط روی میوه‌هایی تمرکز کنید که وقتی خشک می‌شوند نتایج عالی به دست می‌آورند. برای مثال میوه های درختی هسته دار (زردآلو، هلو، آلو، شلیل)، انبه، موز، سیب، انجیر، خرما و گلابی.

میوه رسیده را انتخاب کنید.

اطمینان حاصل کنید که میوه ای که استفاده می کنید سفت و رسیده باشد. میوه‌ای که آسیب دیده، نارس یا بیش از حد رسیده باشد، فاقد ارزش غذایی است، خشک نمی‌شود و طعم خوبی نخواهد داشت، زیرا قندها در اوج رشد خود نیستند.

آماده سازی میوه برای خشک شدن 

پس از شستشو میوه های بزرگتر را به ورقه های بسیار نازک برش دهید. بیشتر میوه‌های درختان و بوته‌ها باید به ورقه‌هایی به ضخامت تقریباً 0.3 تا 0.6 سانتی‌متر بریده شوند، اما بسیاری از میوه‌های کوچک مانند توت‌ها و انگور را می‌توان کامل رها کرد.

 

۱- برخی از انگورها یا انواع توت‌ها با دانه‌های داخلی ممکن است لازم باشند به نصف بریده شوند و دانه‌هایشان جدا شود.همچنین باید ساقه ها یا برگ ها را در این زمان کوتاه کنید.

بخوانید  ذرت و دلیل مجبوبیت زیادش

۲- میوه ها را با پوست روی یک ورقه آشپزی پوشیده شده  قرار دهید. برش های میوه باید در یک لایه یکنواخت باشند و نباید به یکدیگر برخورد کنند. اگر از آب‌گیری استفاده می‌کنید، میوه‌ها را به‌جای استفاده از ورقه‌ی پخت و پز  روی سینی آب‌گیری قرار دهید. اگر در بیرون از خانه خشک می شود، میوه ها را به جای استفاده از ورقه پخت و پز روی توری خشک کن خود قرار دهید.

۳- سینی میوه را در فر قرار دهید. فر را با کمترین درجه حرارت (150-200 درجه فارنهایت / 50 درجه سانتیگراد) از قبل گرم کنید. فقط باید میوه را خشک کنید نه اینکه بپزید. بعد از اینکه فر کاملا از قبل گرم شد، سینی را داخل آن قرار دهید.

۴- بسته به نوع میوه، دمای دقیق فر و ضخامت برش ها، خشک شدن میوه از 4 تا 8 ساعت طول می کشد. مراقب میوه باشید تا مطمئن شوید که بدون سوختن چروک می شود.

۵- فرآیند خشک کردن بر حسب ضرورت چندین ساعت طول خواهد کشید. سعی نکنید برای تسریع فرآیند خشک شدن حرارت را افزایش دهید، زیرا این کار باعث سوختن میوه و غیرقابل خوردن آن می شود.

۶- زمانی که میوه به اندازه کافی کم آب شد از فر خارج کنید. میوه ها باید جویدنی باشند نه ترد. بهتر است میوه‌های خشک را در یک سینی با نظم و ترتيب با سلقه بچینید که ارزش کار شما فزوده شود. حتما بلاگ مربوط به مزایای سینی میوه خشک را مطالعه کنید.

میوه خشک و آجیل در دوران بارداری

میوه خشک خانگی
منابع خارجی بسیاری نیز برای میوه خشک خانگی وجود دارد که می‌توانید یک نمونه از این بلاگ‌ها را نیز مطالعه کتید.

 

میوه خشک خانگی - سیب
میوه خشک خانگی – سیب

 

بخوانید  چگونه میوه‌های خشک را در خانه نگهداری کنیم؟
Scroll to Top
اسکرول به بالا